Adsense

Khamis, 5 Mei 2011

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Tempelak Wartawan, Remy Ishak Akui Salah Faham

Posted: 04 May 2011 08:04 AM PDT

KUALA LUMPUR: Pelakon Remy Ishak,29, menjelaskan dia tidak mahu masyarakat memberi persepsi negatif selepas tersiar beberapa laporan yang mengkritiknya termasuklah kejadian terbaru apabila dia dikatakan menempelak dua orang wartawan akhbar.

Remy berkata, dia tidak mahu bermusuh dengan sesiapa dan kejadian yang berlaku itu sekadar salah faham.

"Saya akui, ia hanyalah salah faham di antara saya dengan pihak media yang menemu bual saya.

"Mereka bertanya saya soalan dan saya menjawab dengan cara saya. Mungkin dia orang tidak biasa dengan saya dan saya pula jarang sekali berjumpa dengan mereka," katanya semasa ditemui selepas previu filem Nur Kasih The Movie di KLCC di sini, Rabu.

Remy diminta mengulas laporan sebuah pojok menerusi akhbar mingguan Ahad lalu yang mengkritik perbuatannya kerana dikatakan telah meninggikan suara dengan dua orang wartawan.

Laporan itu menyebut semasa kejadian wartawan berkenaan cuba bergurau termasuklah mengusiknya dengan Tiz Zaqyah sebaliknya pelakon itu dikatakan mengambil serius gurauan tersebut termasuklah mengeluarkan kata-kata kurang enak kepada mereka.

Remy berkata, selepas kejadian itu dia telah menghantar mesej kepada wartawan berkenaan untuk memohon maaf sekiranya mereka terasa hati akibat insiden yang berlaku.

Katanya, peristiwa dan laporan itu turut menyebabkan dirinya tertekan dan bimbang masyarakat di luar sana akan memandang buruk dan menganggap perkara yang bukan-bukan terhadapnya.

"Saya mengaku saya begitu "down" sangat dengan peristiwa itu. Saya tak mahu orang anggap saya yang bukan-bukan. Kalau kita yang duduk dalam industri hiburan ni lainlah... kita boleh faham. Orang luar, mereka tak faham situasi sebenar," katanya.

Remy menjelaskan dia menganggap kontroversi yang berlaku itu hanyalah cabaran yang harus dilaluinya sebagai seorang artis selain cuba untuk memperbaiki segala kelemahan yang ada.

"Saya tak ambil serius hal ini tetapi saya akui, kontroversi turut mencacatkan perjalanan seni saya. Cuma saya tak mahu imej saya disalah anggap," katanya.

Dimensi baru lakonan mereka

Posted: 04 May 2011 08:04 AM PDT

FILEM Seru arahan Woo Ming Jin dan Pierre Andre yang mula ditayangkan sejak 28 April lalu telah mendapat sambutan yang cukup menggalakkan.

Apatah lagi dengan pendekatan baru, slasher horror movie yang ditampilkan dalam filem tersebut membuatkan ramai yang telah berpusu-pusu ke pawagam untuk menyaksikan karya seram ini.

Sudah pasti, dua bintang utama filem Seru iaitu Sharnaaz Ahmad dan Nisha Dirr merupakan antara yang cukup teruja menanti kelahiran filem lakonan mereka itu di pawagam.

Dalam sesi fotografi yang berlangsung di ibu pejabat Utusan Malaysia di Kuala Lumpur, baru-baru ini, baik Sharnaaz mahupun Nisha, masing-masing berkongsi rasa tentang filem terbitan Tayangan Unggul Sdn. Bhd. (TUSB) dan Hanamia Services Sdn. Bhd. itu.

Mahu terus raih peluang

PELAKON kacak kelahiran Gelugor, Pulau Pinang ini boleh dikategorikan masih lagi baru dalam dunia lakonan.

Namun, nama Sharnaaz kini sudah mula meraih perhatian meluas lantaran populariti yang dikecapinya menerusi drama-drama tempatan seperti Dottie, Kum Kum, Ungunya Cinta, Penanggal, Ekspres Dania dan K.I.T.A Carefree.

Ditambah dengan wajah kacak yang dimilikinya menjadikan satu bonus untuk Sharnaaz lebih dikenali dan digilai oleh peminat hiburan tempatan.

