Adsense

Ahad, 15 Mei 2011

borak kosong

borak kosong


Pihak berkuasa siasat emak berikan suntikan botox kepada anaknya 8 tahun

Posted: 15 May 2011 09:00 PM PDT

Hancur masa depan budak ni..
saya petik dari kosmo online

SAN FRANCISCO, Amerika Syarikat (AS) – Pihak berkuasa San Francisco sedang menyiasat seorang ibu yang mengakui memberikan suntikan botox antikedutan kepada seorang anak perempuannya yang berusia lapan tahun yang menyertai pertandingan kecantikan, lapor sebuah akhbar semalam.

Seorang ahli kecantikan sambilan, Kerry Campbell mendapat kecaman ramai setelah dia menyuntik wajah anaknya, Britney dengan botox bagi menghilangkan kedutan yang muncul di wajah gadis itu ketika dia tersenyum.

Kerry mendakwa dia hanya memberikan rawatan itu ketika anaknya menyertai pertandingan kecantikan.

Wanita itu menegaskan bahawa anaknya itu meminta dia disuntik dengan botox.

Bagaimanapun, seorang pakar psikiatri, Dr. Charles Sophy berkata, ibu kanak-kanak berkenaan menghadapi risiko serius kerana merosakkan kehidupan anaknya berdasarkan aspek fizikal dan psikologi.

Suntikan botox amat menyakitkan dan tidak disyorkan untuk dilakukan ke atas perempuan di bawah umur 18 tahun. – Agensi

Wow..ada alat kesan kecurangan

Posted: 15 May 2011 08:51 PM PDT

Bagus ni...
saya petik dari Sinar Harian

WASHINGTON - Sesuai untuk mereka yang tidak mempercayai pasangan masing-masing, ciptaan terbaru ini dipercayai boleh mendapatkan semula pesanan ringkas dan mesej yang telah dibuang daripada telefon bimbit seseorang.

Pemacu simpanan data mudah alih (USB) yang digelar iRecovery Stick ini direka untuk mendapatkan semula maklumat yang telah dipadam daripada telefon bimbit iPhone keluaran syarikat Apple.

Ia juga mampu mengesan maklumat panggilan, buku telefon dan pemetaan, yang akan menunjukkan destinasi dilawati pengguna telefon itu.

Tdak hairan, alat kecil itu begitu diminati individu yang mengesyaki pasangan mereka mempunyai hubungan dengan orang lain.

"Pemacu USB ini sesuai untuk semua orang termasuk isteri dan suami yang mengesyaki pasangan masing-masing dan kekasih," kata jurucakap syarikat pengeluar Paraben, Ray Couch.

"Ia juga disasarkan kepada majikan dan polis," katanya.



Gila..peserta mirip Britney Spears buat kejutan berbogel

Posted: 15 May 2011 07:00 PM PDT

Gila betul perempuan ni...
saya petik dari kosmo online

LONDON - Seorang peserta program pencarian bakat Britain's Got Talent, Lorna Bliss yang memiliki wajah mirip penyanyi Britney Spears beraksi dalam keadaan separuh bogel, lapor sebuah akhbar semalam.

Bliss memakai seluar dalam dan sehelai kain kecil yang menutup payu daranya semasa membuat persembahan di hadapan juri dan penonton.

Bagaimanapun, salah seorang hakim yang juga pelakon terkenal, David Hasselhoff tidak terpikat dengan aksi Bliss itu.

Pada satu ketika, Bliss duduk di atas meja hakim pertandingan.

Ketika-tiga hakim pertandingan tidak memilih Bliss sebagai peserta yang menunjukkan persembahan yang menarik.

Kesemua hakim itu tidak memberikan sebarang undi untuk Bliss yang berusia 32 tahun. - Agensi

Keluarga berlagak alim samun stesen minyak

Posted: 15 May 2011 06:45 PM PDT

Biar betul...
saya petik dari myMetro

JOHOR BAHRU: Empat beranak yang berperwatakan alim dengan berjubah dan memakai kopiah serta bertakbir, tiba-tiba bertukar menjadi 'syaitan' apabila masing-masing bersenjatakan parang menyamun stesen minyak di Bandar Permas Jaya, kira-kira jam 1.30 tengah hari, kelmarin.

