Adsense

Isnin, 3 Oktober 2011

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Nabil belajar jadi suami

Posted:

Nabil belajar jadi suami

Nabil belajar jadi suami

Oleh AIDA RIZMARIZA KAMARUDDIN
aida. kamaruddin@utusan.com.my
Gambar DJOHAN SHARIN SHAH


Nabil menyarungkan cincin ke jari manis isterinya, Nazirah Ayub.


SETELAH dihujani pelbagai kontroversi panas, jura Raja Lawak musim kedua, Ahmad Nabil Ahmad, 28, kini sah menjadi suami kepada bekas pramugari AirAsia, Nazirah Ayub, 23.

Bagi Nabil, walaupun ramai yang terkejut akan keputusannya itu, namun dia pasti ini merupakan antara keputusan paling tepat yang pernah diambil sepanjang hidupnya.

"Saya hanya mengambil masa enam bulan untuk merealisasikan majlis perkahwinan saya pada hari ini.

"Soal bersedia atau tidak bukan perkara pokok bagi saya. Apa yang penting kini saya sudah menjadi suami dan yakin mampu menjalani bahtera perkahwinan ini bersama isteri saya," katanya pada majlis pernikahannya di Masjid Sultan Mizan di Putrajaya, Jumaat lalu.

Berkenalan selama enam tahun, baik Nabil mahupun Nazirah, mereka langsung tidak menyangka status kawan itu kini berakhir di jinjang pelamin.

Bagi Nabil sendiri, kesudian Nazirah menerimanya sebagai suami merupakan sebab utama mengapa dia mengambil keputusan untuk bernikah dalam jangka masa yang singkat.

"Saya mengenali dia sejak enam tahun lalu. Perkenalan kami adalah melalui kawan baik saya. Bagaimanapun kami mulai rapat dalam tempoh enam bulan sahaja.

"Daripada tempoh yang singkat itu, ada keserasian antara kami berdua. Itulah yang membuatkan saya pasti bahawa sudah sampai masanya saya meneruskan fasa kedua dalam kehidupan bersama wanita yang sanggup menerima saya seadanya," katanya dalam nada paling ceria.

Kahwin tutup kontroversi

Menceburi bidang glamor sejak 2008, Nabil mengakui dirinya sering menjadi sasaran kontroversi panas sepanjang bergelar artis.

Oleh itu, ada suara-suara nakal yang mengatakan, perkahwinan Nabil ini adalah sekadar untuk tutup kontroversi.

"Saya mengahwini Nazirah bukan kerana mahu menutup kisah lampau atau mematikan kontroversi sebaliknya saya ikhlas mahu menjadi suaminya.

"Tidak pernah terlintas dalam fikiran saya untuk menjadikan perkahwinan ini sebagai satu langkah untuk menutup semua isu-isu panas yang pernah melanda saya sebelum ini.

"Bagi saya, ikatan perkahwinan bukan boleh dibuat main-main. Saya bersedia memikul tanggung jawab sebagai seorang suami dan insya-Allah, bergelar ayah pula nanti," katanya serius.

Ditanya mengenai keistimewaan isterinya, Nabil memberitahu, gadis pilihannya itu berjaya mencuri hatinya sejak enam tahun lalu.

Tetapi, jelas Nabil, hubungan itu tidak disulami dengan rasa cinta mungkin kerana ketika itu, kehadiran Nazirah sekadar kawan biasa.

Cuma sejak akhir-akhir ini, kata Nabil, pintu hatinya terbuka dan barulah dia terpandang bahawa wanita yang selama ini berada di hadapan matanya, adalah jodoh yang telah ditentukan Allah untuknya.

"Kelembutan dan perwatakan Nazirah yang memikat hati saya. Dialah wanita yang ada ciri-ciri seorang isteri dan keibuan.

"Apa yang paling memikat hati saya ialah kemampuannya mengendalikan motosikal berkuasa tinggi.

"Kiranya, antara kami berdua, berkongsi minat yang sama. Selepas ini, kami sama-sama boleh menunggang motosikal," ujar Nabil berseloroh.

Rancangan masa depan

Memilih Mekah sebagai destinasi berbulan madu, Nabil menyuarakan, itulah hasrat dan impian yang tersemat dalam sanubarinya apabila bergelar suami.

"Sejak dulu lagi, saya berdoa agar dapat ke Mekah bersama isteri selepas dinikahkan. Walaupun ketika hasrat itu terdetik di hati saya, saya tidak dapat memastikan siapakah calon isteri saya.

"Kini terjawab sudah siapakah suri dalam hidup saya. Jika diizinkan Tuhan, dapatlah saya menunaikan hasrat ini kerana saya mahu berdoa supaya perkahwinan yang saya bina ini diberkati sepanjang hayat saya," ujar Nabil.

Bercakap soal zuriat, Nabil mahu mendapat anak secepat mungkin kerana tegasnya, kehadiran cahaya mata dalam sesebuah rumah tangga adalah pelengkap dalam kitaran satu kehidupan.

"Mestilah saya mahu menimang cahaya mata dalam waktu yang singkat. Itu pun kalau diizinkan Allah.