Justeru, apabila diberi peluang membintangi filem Seru yang merupakan filem pertama lakonannya, Sharnaaz menganggapnya sebagai batu loncatan untuk terus meneroka bakat lakonannya.

Malah, dia juga mengakui cabaran berlakon filem lebih tinggi berbanding drama terutama pada aspek penghayatan.

"Saya bertuah mendapat bimbingan daripada Pierre yang banyak memberi input yang sangat berguna tentang dunia lakonan. Ternyata, dia tidak lokek untuk berkongsi apa yang dia miliki dengan mereka yang memerlukan.

"Sewaktu di lokasi, dia memang seorang yang tenang dan relaks namun, itu tidak bermakna dia tidak serius dengan kerjanya. Sehinggakan Pierre masih lagi boleh bersabar dengan saya semata-mata mahu merakamkan satu adegan saja dalam jangka masa tiga jam.

"Ada kalanya saya fikir saya sudah memberikan yang terbaik tetapi Pierre merasakan saya mampu menggandakan lagi mutu lakonan saya dalam menghidupkan watak Jeff.

"Antara yang paling sukar buat saya apabila saya harus menangis tetapi dalam masa yang sama perlu mengekalkan kejantanan saya. Pierre tidak mahu Jeff kelihatan sebagai seorang yang lemah walaupun berdepan dengan saat genting," cerita Sharnaaz dalam loghat utara sambil ketawa kecil.

Bukan seram biasa

BUKAN mahu memuji melangit hanya kerana dia membintangi filem seram itu, tetapi dia yakin Seru dapat diterima baik oleh masyarakat.

Bagi Sharnaaz, sudah tiba masanya penonton tempatan mula menerima santapan baru dan segar yang dihasilkan oleh pembikin filem di negara ini.

"Walaupun pendekatan yang ditonjolkan dalam Seru ini sudah digunakan dalam filem Hollywood seperti Quarantine dan Paranormal Activity, tetapi, saya percaya Seru mampu menambat hati audiens," katanya yang baru sahaja selesai menjalani penggambaran untuk drama bersiri Kasih Alia yang akan ditayangkan di TV3 sepanjang bulan Ramadan nanti.

Nisha cabar diri

TIDAK keterlaluan dikatakan, peminat hiburan tempatan lebih melihat Nisha sebagai seorang aktres yang serasi dengan watak wanita gedik dan nakal.

Dalam masa yang sama Nisha tidak mahu dilabelkan sebagai pelakon stereotaip.

Sebagai seorang aktres yang hampir tujuh tahun berkecimpung dalam dunia lakonan, Nisha mahu terus mencabar dirinya dengan watak-watak yang lebih hebat.

Atas alasan itu, dia tidak teragak-agak untuk menerima tawaran berlakon filem Seru kerana merasakan watak Sari mampu melonjakkan dirinya ke satu tahap lebih tinggi sebagai pelakon.

"Bukan mudah sebenarnya untuk membawakan watak Sari kerana ia menuntut cabaran dan memerah tenaga saya semaksimum mungkin terutama untuk babak pergaduhan dengan Jeff selepas dia dirasuk.

"Sepanjang berlakon dalam filem ini, saya mendapat kepuasan kerana inilah kali pertama saya berpeluang membawakan watak seperti ini.

"Dengan bantuan Pierre, saya sudah memberikan yang terbaik seperti mana yang dimahukan beliau," ujar Nisha atau nama sebenarnya Nik Shahri'ah Nik Dir ini yang membuat kajian wataknya dengan menonton filem Quarantine.

google: nisha dirr, nisha dirr facebook, nisha dirr blog, nisha dirr twitter, nisha dirr seksi, nisha dirr hot, nisha dirr bogel, nisha dirr 2011, nisha dirr terkini terbaru, berita terkini terbaru, gosip nisha dirr 2011, lakonan nisha dirr, proifle nisha dirr, biograpfi nisha dirr, gambar terkini terbaru nisha dirr

Empayar baru KRU

Posted: 04 May 2011 08:02 AM PDT

TRIO KRU bukan sahaja cemerlang dalam bidang muzik dan filem, bahkan kini mereka menjadi satu jenama besar dalam industri hiburan tempatan menerusi empayar perniagaan mereka di bawah syarikat KRU Studios.