Dalam kejadian itu, empat beranak yang pernah menyamun di premis sama sebanyak dua kali Jumaat lalu, bertindak lebih ganas apabila cuba mengelar leher pengusaha stesen minyak berkenaan ketika menghalang perbuatan mereka.

Lebih pelik, bukan saja bapa berusia 49 tahun membawa parang, malah tiga anaknya berusia 15, 14 dan lapan tahun turut membawa senjata sama ketika kejadian, manakala isterinya berusia 37 tahun yang berada di dalam teksi bersama anak perempuan berusia 12 tahun dan bayi berusia lapan bulan dikatakan turut berparang.

Menceritakan detik mencemaskan itu, pemilik stesen minyak berkenaan, Sulaiman Che Kutty, 45, berkata, dia yang berada di masjid bergegas ke stesen minyak selepas isterinya yang berada di rumah, dihubungi seorang pekerja memaklumkan kejadian itu.

"Akibat bimbangkan keselamatan pekerja, saya ke stesen sebelum melihat tiga individu berparang menetak meja kaunter dan kotak gula-gula.

Beginilah Keadaan Stesen Bas di Beijing

Posted: 15 May 2011 05:46 PM PDT

Beginilah keadaan stesen bas di China,khususnya di Beijing setiap hari.Keramaian ini merupakan sebuah bukti bahawa kepadatan penduduk di China sudah sangat mengerikan.Bayangkan,untuk menaiki bas saja,anda harus bersesak dan berhimpit dengan ribuan orang.

Kalau macamnilah gaya orang buat tahu,tak naklah makan

Posted: 15 May 2011 11:01 AM PDT

dahsyat betul pakcik ni buat tahu...sampai bogel..
keluar semua peluh jantan...

Jennifer Aniston Beli Penthouse US$ 4.95 JUTA untuk Anjingnya

Posted: 15 May 2011 10:21 AM PDT

BERUNTUNGNYA Norman. Si anjing jantan campuran corgi-terrier ini telah dibelikan sebuah penthouse oleh pemiliknya artis Hollywood Jennifer Aniston. Ya, penthouse tersebut sepenuhnya atas nama Norman, anjing yang kini berumur 15 tahun.

Jennifer Aniston bahkan memborong penthouse yang terletak di West 12th Street sebanyak 3 unit seharga US$4.950 juta .Manager Jennifer, Bruce Lagnese dikhabarkan telah menandatangani dokumen tersebut.

Kecintaan Aniston pada Norman tidak perlu dihairankan, haiwan paling setia nombor satu ini bahkan selalu dipuji Aniston sebagai anjing yang besar dan menggemaskan. Ia bahkan mengatakan Norman adalah manusia dalam cetakan anjing.

Anistonmerancang membawa Norman dalam sebuah sebuah acara televisyen drama komedi Horrible Bosses yang disutradarai oleh Seth Gordon.

Hubungan Aniston dengan si Norman ini tergolong istimewa. Saat ia patah hati kerana perceraiannya dengan Brad Pitt yang jadi bulan-bulanan media dan beberapa kali hubungannya kandas dengan beberapa lelaki setelah itu, ia pun menjalani terapi anjing. Caranya mengadopsi anjing untuk mengalihkan kesedihan dan depresinya.

Ia bahkan pernah dikhabarkan lebih memilih anjing daripada lelaki ."Lelaki datang dan pergi tapi tak ada hubungan yang benar-benar seperti saat kamu punya anjing dan anjing melakukannya seumur hidupnya, sayang ia tak hidup lama," ujar Jennifer yang dikutip dari Contactmusic.

Tahun lalu, saat Norman didiagnosa mengalami depresi, Aniston pun sedih. Apalagi anjing ini bahkan tidak bolehmengenali majikannya. "Norman tertekan dan itu yang menyebabkannya bertindak aneh," ucapnya.

