Adsense

Khamis, 30 Jun 2011

Kosmo Online - Hiburan

Kosmo Online - Hiburan


Sedia pikul tanggungjawab

Posted:

Sedia pikul tanggungjawab

Sedia pikul tanggungjawab



DALAM tempoh 24 jam, figura yang terkenal dengan lagu Bagaikan Bidadari, Tomok atau nama sebenarnya, Shah Indrawan Ismail, 27, bakal melangsungkan perkahwinannya bersama wanita pilihan hidup, Siti Rahayu Abas.

Baginya, itulah saat yang paling ditunggu-tunggu setelah lebih lapan tahun menjalin hubungan cinta bersama pramugari syarikat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) itu.

"Alhamdulillah semua persiapan berada di landasan yang betul dan harap-harap semua berjalan dengan lancar," tuturnya tatkala ditebak persiapan terkini menjelang majlis perkahwinannya esok.

Belum merancang lokasi dan tarikh bulan madunya yang barangkali dipilih selepas Hari Raya Aidilfitri, Tomok sudah sedia menggalas tanggungjawab sebagai seorang ketua keluarga.

"Tugas ketua keluarga sangat besar, InsyaAllah jika kita jujur dan ikhlas dalam setiap kerja yang kita lakukan maka akan ada rezeki daripada Allah.

"Kerjaya saya sebagai anak seni masih menjadi landasan walaupun selepas saya berkahwin namun sekiranya ada tawaran lain yang dirasakan mampu dibuat, tidak salah untuk saya mencuba nasib," bicara anak kelahiran Kuala Lumpur itu.

Cintaku di Indonesia

Biarpun sibuk merencanakan yang terbaik untuk menjadi raja sehari, ada agenda lain yang bermain-main di benak minda Tomok terutama kecintaannya kepada peminat di Indonesia.

Tidak mengambil masa yang lama untuk mencuri hati peminatnya di Indonesia, sebuah lagu didedikasikan khas sendiri oleh Tomok.

Lagu berjudul Cintaku Di Indonesia yang dipetik daripada album sulungnya, TOMOK OIAM3, menumpahkan sepenuhnya jiwa dan perasaan terhadap sokongan tak berbelah bahagi peminatnya di negara jiran itu.

"Sebenarnya kumpulan New Boyz mempunyai peminat yang ramai di Indonesia dan dengan adanya lagu ini yang ditujukan khas buat peminat di sana, diharapkan lebih banyak potensi dan peluang untuk saya dan New Boyz bertapak kukuh di sana," ujar vokalis kumpulan New Boyz itu.

Diari Kampus Biru

Metafora lagu Cintaku Di Indonesia yang membuktikan penghargaan kepada peminatnya di negara garuda itu kini juga dipilih menjadi runut bunyi sebuah telefilem lakonan Tomok sendiri yang bakal memulakan penggambaran bermula pertengahan bulan Julai nanti.

Telefilem yang diberi judul Diari Kampus Biru diterbitkan sepenuhnya oleh Universiti Utara Malaysia (UUM) hasil ilham Naib Canselor UUM, Prof. Datuk Dr. Mohamed Mustafa Ishak menerusi Uniutama Management Holding Sdn. Bhd. iaitu syarikat milik penuh UUM sendiri.

Mendapat suntikan pengarah Murali Abdullah dan penulis skrip Nassarudin Abdul Rasif@ Ramli, telefilem berdurasi 90 minit itu juga akan menjalankan sesi penggambaran di Bandung, Sumatera Utara Indonesia.

Diari Kampus Biru merupakan sebuah sinetron ringkas hubungan percintaan antara pelajar di sebuah universiti di Malaysia dan Indonesia yang berdepan dengan pelbagai konflik antara penerimaan keluarga, penolakan atmosfera masyarakat dan paradoks cinta benci-sayang merentasi dua negara.

Bercerita mengenai watak Tomok selaku penyandang watak utama, Zakhrul, mainan emosi, perasaan dan jiwa perlu dizahirkan dari dalam dirinya.

"Watak Zakhrul merupakan cabaran yang berat bagi saya kerana ada beberapa babak yang perlukan saya menangis.

"Tapi, InsyaAllah dengan bimbingan daripada pengarah, krew produksi dan pelakon-pelakon lamai seperti Wan Maimunah dan Wan Nor Azlin, saya harap dapat memberikan hasil yang terbaik," katanya.