Terbaru, kumpulan yang dianggotai adik-beradik Norman, Yusry dan Edry Abdul Halim itu melangkah setapak lagi dalam dunia seni tanah air dengan penubuhan saluran KRU TV bagi menyiarkan koleksi program, filem mahupun drama terbitan KRU Studios.

Presiden Eksekutif KRU Studios, Norman berkata, sejak penubuhan KRU hampir 20 tahun lalu, syarikatnya telah menerbitkan ratusan produk yang ditayangkan dipelbagai medium siaran.

" Jadi, matlamat KRU TV ditubuhkan adalah untuk dijadikan sebagai medium bagi menyiarkan koleksi produk terbitan kami selama ini menerusi siaran milik sendiri.

" Selain menyiarkan kembali produk-produk lama, kami juga menayangkan program terbaru yang diterbitkan khas untuk KRU TV.

" Bukan apa, setiap stesen TV mempunyai sistem mereka yang tersendiri dalam penerbitan program diinginkan.

" Oleh itu, menerusi KRU TV, kami mempunyai peluang untuk berkarya tanpa sekatan serta mengikut kreativiti," katanya ketika ditemui selepas majlis pelancaran KRU TV di The Curve, Mutiara Damansara, baru-baru ini.

Sejak memulakan siaran percubaan Januari lalu di laman portal TV, www.tonton.com.my, Norman menjelaskan, ia adalah kerjasama pertama KRU Studios dengan pengendali web berkenaan, Alt Media Sdn. Bhd.

Tambah Norman, menerusi kerjasama itu, program KRU Paparazzi merupakan antara rancangan terbitan mereka yang berjaya mendapat perhatian ramai.

Walaupun baru beberapa bulan, secara keseluruhannya, KRU TV berjaya menduduki tangga kelima daripada 13 saluran yang terdapat dalam portal berkenaan.

Antara program hiburan lain terbitan KRU TV yang dapat ditonton ialah KRU Jukebox, KRU The Making Of, KRU Anime, 24-7 dan Extravaganza.

" KRU Paparazzi adalah program hiburan yang mendedahkan gosip, perkembangan cerita artis tempatan dan Indonesia.

"Namun, kami tak bermaksud mahu meniru atau bersaing dengan Melodi atau rancangan hiburan yang lain yang seumpamanya.

"Bagaimanapun, kewujudan KRU TV bukanlah bermaksud mahu memberi saingan kepada saluran-saluran TV sedia ada, tetapi hanya sekadar memberi pilihan kepada audiens," tegasnya.

Hadir sama di majlis pelancaran itu ialah Ketua Pegawai Operasi Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Ahmad Izham Omar, Pengurus Besar Kumpulan Alt Media Sdn. Bhd. Lam Swee Kim.

Pada masa yang sama, KRU Studios menggunakan kesempatan di majlis berkenaan untuk memperkenalkan barisan artis baru yang bernaung di bawah syarikat mereka seperti Alif Hadi, Nealofa, Aina Suzaily, kumpulan Forteen, kumpulan VIP dan kumpulan Tiga.

Dalam pada itu, menurut Norman, KRU Studios berkemampuan menghasilkan 300 jam program untuk siaran TV untuk disiarkan di KRU TV.

Impian Melda jadi kenyataan

Posted: 04 May 2011 08:01 AM PDT

PERJALANAN seni gadis genit ini memang diibaratkan sebagai sebuah kisah dongeng yang diidamkan oleh remaja seusianya.

Biarpun pada mulanya dia enggan menjebakkan dirinya dengan dunia glamor, namun, Melda Ahmad atau lebih mesra disapa Melda ini tidak mampu menolak kehendak takdir yang telah tertulis.

Semuanya bermula dengan video nyanyiannya yang dimuat naik di YouTube, bakat Melda ternyata menarik pihak rangkaian penjagaan rambut terkemuka, Sunsilk dan Red Communications untuk dijadikan sebuah cerita untuk tontonan umum.

Segala kisah hidup Melda dapat ditonton menerusi drama mini bersiri 13 episod Gadis Semasa Sunsilk yang telah pun ditayangkan di TV3, baru-baru ini.