Ia pun lantas memberikan ubat untuk Norman sesuai reseip yang dianjurkan terapis dan rela mengeluarkan US$250 seminggu untuk biaya perubatan dan periksa kesihatan.

Video...lelaki dibelasah perempuan kerana tak nak buat 'projek'

Posted: 15 May 2011 09:35 AM PDT


Dahsyat betul perempuan ni...samapi macam tu sekali....

Kucing jaga dan susui seekor tikus bersama anak-anaknya

Posted: 15 May 2011 08:41 AM PDT

CHINA - Seekor kucing peliharaan di China menjaga seekor tikus ssambil menyusui keempat anak kucingnya. Pemilik kucing tersebut, Sun Shunjun (81 tahun), menyatakan bahawa tikus tersebut telah tinggal bersama kucingnya sejak kucing itu melahirkan keempat anaknya sebulan yang lalu.


Sun juga mengatakan, seorang tetangga sempat menengok anak-anak kucing tersebut pada hari di mana mereka dilahirkan, dan ia merasa tercengang melihat seekor tikus ikut menyusu bersama anak-anak kucing itu.

"Awalnya saya pikir saya pasti salah lihat. Jadi saya mengambil lampu picit dan memperhatikan dengan lebih jelas" sahut tetangga Sun Shunjun seperti dikutip dari Ananova.com.

Menurut surat khabar setempat, Qilu Evening Post, tikus tersebut tidak hanya ikut menyusui pada kucing tersebut, tapi juga bermain dengan anak-anak kucing itu seperti layaknya saudara sekandung.

Ibu kucing itu pun memperlakukan tikus tersebut sama seperti anak-anaknya sendiri, sehingga tikus itu akhirnya menjadi sebahagian dari keluarga kucing tersebut.

Sun meyakini bahawa insting keibuan kucing peliharaannya itu lebih besar daripada insting predatornya, sehingga ia mahu menerima tikus tersebut sebagai anak angkatnya daripada menjadi mangsa seperti yang terjadi pada kucing normal lainnya.

Aneh,awek Ini Mandi Pakai Minuman Bersoda

Posted: 15 May 2011 07:00 AM PDT

Kmalangan trak yang mengangkut minuman soda ternyata telah membuat warga sekitar mendapatkan keuntungan.Keuntungan mereka adalah angkutan minuman soda yang dibawa trak terjatuh disamping jalan.Para warga yang berada disekitar sana berbondong-bondong mengangkut pulang minuman soda  itu.Ada juga yang malah menghabiskan minuman mahal itu dengan mandi.




Josefine Villaverde Umur 101 Tahun, Calonkan Diri Ketua Parti

Posted: 15 May 2011 06:00 AM PDT

Usia bukan menjadi penghalang bagi wanita ini. Umur seabad,  atau tepatnya usia 101 tahun, Josefine Villaverde melancarkan karier politiknya. Ia akan bertarung sebagai calon dari Parti Sosialis di Cuntis, Desa Galicia, bahagian barat laut Sepanyol, dalam pemilihan tingkat kotapraja pada 22 Mei.  

Villaverde, yang dilahirkan pada 19 November 1909. Ia mencari dukungan di jalan-jalan di kota kecil tempat tinggalnya itu dan membuat janji kempenye "Menang buat Cuntis".  

Dengan wajah yang dihiasi senyum dan rambut pendek warna putih, ia mengenangketika ia memberikan suara dalam usia 24 tahun di sekolah setempat pada 19 November 1933, pemilihan umum pertama yang dibuka untuk perempuan setelah parlimen memberikan persetujuannya dua tahun sebelumnya.  

Suaminya telah memberi dia kertas suara di pintu sekolah itu sebagai hadiah ulang tahun. "Ia memberikan kertas suara itu kepada saya, saya masuk dan menaruhnya di tempat kertas suara. Itulah untuk pertama kali perempuan memberikan suara di Sepanyol. Dan saya ada di sana," kata Villaverde kepada harian El Mundo, sebagaimana dikutip AFP.

Di antara politik saat ini, ia mendukung Menteri Pertahanan Carme Chacon sebab ia seorang perempuan. "Perempuan memangku jabatan," katanya.  