Selain itu, Tomok juga dikehendaki 'bercinta' dengan heroin utama telefilem itu, Fita Angela yang membawakan watak Aisha.

"Ya, saya perlu bercinta dengan Aisha, iaitu seorang pelajar dari Indonesia yang datang ke Malaysia untuk belajar," akui Tomok ketika ditemui selepas sidang akhbar menandatangani persetujuan dan persefahaman antara pelakon Diari Kampus Biru baru-baru ini.


CINTA lapan tahun antara Tomok dan Ayu kini akan bersatu dalam ikatan suci perkahwinan esok.


Telefilem yang bakal disiarkan di saluran tempatan itu juga akan menjalankan penggambaran di sekitar negeri Kedah dan beberapa tempat di daerah Bandung, Indonesia.

Kolaborasi Tomok dan UUM hakikatnya bukan baru pertama kali terjalin. Sebelum ini Tomok juga pernah ke Palembang, Indonesia untuk sesi promosi UUM kepada penuntut di sana.

"Sebelum ini saya pernah ke Palembang untuk mempromosikan kampus UUM, selain membuat persembahan serta temu bual TV dan radio di sana pada tahun lalu, dalam masa yang sama saya sempat mempromosikan lagu-lagu saya," katanya yang optimis dengan prospeknya dalam bidang lakonan.

Mantera

Sejak mula berjinak-jinak dalam bidang lakonan bermula dengan filem pertamanya pada tahun 2004, Makar, mutu lakonan Tomok semakin bersinar sekali gus disunting untuk menggalas watak utama dalam filem Mantera.

Sementara itu, Tomok turut menyatakan keterujaannya melihat hasil lakonannya dalam filem sains aksi, Mantera yang kini baru selesai proses dubbing.

"Tugas sebagai pelakon dalam filem itu sudah selesai dan kini hanya menunggu hasil akhirnya.

"Saya tak berani untuk maklumkan bila filem itu akan masuk panggung, tapi harapan saya agar kesabaran menunggu berbaloi dengan kesan khas dan yakin dengan kualiti filem ini," katanya.

Selain itu, Tomok juga turut terlibat dalam pembikinan telemovie Cer Citer Cinta bersama Shahir AF7 dan pelakon jelita Rozita Che Wan, yang sedang disiarkan di Astro Prima bermula 23 Jun lalu.

"Saya memainkan peranan sebagai budak kolej yang mengikuti sebuah perkhemahan sempena cuti semester dalam telemovie ini.

"Selain itu, saya juga perlu bercakap dalam dialek Kedah yang saya rasa merupakan latihan terbaik untuk lakonan saya," cerita Tomok lebih lanjut.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Amal amalan DJ Dave

Posted:

Amal amalan DJ Dave

Amal amalan DJ Dave


SAMBUTAN hari jadi DJ Dave pada tahun lalu yang menyaksikan dia menerbangkan anak-anak yatim dan ibu tunggal menaiki helikopter mengelilingi sekitar Kota Kinabalu, Sabah.


TIDAK dinafikan bahawa kehidupan sebagai seorang artis sememangnya sangat sibuk dan sering dipenuhi dengan jadual kerjaya yang tidak menentu tanpa mengira siang dan malam serta termasuk pada waktu hujung minggu.

Bagaimanapun, ia langsung tidak menjadi satu halangan yang besar kepada sebilangan daripada mereka untuk terbabit dengan aktiviti amal terutamanya dalam usaha untuk membantu golongan yang memerlukan.

Salah seorang artis yang dimaksudkan adalah Datuk Irwan Shah Abdullah atau lebih dikenali sebagai DJ Dave, seorang penyanyi serta penghibur terkenal tanah air yang cukup popular sekitar tahun 1970-an sehingga kini.

Menariknya, DJ Dave yang turut dikenali sebagai artis pertama Malaysia yang melancarkan album Hindi pada tahun 2005 telah menjadikan aktiviti amal yang dianjurkannya sebagai acara tradisi tahunan terutama pada sambutan ulang tahun kelahirannya.

Pada tahun lalu misalnya, penyanyi tersebut telah mencipta kelainan dalam meraikan ulang tahun kelahirannya yang ke-62 dengan menerbangkan 20 orang tetamu yang terdiri daripada anak-anak yatim dan ibu tunggal menaiki helikopter mengelilingi sekitar Kota Kinabalu, Sabah.

