Adsense

Sabtu, 26 November 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Review Bali Niksoma Boutique Beach Resort

Posted: 26 Nov 2011 05:01 PM PST

Kelibat Ketenangan di Bali Niksoma
oleh Shah Shamshiri

Dengan seribu satu tarikan di sekitarnya, tidak hairanlah sekiranya Pulau Bali di Indonesia digelar sebagai salah satu destinasi percutian pantai paling popular di dunia. Dan atas dasar itu jugalah, terdapat ribuan tempat penginapan bagi pilihan para pengunjung. Namun ada beberapa tempat penginapan yang lebih menarik daripada biasa dan di antaranya adalah Bali Niksoma Boutique Beach Resort.

niksoma 2

Tersergam indah di tepian pantai peribadi di kawasan Legian, resort yang penuh gaya dan berkonsep butik ini menampilkan 57 buah bilik yang sangat cantik. Ini terdiri daripada 10 bilik Superior, 34 bilik deluxe, 8 Junior Suite, 4 suite dan juga sebuah villa khas yang mempunyai 2 bilik serta sebuah kolam mandi peribadi. Setiap bilik menghidupkan suasana tenang buat para tamu dengan sentuhan hiasan yang sangat menepati persekitarannya.

Ini diindahkan lagi dengan kewujudan sebuah spa dan juga kolam mandi bertingkat yang menawarkan pemandangan mengagumkan di tepi pantai. Sambil menikmati hidangan lazat di Restoran Hitana di tepi kolam renang resort ini, para tamu dapat juga menghayati pemandangan alam sekeliling yang dibina di sebuah kawasan taman tropika.

Direka secara unik oleh jurubina tersohor Indonesia, Hadiprana, Bali Niksoma menggabungkan senibina hebat Bali serta senibina moden masa kini. Di samping senibina serta senireka dalaman dan luaran yang menarik, para pekerja di sini juga menawarkan kualiti perkhidmatan yang sangat baik setaraf hotel-hotel lima bintang di dunia. Setiap tamu dilayan mesra dan tidak pernah diabaikan sekiranya memerlukan bantuan.

Jadi ia bukanlah sesuatu yang mengejutkan apabila resort ini dinobatkan anugerah "The Indonesia Leading Boutique Hotel 2010″ oleh pihak Indonesia Travel & Tourism Awards yang sama-sama diberikan oleh Kementerian Kebudayaan dan Pelancongan Indonesia. Proses pemilihan pemenang anugerah diterajui oleh juri-juri profesional yang terdiri daripada pakar dunia perhotelan dan pelancongan serta undian secara on-line.

Untuk itu, jikalau anda berwisata ke Bali, pastikan Bali Niksoma Boutique Beach Resort menjadi pilihan penginapan anda kerana perkhidmatan dan kemudahannya memang luar biasa. Setelah bermalam di sini, sudah tentu anda mahu berkunjung lagi!

niksoma 3

niksoma 1

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Tycoons of Asia Ho Kwon Ping
  • Contest Win a Date with Asian Tycoon
  • Band Pesawat Bawa Peminat Bercuti Dalam Xpresi Kembara
  • HOTLINK Sponsor Budiey Melancong Ke Bali Bersama One Nation Emcee
  • Keputusan Pemenang Hot FM Makan Angin
  • Belum Rainforest Resort
  • Gambar Pameran Pengantin Malaysia 2008
  • Majlis Perasmian Tower Beach Soccer Langkawi 2009
  • Gambar Pemenang Percutian SPA & Isitirehat BALI Tajaan Hotlink
  • Photo Jennifer Lopez & Marc Anthony Kick Off Tour In Atlantic City
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Adibah Nor dalam Skuad FAB TV3

    Posted: 26 Nov 2011 03:11 PM PST

    "CERITAKAN KEPADA KAMI…"
    Pasukan Pembersih Istimewa "Skuad FAB" Tampil Menambah Seri & Keceriaan Kediaman Anda

    Dewasa ini, masyarakat Malaysia ternyata sinonim dengan gaya hidup yang aktif dan begitu sibuk dalam menyelesaikan pelbagai komitmen dan tugasan pada setiap hari. Tidak dinafikan, lelaki ataupun perempuan yang mempunyai karier professional mempunyai kesukaran apabila soal kebersihan dan pengurusan kediaman dan keluarga berbangkit.

    Tenaga Produksi FAB SKUAD, Yvonne Tham (Pengurus Media, P&G) & Shereen Ooi (Chief Marketing Officer, Client Servicing Group, MPB)

    Sebagai satu inisiatif untuk membantu meringankan beban rakyat Malaysia dalam menjalankan kerja di rumah, kini TV3 mempersembahkan SKUAD FAB, sebuah program terbaru hasil arahan Shahrul Nizan@Pak Abu serta Ahmad Annuar dan Azam selaku penerbit yang memaparkan aksi hebat sebuah pasukan bergelar Skuad FAB dalam membantu para surirumah dan isteri berkerjaya membersih dan mengurus kediaman mereka. Bakal menemui penonton bermula 26 November 2011 pada setiap Sabtu jam 7.30 malam, mari berhibur dan bergelak tawa menerusi telatah mencuit hati ahli pasukan, selebriti jemputan dan keluarga yang terlibat.

    Dibawakan khas oleh Procter & Gamble Malaysia, SKUAD FAB menampilkan kaedah khas untuk membersih, mengurus dan memelihara persekitaran dalam rumah. Program ini memaparkan situasi-situasi sukar yang sering dihadapi oleh para pemilik rumah masa kini dan Skuad FAB bakal mempamerkan kaedah-kaedah yang pantas dan menjimatkan kos. Hasilnya, penonton akan dikejutkan dengan hasil pembersihan yang memberangsangkan, di samping meningkatkan tahap mutu persekitaran serta menjadikan ruang kediaman menjadi lebih selesa dan harmoni.