Chacon dapat menjadi calon untuk mengambil alih pimpinan Parti Sosialis dari Perdana Menteri Jose Luis Rodriguez Zapatero, yang telah memutuskan tidak mencalonkan diri lagi dalam pemilihan umum 2012.

Villaverde mengakui, ia suka memilih Zapatero. "Ia tampan dan ia adalah orang baik. Yang paling buruk ialah ia pencen." katanya.  

Villaverde, janda sejak 1973, dengan tiga cicit dan seorang buyut, mengatakan, ia telah menjadi "seorang sosialis sejak dilahirkan" dan sangat "suka bercerita politik". "Kamu mesti memberikan suara bukan untuk temanmu, tapi buat prinsip kamu," kata Villaverde kepada El Mundo.

ApriPoko, Robot Remote Control Yang Pintar

Posted: 15 May 2011 05:00 AM PDT

ApriPoko, robot keluaran dari Toshiba ini adalah sebuah universal Remote Control yang dapat mengontrol semua remote baik TV, video dan lainnya.


Kelebihan robot ini adalah dapat berbicara dan diperintahkan melalui suara (voice operated).


Robot ini akan mempelajari segala kebiasaan anda dalam menggunakan remote untuk setiap alat bahkan bertanya segala hal untuk memudahkan anda menggunakan remote di kemudian hari.


AproPoko akan mendeteksi semua remote melalui koneksi InfraRed (IR) dan bertanya kepada anda, apa yang harus dia (ApriPoko) lakukan.

Budak sekolah perempuan bukak tudung main poker

Posted: 15 May 2011 04:00 AM PDT





Remaja beli buku bawak pedang samurai?

Posted: 15 May 2011 03:00 AM PDT



sumber : stomp.com.sg

STOMPer Jerome spotted this youth with what looked like a samurai sword or 'katana' strapped to his back at Borders. He appeared to be browsing the shelves there as if nothing was out of the ordinary.

STOMPer Jerome wrote:

"I saw this samurai at Borders.

"So samurai read too?"

10 Tahun Pilih Atheis, Dia Kini Tertunduk Pada Islam

Posted: 15 May 2011 02:00 AM PDT

 (foto: photobucket.com)
Sejak kecil Dr Jeffrey Lang dikenal dengan sifat ingin  tahu. Dia kerap menanyakan logika sesuatu dan mengkaji apa pun berdasarkan perspektif rasional. "Ayah, syurga itu ada?" tanya Jeffrey kecil suatu kali kepada ayahnya tentang keberadaan syurga, saat keduanya berjalan bersama anjing peliharaan mereka di pantai. Bukan suatu kejutan jika kelak Jeffrey Lang menjadi profesor matematik, sebuah wilayah dimana tak ada tempat selain logika.

Ketika menjadi siswa tahun terakhir di Notre Dam Boys High, sebuah SMA Katholik, Jeffrey Lang memiliki keberatan rasional terhadap keyakinan akan kewujudan Tuhan. Diskusi dengan pendeta sekolah, orangtuanya, dan rakan sekelasnya tak juga boleh memuaskannya tentang kewujudan Tuhan. "Tuhan akan membuatmu tertunduk, Jeffrey!" kata ayahnya ketika ia membantah kewujudan Tuhan di usia 18 tahun.

Ia akhirnya memutuskan menjadi atheis pada usia 18 tahun, yang berlangsung selama 10 tahun semasa menjalani kuliah S1, S2, dan S3, hingga akhirnya memeluk Islam.

Adalah beberapa ketika sebelum atau sesudah memutuskan menjadi atheis, Jeffrey Lang mengalami sebuah mimpi. Berikut penuturan Jeffrey Lang tentang mimpinya itu:

Kami berada dalam sebuah ruangan tanpa perabot. Tak ada apa pun di tembok ruangan itu yang berwarna putih agak abu-abu.

Satu-satunya 'hiasan' adalah karpet berpola dominan merah-putih yang menutupi lantai. Ada sebuah jendela kecil, seperti jendela ruang bawah tanah, yang terletak di atas dan menghadap ke kami. Cahaya terang mengisi ruangan melalui jendela itu.