Dan, kemuncak perjalanan gadis berusia 20 tahun ini diakhiri dengan sebuah konsert yang telah berlangsung dalam suasana cukup meriah di Kelab Orange Dragonfly, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Pastinya, Konsert Gadis Semasa Sunsilk telah meninggalkan momen terindah paling manis dalam hidup Melda yang bukan hanya berpeluang menunjukkan kehebatannya di atas pentas.

Tetapi juga turut berkongsi pentas dengan barisan artis ternama seperti Ella, Yuna, kumpulan Hujan dan One Nation Emcees.

Bukan mudah untuk mendapat peluang sebesar itu terutama untuk artis-artis baru seperti Melda. Tidak keterlaluan dikatakan, barangkali kejayaan Melda itu pasti akan dicemburui oleh artis seangkatan Melda.

Bertemu dengan Melda atau nama sebenarnya, Nur Imelda Ahmad pada sidang akhbar usai berlangsungnya konsert tersebut, riak gembira dan terkejut jelas terpancar di wajahnya.

Melihat kepada peluang keemasan yang diberikan kepadanya itu juga membuatkan Melda benar-benar terharu sehingga dia menjadi sebak dan tidak mampu membendung manik-manik jernih daripada mengalir di pipinya.

" Saya sendiri tidak pernah menyangka akan menyanyi dan membuat persembahan dengan artis-artis hebat seperti mereka. Memang tidak dapat dinafikan lagi, ini merupakan antara pengalaman hidup yang tidak akan saya lupakan.

" Sudah pasti, penghargaan saya adalah untuk Sunsilk yang telah mengubah hidup saya secara total dan banyak pengalaman yang telah saya perolehi sepanjang terlibat dengan program Gadis Semasa Sunsilk ini.

" Apa yang penting, semua pengalaman dan pembelajaran yang saya terima telah memupuk sekali gus menghidupkan keberanian dan semangat saya untuk meneruskan minat saya dalam bidang muzik," katanya penuh bersungguh.

Turut hadir pada sidang akhbar itu ialah Pengurus Jenama Sunsilk Malaysia, Emily Chong serta Ajai dan Bambang Soteto selaku dua daripada tenaga pengajar yang telah memberikan bimbingan kepada Melda sepanjang Gadis Semasa Sunsilk berlangsung.

Melda yang merupakan pelajar semester tiga jurusan muzik dalam bidang vokal di Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam, Selangor, itu juga mengharapkan apa yang dilaluinya akan mendorong remaja seusianya untuk menjadi lebih bersemangat dalam meneruskan kehidupan mereka.

Katanya, remaja hari ini seharusnya memiliki iltizam yang tinggi jika mahu berjaya dalam hidup dan mencapai keinginan dalam setiap langkah mereka.

"Nasihat saya kepada semua remaja di luar sana, seandainya mereka memiliki keinginan dan minat yang mendalam terhadap sesuatu perkara itu, teruskan tanpa perlu menoleh ke belakang lagi.

"Percayalah, dengan keyakinan dan semangat juang yang tinggi serta berbekalkan kejujuran, nescaya kejayaan akan berpihak kepada kita," ujar Melda penuh optimis.

Dalam masa yang sama, Melda mengharapkan peluang akan terus berpihak kepadanya dalam merealisasikan impiannya untuk menjadi seorang artis rakaman.

Namun, dalam apa jua hal sekali pun, kata Melda, dia mahu menumpukan dan menghabiskan pengajiannya terlebih dahulu kerana ikrar yang sudah dilafazkan dalam menjadi seorang artis yang berilmu.

Dalam pada itu, Emily ternyata berbangga dengan transformasi Melda serta mereka yang terlibat dalam membentuk diri Melda sehingga mampu menjayakan konsert bersama artis popular lain.

"Memang kami berniat untuk menaikkan dan membimbing Melda menjadi seorang individu yang tidak teragak-agak untuk memburu impiannya dengan penuh keyakinan.

"Melda bukan hanya cantik di luar tetapi kejujurannya juga telah membuktikan dia memiliki kecantikan dalaman yang berjaya menaikkan semangat serta jati dirinya," kata Emily yang tidak menafikan Gadis Semasa Sunsilk akan diteruskan untuk musim kedua tahun depan jika tiada aral melintang.