    Di dalam setiap episod, Skuad FAB akan menerima sebuah misi daripada permintaan yang diterima oleh mereka melalui sumber-sumber tertentu. Setelah misi dipertimbangkan dan dipersetujui, Skuad FAB akan bergegas ke lokasi misi, iaitu kediaman yang ingin dibersihkan. Sebaik sahaja tiba, ketua pasukan akan membuat penilaian kebersihan dan menyusun strategi membersih yang efektif dari segi kos, masa, jumlah tugasan dan kreativiti.

    Ketika kerja-kerja pembersihan dijalankan, Skuad FAB akan memastikan bahawa pemilik rumah memahami segala prosedur proses pembersihan supaya pemilik rumah boleh melakukannya sendiri pada masa akan datang secara konsisten. Di penghujung episod, pemilik rumah bakal menikmati keadaan rumah yang bersih, teratur dan kemas. Skuad FAB turut akan memastikan segalanya berjalan lancar.

    Tidak ketinggalan, gelagat dan aksi mencuit hati Skuad FAB yang diterajui oleh penyanyi, pelakon dan hos terkenal tanah air, Adibah Noor selaku ketua pasukan pastinya menceriakan lagi suasana bekerja dan menjadi tarikan utama di kalangan penonton. Penonton juga akan dihiburkan dengan nyanyian istimewa beliau di setiap episod samada secara terancang mahupun spontan. Nama-nama seperti Edrie Hashim dan Rusdi Ramli merupakan antara barisan selebriti yang akan muncul di dalam program ini sebagai tetamu istimewa.

    Menurut Pengurus Besar Kumpulan, Kumpulan Pengurusan Jenama TV3 & TV9, Puan Nurul Aini Abu Bakar menerangkan bahawa faktor kesibukan kerja dan komitmen terhadap pelbagai tanggungjawab menyebabkan ramai wanita berkerjaya pada masa kini sukar untuk memberi fokus, masa dan tenaga terhadap hal ehwal pengurusan kediaman rumah dan keluarga. Program SKUAD FAB dijangka mampu berfungsi sebagai panduan menarik bagi mereka yang ingin mempelajari pelbagai tip dan teknik mengurus dan membersih kediaman dengan lebih mudah, pantas dan efisyen.

    "SKUAD FAB akan memaparkan pelbagai konsep pembersihan dan pengurusan kediaman untuk mengatasi berbagai jenis situasi yang dihadapi oleh ramai wanita berkeluarga di dalam kehidupan seharian. Berdasarkan konsep "meringankan beban" yang ingin diketengahkan, program ini mampu merangsang daya minat para penonton untuk menjadikan kediaman mereka sebuah rumah yang bersih, teratur, selesa dan tampak lebih berseri," tambah beliau.

    "Bermula sekarang sehinggalah 15 Februari 2012, peraduan FAB Skuad akan dijalankan di seluruh negara. Untuk menyertainya, pengguna Fab hanya perlu mengisi borang besertakan resit pembelian Fab, tuliskan sebab mengapa mereka perlukan pertolongan FAB Skuad dan hantarkan kepada alamat yang tertera. Jangan lepaskan peluang keemasan ini," kata Pengurus Media, Procter & Gamble (Malaysia) Sdn. Bhd., Yvonne Tham.

    Diterbitkan oleh Paint In Motion, episod pertama SKUAD FAB menyaksikan pasukan Skuad FAB tampil untuk membantu seorang pengurus kewangan, Puan Mariam yang tidak mempunyai masa untuk menguruskan rumahtangganya yang terdiri daripada dua orang anaknya dan juga suami tersayang. Tanggungjawab Skuad FAB tidak mengira masa; Adibah Noor, walaupun penat selepas menghiburkan ribuan penonton, terpaksa mempertimbangkan permintaan tersebut. Episod ini juga akan memperkenalkan ejen-ejen Skuad FAB, dimana setiap seorang daripada mereka mempunyai kemahiran dan kepakaran mendalam di dalam bidang masing-masing.

    Pelajari bagaimana Adibah Noor dan Skuad FAB menangani masalah keluarga, di samping bergelak tawa ketika menjalankan tugas dan diserikan dengan kehadiran seorang selebriti tanah air sebagai tetamu istimewa. Bersiaran pada setiap Sabtu pada jam 7.30 malam, saksikan SKUAD FAB bermula 26 November 2011, hanya di TV3!

    SKUAD FAB - Poster

    Skuad FAB (Full)

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Fab Skuad TV3
  • Gambar Adibah Nor Jadi Orang Gaji Dalam Phua Chu Kang
  • Ujibakat Mentor Lah Ahmad dan Adibah Nor
  • Skuad D6 Putrajaya Cecah Kutipan Hampir Sejuta Penonton
  • Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2011
  • Gambar Sekitar Ujibakat Mentor Lah Ahmad dan Adibah Nor
  • Adibah Nor & Afdlin Shauki Pengacara AIM 17
  • ADIBAH NOOR, OGY, ZUL HUZAIMY DI SESI RAKAMAN "KECOH PETANG RAYA"
  • Majlis Penyerahan Perodua Alza Kepada Skuad ERA & My FM
  • Pertandingan Akhir Hits 1 di Stadium Negara Ahad Ini
  • Full content generated by Get Full RSS.