Menurutnya, biarpun jadual hariannya sering padat dengan pelbagai urusan seperti menguruskan perniagaan dan membuat persembahan di merata-rata tempat, namun ia langsung tidak menghalang dirinya untuk berbakti kepada golongan yang kurang bernasib baik.

"Selalunya kalau setiap tahun, saya memang akan menganjurkan majlis ulang tahun kelahiran saya dan mengundang anak-anak yatim dari beberapa buah rumah kebajikan sebagai tetamu untuk meraikan mereka.

"Lagipun saya merasakan dengan cara ini sahaja saya dapat berpeluang untuk mendekatkan diri dan berdampingan dengan mereka serta pada masa yang sama dapat menghiburkan hati mereka," ujarnya.

Tambah DJ Dave, selain gemar menganjurkan aktiviti amal, dia sendiri menyatakan tidak keberatan dan sedia untuk memberi kerjasama sekiranya mendapat undangan daripada mana-mana pihak untuk terbabit dengan aktiviti sebegitu.

Jelasnya, dalam tempoh terdekat ini dia telah mendapat undangan daripada pihak Persatuan Usahawan Wanita Bumiputera (Usahanita) untuk terbabit dalam persembahan amal sempena Karnival Awal Silaturahim yang berlangsung pada 3 Julai ini di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

"Sudah tentu saya sangat teruja untuk mengadakan persembahan tersebut dan tidak sabar untuk menghiburkan tetamu yang hadir. Malah, saya menyeru agar para peminat saya dapat hadir untuk sama-sama berhibur dan membantu golongan yang memerlukan.

"Saya juga difahamkan bahawa tema pada malam berkenaan juga adalah tema Bollywood dan saya akan menyanyikan kira-kira lapan buah lagu. Selain saya, Jamal Abdillah juga akan turut membuat persembahan dan tentunya ia akan lebih menarik," ujarnya.

Sementara itu, Pengarah Projek Karnival Amal Silaturrahim, Che Ruhani Che Hassan pula menjelaskan seramai 80 anak yatim yang akan diraikan pada malam tersebut dan turut dimeriahkan dengan kehadiran artis popular lain seperti Azad Jazmin, Eira Syazira dan Ogy Ahmad Daud.

"Sehingga kini kami masih lagi melakukan penjualan meja yang berharga antara RM250 sehingga RM5,000. Kami berharap agar ramai lagi yang dapat hadir kerana kutipan yang perolehi nanti semuanya akan disumbangkan kepada anak-anak yatim yang hadir," ujarnya.

Sehubungan itu katanya, kepada sesiapa yang berminat untuk sama-sama memeriahkan majlis makan malam berkenaan bolehlah menghubunginya sendiri melalui talian 012-991 2678.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Raymond Lam suka Malaysia

Posted:

Raymond Lam suka Malaysia

Raymond Lam suka Malaysia


RAYMOND LAM sedang mengusahakan projek terbaharunya iaitu sebuah album Kantonis.


PENYANYI dan pelakon terkenal Hong Kong, Raymond Lam, telah dilantik sebagai duta produk lelaki Nugeno. Minggu lalu, Raymond telah datang ke Malaysia untuk siri promosi produk tersebut.

Katanya, dia suka berkunjung ke Malaysia dan bekerjasama dengan produk Nugeno.

"Selain datang mempromosikan produk Nugeno, saya juga mengambil kesempatan ini untuk bertemu dengan peminat saya di Malaysia," ujarnya dalam sidang media yang diadakan di pusat membeli-belah Summit USJ, Subang pada Sabtu lalu.

Raymond yang kini dalam proses menyiapkan album Kantonis terbaharunya bakal mengadakan konsert selama dua hari iaitu pada 30 dan 31 Julai depan di Coliseum, Hong Kong.

"Saya kini sibuk dengan persiapan album terbaru dan album itu nanti akan lebih banyak lagu rancak. Saya berharap agar peminat Malaysia akan terus menyokong saya," ujarnya.

Mengenai kerjasamanya dengan produk Nugeno, kata Raymond, dia tidak akan sesekali bersetuju untuk menjadi duta sesuatu produk jika dia sendiri tidak menyukai produk tersebut.

"Saya cuba semua produk yang mahu mengambil saya menjadi duta. Jika produk itu bagus dan dan saya sukakannya, baru saya bersetuju menjadi duta produk mereka.

"Bagi saya produk khas untuk lelaki keluaran Nugeno amat bersesuaian dengan kulit lelaki Asia dan saya membawanya ke mana sahaja saya pergi," ujarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.