Sementara itu, bagi Ajai pula, sebagai tenaga pengajar, dia sudah memberikan yang terbaik untuk Melda dengan memberikan sokongan dan ilmu pengetahuan.

Wings tidak janggal di IB

Posted: 04 May 2011 08:00 AM PDT

KUMPULAN Wings biasanya mengadakan konsert di pentas yang membolehkan mereka bebas bergerak ke sana ke mari mengikut rentak bingit muzik rock yang dipersembahkan.

Justeru, apabila mereka diberi peluang mengadakan Konsert Wings Opera Hidup Superfriends di Panggung Sari, Istana Budaya (IB), Kuala Lumpur banyak persoalan yang perlu difikirkan.

Vokalis Wings, Awie berkata, antaranya soal cara para peminat mereka menghayati konsert itu dalam keadaan duduk secara tertib selain berpakaian kemas mengikut protokol di IB.

"Ramai yang tanya kami, tidak janggal ke buat konsert di IB? Macam mana hendak melayan para peminat yang duduk terpaku macam orang menonton majlis tilawah al-Quran?

"Pada mulanya saya jangkakan macam itu tetapi ia meleset. Saya juga pada mulanya membayangkan anda semua akan seolah-olah menghayati lagu Negaraku, tetapi ia juga tidak terjadi.

"Ramai yang saya lihat di hujung sana yang melambai-lambaikan tangan, menggoyang-goyangkan kepala dan berdiri menghayati persembahan kami," katanya.

Ungkapan itu diluahkannya selepas beraksi di hadapan 1,200 penonton yang memenuhi panggung itu pada malam pra-persembahan Wings yang julung-julung kalinya diadakan di situ.

Konsert anjuran Red On Black, Bombbay Worldwide dan Anggerik Event itu mengenakan tiket-tiket berharga RM65, RM85, RM125, RM165, RM205, RM245 dan RM305.

Menariknya konsert yang diiringi oleh Orkestra Simfoni Kebangsaan itu menampilkan kesemua anggota yang pernah menganggotai kumpulan yang ditubuhkan sejak 25 tahun lalu itu.

Mel dan Mus yang pernah menjadi vokalis Wings antara yang diundang bagi menyanyi bersama-sama Awie dalam lagu-lagu seperti Nasib Kita dan Biru Mata Hitamku.

Turut menggabungkan tiga vokalis itu ialah menerusi lagu seperti Semalam Yang Hangat, R N R Lu Punya Suka dan Biarkan Berlalu di mana ia jelas menampilkan variasi vokal berbeza.

Mus dan Awie misalnya, mempunyai tonasi tinggi, manakala, Mel ke arah balada berjaya menarik perhatian ramai pada persembahan yang bermula pukul 9 malam dan berakhir 11.20 malam itu.

Bagaimanapun, disebabkan itu adalah malam pembukaan untuk tontonan media massa, terdapat sedikit ketidakserasian antara Wings dengah kumpulan pemuzik orkestra.

Paling ketara contohnya sewaktu mereka menyanyikan lagu Inspirasi Taming Sari di mana Awie terdapat sedikit tempo lagu itu lari daripada alunan orkestra yang mengiringi mereka.

Namun, dua pemain dram Wings iaitu Black dan Jojet bergandingan mengetuk dram pada masa sama melalui lagu R N R Lu Punya Suka memang menakjubkan dan memukau para penonton.

Dua pemain dram itu seolah-olah berlawan dengan melodi lagu itu dengan skil dan ketukan yang tersendiri bagi menunjukkan kelainan dan kehebatan masing-masing.

Perkara itu boleh dimaafkan memandangkan ia adalah persembahan Wings yang pertama bergandingan dengan Orkestra Simfoni Kebangsaan pimpinan Mustafa Fuzer Nawi itu.

Sepanjang dua jam 30 minit itu, Wings menyampaikan 20 lagu di mana lebih 70 peratus daripadanya merupakan lagu-lagu popular Wings yang memang dinanti-nantikan ramai.

Antara lagu-lagu wajib yang dipersembahkan pada malam itu berjudul Inspirasi Taming Sari, Sejati, Taman Rashidah Utama dan Belenggu Irama yang dipersembahkan dalam nafas orkestra.