"Lagi pun, apabila ada anak, pasti suara riuh rendah anak-anak akan menambahkan lagi ikatan kasih sayang antara saya dan isteri.

"Saya dan isteri tidak merancang. Kalau ada, adalah," katanya dalam nada mengusik Nazirah.

Komen ibu Nabil

Sementara itu, ibu Nabil, Rohizah Abd. Latiff, 60, gembira dengan keputusan Nabil memperisterikan Nazirah.

"Ini adalah antara berita paling gembira yang saya terima sepanjang tahun ini.

"Lega rasa hati ini kerana Nabil sudah ada isteri yang boleh menjaga makan dan pakainya.

"Memanglah pada awalnya saya terkejut kerana tiba-tiba sahaja, dia memberitahu mahu berkahwin.

"Walaupun terkejut dengan keputusan yang dibuatnya dalam waktu yang singkat, saya tetap bersyukur kerana akhirnya, pintu hatinya terbuka untuk mendirikan rumah tangga," katanya.

Mengenai hubungan antara Nabil dengan Irma Hasmie sebelum ini Rohizah berkata: "Hubungan saya dengan dia baik, macam biasa sahaja. Cuma memang bukan jodoh Nabil dan dia.

"Saya percaya Irma akan menemui seseorang yang baik. Itulah doa makcik untuk Irma."

Sarimah ceburi perniagaan

Posted:

Sarimah ceburi perniagaan

Sarimah ceburi perniagaan

Oleh KHADIJAH IBRAHIM
khadijah.ibrahim@utusan.com.my
Gambar IZHAM JAAFAR


KINI Sarimah yakin dengan produk stem cell keluaran Fablous Global Sdn. Bhd.


MENYEDARI ketahanan tubuh badannya tidak kuat disebabkan penyakit kanser hidung dan otak, Datuk Sarimah Ahmad sering menolak apabila dicadangkan membuat pembedahan.

Sarimah, 68, lebih rela menyerahkan segala-galanya pada takdir Allah daripada melakukan pembedahan walaupun apabila dikesan ada penyakit itu pada 20 April tahun lalu dan doktor meramalkan yang dia hanya ada tempoh tiga bulan untuk hidup.

Menurut seniwati itu, bukan dia tidak yakin dengan kepakaran doktor, namun dia tahu sejauh mana kekuatan tubuhnya jika menjalani pembedahan.

Kata Sarimah, dia pernah tengok salah seorang saudaranya koma selepas menjalani pembedahan dan situasi itu membuatkannya trauma.

Justeru, bagi mengatasi penyakitnya itu, Sarimah tidak berhenti mencuba pelbagai produk kesihatan sebagai rawatan alternatif di samping mengamalkan ayat-ayat suci al-Quran serta meminum air Zamzam sebagai penawar.

"Selama tiga tahun, sebelah badan saya lemah. Waktu itulah saya banyak menghabiskan masa di rumah kerana tidak mahu orang lain melihat kelemahan saya.

"Di waktu yang sama saya juga cuba pelbagai cara untuk mengatasi penyakit ini tanpa melakukan pembedahan. "Alhamdulillah, sejak mengamalkan produk Plant Stem Cell Swiss Technology empat bulan lalu, saya dapat rasakan perubahan pada tubuh," katanya yang ditemui pada majlis memperkenalkan produk yang digunakan untuk merawat penyakitnya itu.

Turut hadir, Pengarah Urusan dan Pengarah Pembangunan Perniagaan Fablous Global Sdn. Bhd., Ainuddin Hasim dan Musharuddin Mohd.

Sarimah yang merupakan Pengerusi Fablous Global Sdn. Bhd., yang memasarkan produk berasaskan minuman Stem Cell tumbuhan itu berkata, kini badannya terasa segar.

Katanya lagi, dia yakin dengan produk yang digunakan. Sebab itu, dia tidak menolak untuk melabur dalam syarikat yang memasarkan produk tersebut.

"Sebelum ini saya mendapat banyak tawaran menjadi duta pelbagai makanan tambahan tetapi saya tolak. Saya tidak mahu menipu orang ramai.

"Bagaimanapun apabila mencuba produk kesihatan berasaskan Stem Cell, saya tahu produk ini boleh membantu saya dan orang lain.

"Setelah mencuba dan merasai perubahannya, saya boleh bercerita pada orang lain. Selain membantu meringankan penyakit, saya juga ingin mengajak orang berniaga," katanya terus terang.

Dalam usaha untuk menguar-uarkan produk itu kepada orang ramai, Sarimah bersama barisan artis seperti Siti Nordiana, Boy Iman, Mama Rina, Din Belon dan Pian Cecupak akan menjayakan road tour.

Pada 8 Oktober, pukul 3 hingga 6 petang, mereka akan berada di Hotel Tower Regency, Ipoh, Perak, Suria Resort & Hotel, Johor Bahru (15 Oktober), Hotel Sri Malaysia, Kuantan, Pahang (22 Oktober) dan Sutera Inn, Kota Bahru (29 Oktober).