Adsense

Khamis, 22 Disember 2011

Sensasi

Sensasi


Petronas Motorsport Youtube Channel Minggu Kedua

Posted: 22 Dec 2011 06:15 PM PST

Hola a todos!!

Maksudnya,Hi semua!! Dalam bahasa Spanish..

Episode minggu ini untuk program Motorsports@PETRONAS ,kita akan ke BARCELONA,Spain dan mendekati dan menemubual seorang daripada Yamaha Factory Racing team rider siapa lagi kalau bukan Juara MotoGP tahun 2010 iaitu Jorge Lorenzo

Jom tengok Video Up-Close dengan Champion ini..Beliau ada menceritakan tentang jadual menjaga pemakanan,seorang yang aktif social networking ,bagaimana beliau menghadapi cabaran dan persaingan..Banyak Info yang sangat menarik tentang Jorge Lorenzo




Check This out!!



Jangan lupa untuk subscribe youtube channel PETRONAS Motorsports untuk terus mengikuti Video-video yang bakal dipaparkan dan Like Facebook fan page Petronas Motorsports untuk lebih banyak info menarik

Jokes: Couple Test

Posted: 22 Dec 2011 03:05 AM PST



hahaha..pass the test? padahal....hampehh nyerrrr..
hopefully my partner taklah mcm nie..hehe

Video:Syair Yang Membuatkan Imam Ahmad Menangis

Posted: 22 Dec 2011 02:22 AM PST


Imam Ahmad Bin Hanbal (rahimahullah) telah ditanya muridnya Abu Hamid al-Khulqani tentang pendapat beliau terhadap syair-syair yg berkaitan syurga dan neraka. lalu beliau bertanya :" Seperti apa? contohnya?". lalu muridnya mendendangkan syair ini, selesai 2 rangkap pertama Imam Ahmad terus menangis teresak-esak dan meluru masuk ke dalam rumahnya. Tangisan beliau begitu kuat sambil mngulang-ulang 2 rangkap pertama itu. Muridnya meriwayatkan: Kami mendengar tangisan Imam seolah-olah beliau akan mati.

Semoga setiap dari kita mendapat hidayah dari Allah S.W.T...amin..

"SAYA AKAN BERJUANG HAK LELAKI GAY DI MALAYSIA!!" - ARIFF

Posted: 22 Dec 2011 02:08 AM PST

Semoga Allah memberikan hidayah dan petunjuk kepada Ariff...janganlah duk jadi seperti kaum nabi Luth.huhu..kita hidup di dunia bukan semata-mata nak memnuhi kemahuan dan keseronokan dunia...




Ini kali pertama Ariff Alfian Rosli, bekas pelajar Malaysia di Dublin, Ireland yang tersebar gambar tunjuk dia ' kahwin' dengan sejenis lelaki Mat Saleh bersuara. Itupun bukan kepada wartawan Malaysia tetapi pada akhbar Irish Times.

Dia enggan ulas isu gambar 'kahwin' itu tetapi mendakwa dia tetap beragama Islam akan terus dengan agama Islam sampai ke akhir hayatnya.

Dalam pada itu dia menafikan ' tidak dapat dihubungi'. Katanya sekalipun sudah tidak berkomunikasi dengan bapanya tetapi masih berhubung dengan saudara mara lain.

Isu Ariff, 28, dipercayai 'kahwin' sejenis dengan gambar berpakaian lengkap baju Melayu pada majlis itu telah mencetuskan gempar di Malaysia.

Bapanya seorang pesara TLDM mendakwa mereka sudah lapan kali ke Dublin tetapi tidak dapat menemui Ariff yang merupakan bekas pelajar perubatan tajaan Petronas.

Ariff mengaku dia berseliseh faham dengan bapanya pada tahun 2009 dan selepas itu tidak berhubung dengannya lagi.

Sebelum ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata siasatan akan dibuat berhubung penyebaran gambar di Internet yang mendakwa seorang lelaki Melayu 'berkahwin' dengan lelaki warga asing di luar negara.


AC Mizal dan Eizlan Yusof menerima gelaran Datuk hari ini

Posted: 22 Dec 2011 01:08 AM PST

Sebelum ini,pernah kecoh bahawa AC Mizal bakal menerima gelaran Datuk,kemudian ada khabar angin yang mengatakan penganugerahan tersebut dibatalkan gara-gara isu gelang Magnet Ac yang dikatakan menipu pengguna dengan harga yang berlipat kali ganda dari harga sebenar.


Tapi Akhirnya terjawab jugak persoalan gelaran Datuk apabila pada hari Rabu AC dan Eizlan Yusof menghairi sesi latihan penganugerahan tersebut.

Menurut AC, pengurniaan berkenaan sebenarnya sudah diterimanya sejak sambutan ulang tahun keputeraan baginda yang ke-79 lagi.

Bagaimanapun, upacara pengurniaan kepadanya itu tertangguh kerana dia perlu mengikut giliran senarai penerima darjah kebesaran itu sebelum ini sehingga mencetuskan pertikaian di kalangan orang ramai.

"Pada hari ini (Rabu) saya baru sahaja terlibat dengan sesi latihan untuk upacara penganugerahan Datuk bersempena ulang tahun keputeraan baginda Sultan Pahang yang ke-81.

"Saya berharap dengan pengurniaan Datuk pada esok (Khamis) akan menjawab segala kekeliruan yang tercetus sebelum ini," katanya.

AC Mizal ditemui pada sidang media majlis pelancaran laman sosial pertama Malaysia, mface di Hotel Doubletree by Hilton, di sini, malam Rabu.