Menurut Awie konsert itu bukan sahaja menjadi penanda aras buat Wings tetapi juga suatu pengalaman yang harus dikongsi bersama pemuzik tempatan lain dan juga peminat.

"Ini bukti kumpulan rock Malaysia juga mampu mengadakan persembahan yang berprestij setanding dengan artis luar negara. Kita mahu bersaing secara sihat.

"Sebagai pemuzik rock yang pertama beraksi di IB kami anggap ini sebagai hadiah buat para peminat Wings. Kami membuktikan kalau mahu jadi artis jangan setakat kejar glamor semata-mata.

"Sebaliknya, jadikan bidang ini sumber pendapatan dan ia harus dilakukan dengan sepenuh hati," katanya yang menyanyikan lagu-lagu sama sepanjang konsert itu sehingga 1 Mei lalu.

Selain tiga vokalis terbabit, turut ditampilkan Sham selaku gitaris di mana dia pernah menganggotai Wings sewaktu album pertama kumpulan itu berjudul Belenggu Irama pada 1987.

Persembahan Wings pada malam itu diakhiri dengan lagu berjudul Peronda Jaket Biru yang menggabungkan vokal Awie, Mus dan Mel dan iringan para pemuzik orkestra terbabit.

Ibu Desak Fizz Fairuz Kahwini Almy Nadia

Posted: 04 May 2011 07:57 AM PDT

KUALA LUMPUR: Aktor Fizz Fairuz mengakui ibunya turut mendesak agar dia mempercepatkan perkahwinannya dengan pelakon Almy Nadia.

Fizz berkata, perkara itu sudah beberapa kali berlaku kerana orang tuanya mahu melihat dia dan Almy agar berkahwin secepat mungkin.

"Sejujurnya, saya belum terfikir bila yang waktu paling sesuai untuk mengahwini Almy. Memang orang tua saya sudah bertanya beberapa kali tentang perkara itu.

"Cuma, buat masa ini kalau boleh saya ingin Almy mengembangkan lagi kerjaya lakonannya sebelum kami berkahwin," katanya yang ditemui selepas pratonton filem Nur Kasih The Movie (NKTM) di TGV KLCC, di sini, Rabu.

Apabila ditanya adakah dia menangguhkan perancangan tersebut ekoran desas-desus yang mendakwa hubungan mereka bermasalah, Fizz menjawab: "Hubungan saya dan Almy berjalan dengan baik dan tiada sebarang masalah.

"Kalau ada pun, masalah kecil yang biasa sepertimana pasangan lain. Adatlah, orang bercinta ada ketikanya mesti ada salah-faham tapi tidaklah sampai ke tahap hubungan kami putus atau bergaduh."
Fizz bergandingan dengan Remy Ishak (kiri) dan Tiz Zaqyah dalam filem terbaru Nur Kasih The Movie.

Mengulas pula tentang lakonan terbarunya dalam NKTM, Fizz yang menangis ketika pratonton filem itu berkata dia gembira dan berpuas hati dengan lakonannya dalam filem tersebut.

"Saya menjadi sebak apabila menonton filem ini kerana membayangkan beban dan dugaan yang terpaksa digalas oleh watak saya iaitu Aidil.

"Dalam filem ini saya kematian isteri dan terpaksa menjaga dua anak yang masih kecil selain perlu menyelesaikan masalah dalam rumah tangga Adam (lakonan Remy Ishak).

"Untuk pertama kali juga saya dapat melihat diri saya yang berbeza sebagai pelakon. Seolah-olah bukan diri saya yang melakonkan watak itu," katanya yang mengakui berdepan cabaran untuk menghafal dialog dalam bahasa Arab untuk filem itu.

Filem arahan Kabir Bhatia dan skrip oleh Mira Mustaffa itu turut menampilkan Remy Ishak, Tiz Zaqyah, Liza Othman, Muniff Isa, Sara Ali dan Syafie Naswip.

NKTM mula ditayangkan pada 19 Mei ini di 70 pawagam termasuk Brunei.

Noorkhiriah Tampil Imej Bertudung

Posted: 04 May 2011 07:56 AM PDT

SUBANG JAYA: Pelakon Noorkhiriah, 35, mahu melakukan perubahan dalam hidupnya apabila memilih untuk tampil lebih sopan dengan memakai tudung.

