Adsense

Isnin, 22 Ogos 2011

Sensasi

Sensasi


Sinopsis Filem Legend of a Rabbit

Posted: 22 Aug 2011 12:03 AM PDT

Sensasi minat tengok filem animasi,bestt...and kdg2 comel sgt..
terbaru filem "Legend of a Rabbit" adalah film animasi dari china,jadi sensasi rasa bahasa Cina yang digunakant of cos kalau tgk wayang ada lah subtitle..

Dengar cerita teknologi 3 yang digunakan adalah setanding filem Kungfu Panda 2.
Filem nie pun berkisar Kung Fu jugak..So siapa yang nak tengok Animasi boleh lah tengok Filem nie..Sensasi pun tak tengok lagi,nanti dah tengok baru boleh kasik komen best ke tak..

Menggunakan khidmat suara dari artis-artis yang terkenal seperti Hanjin Tan,Kay Tse,Ekin Cheng dan Teddy Robin.

Filem 'Legend of a Rabbit' mengisahkan tentang Kebenaran, ini adalah hasil karya Chujing. Seekor arnab bernama Tu Er (suara oleh Hanjin Tan) yang tidak memiliki kemahiran seni bela diri telah diwasiatkan oleh sifunya yang sedang nazak (suara oleh Teddy Robin) agar mengembalikan sekeping Tablet Akademi Kungfu kepada anak gadisnya Peony (suara oleh Kay Tse). Sejurus tiba di kota, dia mendapati bahawa akademi tersebut telahpun ditawan oleh seekor panda jahat bernama Slash (suara oleh Ekin Cheng). Demi mengotakan janjinya kepada Sifu, dia tidak mempunyai pilihan lain selain menetap di akademi tersebut dan merasai kesengsaraan akibat ditindas. Akhirnya, Tu mengingati semula rahsia sebenar seni bela diri yang diajari oleh Sifu. Dia berjaya menewaskan Slash dan mengembalikan tablet tersebut kepada Peony.

Filem 'Legend of a Rabbit' telah pun ditayangkan di pawagam bermula pada 18 Ogos 2011.










Sazzy Falak teruja Beraya tahun ini sebagai Ibu Baru

Posted: 21 Aug 2011 11:47 PM PDT

"Sazzy rasa Excited sangat dan ceria sebagai ibu baru. Saat yang paling seronok ketika memilih baju raya untuk mereka," ujarnya.

Di tanya tentang persiapan raya untuk anak- anak dan suami, Sazzy menjawab, "Sazzy dah tempah baju raya untuk suami dan anak-anak. Kami akan pakai baju sama warna iaitu hijau pudina".

Sazzy yang akan beraya di rumah keluarganya di Kuala Lumpur ini turut menceritakan tentang juadah hari raya yang menjadi pilihannya. Ayam Calio (ayam rendang berkuah) yang merupakan resepi nenek Sazzy adalah menu wajib ketika menyambut Hari Lebaran.

Meminati lagu Raya nyayian Anuar zain dan Elina iaitu "Seloka Hari Raya", Sazzy memberitahu bahawa sepanjang bulan Ramadhan ini, dia sibuk dengan sesi photoshoot raya dan menghadiri undangan majlis berbuka puasa dan beramal di bulan yang penuh dengan keberkatan ini.


Perang Twitter Azwan Ali gelarkan Didie Alias Cimpanzi, dan dibalas Didie Alias

Posted: 21 Aug 2011 11:35 PM PDT

Hm.. apa nak jadi dengan mereka nie.. Azwan Ali mencetuskan masalah nie dengan menggelarkan hos rancangan gameshow sebagai dua ekor Chimpanzi..

Sensasi ingatkan Azwan Ali nie dah insaf,rupanya propa je lebih..dlm tv bukan main lagi dah kembali ke jalan yg benar..

Teringat pepatah,kerana mulut badan binasa...kerana mulut ,mcm2 boleh terjadi,pergauhan,peperangan,pembunuhan,benci membenci,hina menghina..

So jagalah mulut masing2 kerana apa yg keluar dari mulut anda mencerminkan hati dan keperibadian diri..