Adsense

Sabtu, 16 Julai 2011

:: MYARTIS.COM ::

:: MYARTIS.COM ::


PERNIKAHAN FARAH DAN JOHAN...

Posted: 15 Jul 2011 11:13 PM PDT

Penyanyi Farah Diana Anuar, 26, (Farah AF2) sah bergelar isteri kepada usahawan Johan Johari, 26, dengan hanya sekali lafaz sahaja. Majlis akad nikah tersebut berlangsung dengan lancarnya di atas kapal Cruise Tasik, di Putra Jaya, selepas solat Jumaat.

Bekas Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Mohd Datuk Sheikh Abd Aziz berwalikan bapa Farah, Anuar Ali telah menikahkan pasangan tersebut. Difahamkan, mas kahwin RM2,500 dan wang hantaran RM25,185 yang diberikan adalah bersempena hari lahir Farah.

Selan itu, Farah turut menerima tujuh hantaran seperti cincin, gelang, iPad, minyak wangi, beg tangan. Sementara Johan, beliau mendapat sembilan hantaran balas seperti cincin, kek, sirih junjung, jam, tali pinggang, kemeja dan manisan.

Selepas bernikah, majlis resepsi perkahwinan sebelah pengantin perempuan akan berlangsung pada Sabtu di Pullman, di sini manakala sebelah pihak lelaki pada 24 Julai di Pulau Pinang.

"Saya dan Johan begitu teruja apabila mendengar idea daripada kawan kami, Afiq untuk melangsungkan majlis nikah ini di atas kapal kerana sebelum ini saya pernah juga bercita-cita untuk berkahwin atas kapal.

"Lagipun sebelum ini saya selalu menaiki bot ketika melakukan penggambaran program 'Rasa Halal Orient'. Jadi, impian saya tercapai jua pada hari ini," kata Farah dipetik sebagai berkata.

"Saya dan suami mula berjumpa pada tahun 2005 pada sebuah majlis di Bukit Jambul, Pulau Pinang.
Di pendekkan cerita, saya mula terpikat dengan senyuman Johan apabila kami selalu berselisih di Hotel Equatorial di situ yang biasanya menjadi lokasi percutian saya dan keluarga, tambahan pula kawan Johan merupakan penganjur acara itu.

"Saya rasa seperti jatuh cinta pandang pertama dengan Johan dan mula teringatkan dia selepas pulang dari acara itu.

"Suatu malam, saya nampak dia berbual dengan abah di kedai makan. Selepas itu, saya menyamar menghubungi Johan menerusi telefon setelah mencuri nombor telefon daripada abah.

"Selang lebih sebulan menyamar, akhirnya saya menceritakan mengenai identiti saya dan kami mula berkawan sehinggalah bercinta empat bulan selepas itu.

"Pada tahun 2008, Johan melamar saya dan kami mengikat tali pertunangan pada tahun lepas.

"Saya tak sangka hubungan kami berkekalan hingga ke jinjang pelamin sedangkan pada mulanya saya tidak percaya dengan cinta jarak jauh setelah mendengar pengalaman orang lain.

"Namun hati saya kuat mengatakan dia jodoh saya apabila mendapati dia sangat sabar dan lebih menyayangi diri saya seadanya. Walaupun pernah sekali saya mendiamkan diri selama enam bulan, dia tetap setia menghubungi dan menghantar SMS kepada saya," cerita Farah panjang lebar mengenai kisah cintanya bersama Johan.


Klik untuk imej besar...












PHOTO LAIN... KLIK DI SINI...


(\__/)
(='.'=)
(")_(")
www.myartis.com 2011