Kata Noorkhiriah, tudung yang dipakainya bukanlah tudung litup sebaliknya hanya menutupi bahagian kepala sehingga telinga sahaja.

"Saya tak mahu masyarakat membuat tafsiran yang salah dengan cara bertudung seperti ini. Apa yang penting saya sedang mempelajari untuk menyesuaikan diri ke arah imej bertudung litup secara berperingkat.

"Sebab itu saya memulakan langkah dengan menutup rambut dan telinga saya dahulu. Alhamdulillah, setakat in, bila keluar, saya selesa seperti ini," katanya yang ditemui pada majlis penyampaian hadiah Anugerah Bintang Popular 2010 (ABPBH 2010) di Holiday Villa, Hotel & Suite, di sini, Rabu.

Tambah Noorkhiriah, walaupun dalam proses menukar imej, dia tetap tidak menolak mana-mana tawaran berlakon yang memerlukan dia tidak bertudung buat masa ini.

"Sukar untuk menetapkan bila saya akan bertudung terus kerana takut orang luar salah faham pula. Cuma tindakan ini bukan secara drastik.

"Namun, suami saya, Azfaidzul Antan, sudah mula meminta saya menukar sedikit demi sedikit," ujarnya yang bakal menemui penonton dalam drama Sekadar Kaabah menerusi saluran TV3.

Dalam pada itu, kerana niat perubahan imej itu, Noorkhiriah mengakui, dirinya mula rasa tidak selesa apabila melakonkan babak yang memerlukan dia memeluk atau berpegangan tangan dengan pelakon lelaki lain.

google: noorkhiriah, noorkhiriah facebook, noorkhiriah blog, noorkhiriah twitter, noorkhiriah dan anak, noorkhiriah dan suami, terbaru terkini noorkhiriah, noorkhiriah 2011, gambar noorkhiriah terbaru, noorkhiriah bertudung, berita noorkhiriah bertudung, baby noorkhiriah

Amanda Imani Wakili Negara Ke Bulgaria

Posted: 04 May 2011 07:55 AM PDT

PETALING JAYA: Penyanyi Amanda Imani,20, bakal mewakili negara dalam pertandingan 20th International Pop Music Festival Discovery 2011 di Varna, Bulgaria. Ia akan berlangsung pada 13 hingga 15 Mei depan.

Menurut Amanda, dia akan mewakili Malaysia bagi dua kategori iaitu Lagu Asal Terbaik dengan membawakan lagunya sendiri, Selamilah Cinta dan Penyanyi Terbaik menerusi lagu Hero (Mariah Carey).

"Ini merupakan pertandingan nyanyian pertama saya di luar negara dan saya berharap peluang ini tidak akan dipersaksikan.

"Setakat ini, saya sudah mempersiapkan diri sebaik mungkin di bawah bimbingan pengarah muzik, Alvin Santiago," katanya yang dihubungi mStar Online, di sini, Rabu.

Tambah Amanda, menerusi pertandingan tersebut ia sekali gus dapat mencabar dirinya untuk melihat sejauh mana kemampuannya dalam bidang nyanyian.

Selain Malaysia, pertandingan itu turut disertai wakil dari Mexico, Itali, Russia, China, Belarus, Turki, Sepanyol, Macedonia, Sri Lanka, Malta, Romania dan Ukraine

Menariknya, pemergian Amanda ke Bulgaria turut ditaja oleh Sistem Penerbangan Malaysia (MAS), LBS Bina Group Berhad, Datuk Richard Cham dan pereka baju Leslie Variyan.

"Saya bersyukur, dengan tajaan-tajaan yang diberikan dapat mengurangkan beban saya daripada segi pengeluaran wang yang banyak.

"Apa-apa pun, doakan kejayaan saya di sana ya," ujar Amanda ringkas.

google: amanda imani, amanda imani facebook, amanda imani blog, amanda imani twitter, amanda imani seksi, amanda imani hot, amanda imani bogel, buah dada amanda imani, album baru amanda imani, lagu baru amanda imani, single baru amanda imani, amanda imani 2011, amanda imani terkini terbaru, berita terkini terbaru amanda imani