Kami membentuk deretan. Saya berada di deret ketiga. Semuanya lelaki, tak ada wanita, dan kami semua duduk di lantai di atas tumit kami, menghadap arah jendela.

Terasa asing. Saya tak mengenal seorang pun. Mungkin, saya berada di Negara lain. Kami menunduk serentak, muka kami menghadap lantai. Semuanya tenang dan hening, bagaikan semua suara dimatikan. Kami serentak kembali duduk di atas tumit kami. Saat saya melihat ke depan, saya sadar kami dipimpin oleh seseorang di depan yang berada di sisi kiri saya, di tengah kami, di bawah jendela. Ia berdiri sendiri. Saya hanya boleh melihat singkat punggungnya. Ia memakai jubah putih panjang. Ia mengenakan selendang putih di kepalanya, dengan desain merah. Saat itulah saya terbangun.

Sepanjang sepuluh tahun menjadi atheis, Jeffrey Lang beberapa kali mengalami mimpi yang sama. Bagaimanapun, ia tak terganggu dengan mimpi itu. Ia hanya merasa nyaman saat terbangun. Sebuah perasaan nyaman yang aneh. Ia tak tahu apa itu. Tak ada logika di balik itu, dan  ia tak peduli walaupun mimpi itu berulang.

Sepuluh tahun kemudian, ketika pertama kali memberi kuliah di University of San Fransisco, dia bertemu murid Muslim yang mengikuti kelasnya. Tak hanya dengan sang murid, Jeffrey pun tak lama kemudian menjalin persahabatan dengan keluarga sang murid. Agama bukan menjadi topik bahasan saat Jeffrey menghabiskan waktu dengan keluarga sang murid. Hingga setelah beberapa waktu salah satu anggota keluarga sang murid memberikan Alquran kepada Jeffrey.

Walaupun tak berniat mengetahui Islam, Jeffrey mulai membuka-buka Alquran dan membacanya. Ketika itu kepalanya dipenuhi berbagai prasangka.

"Anda tak boleh hanya membaca Alquran, tidak boleh jika Anda tidak menganggapnya serius. Anda harus, pertama, memang benar-benar telah menyerah kepada Alquran, atau kedua, 'menantangnya'," ungkap Jeffrey.

Ia kemudian mendapati dirinya berada di tengah-tengah pergulatan yang sangat menarik. "Ia (Alquran) 'menyerang' Anda, secara langsung, personal. Ia (Alquran) mendebat, mengkritik, membuat (Anda) malu, dan menantang. Sejak awal ia (Alquran) menorehkan garis perang, dan saya berada di wilayah yang berseberangan."

"Saya menderita kekalahan parah (dalam pergelutan). Dari situ menjadi jelas bahwa Sang Penulis (Alquran) mengetahui saya lebih baik ketimbang diri saya sendiri," kata Jeffrey. Ia mengatakan seakan Sang Penulis membaca fikirannya. Setiap malam ia menyiapkan sejumlah pertanyaan dan keberatan, namun selalu mendapati jawabannya pada bacaan berikutnya, seiring dia membaca halaman demi halaman Alquran secara berurutan.

"Alquran selalu jauh di depan pemikiran saya. Ia menghapus aral yang telah saya bangun bertahun-tahun lalu dan menjawab pertanyaan saya." Jeffrey mencuba melawan dengan keras dengan keberatan dan pertanyaan, namun semakin jelas ia kalah dalam pergelutan. "Saya dipimpin ke sudut di mana tak ada lain selain satu pilihan."

Ketika itu awal 1980-an dan tak banyak Muslim di kampusnya, University of San Fransisco. Jeffrey mendapati sebuah ruangan kecil di basement sebuah gereja di mana sejumlah mahasiswa Muslim melakukan sholat. Selesai pergelutan panjang di benaknya, ia memberanikan diri untuk mengunjungi tempat itu.

Beberapa jam mengunjungi di tempat itu, ia mendapati dirinya mengucap syahadat. Setelah bersyahadat, waktu shalat dzuhur tiba dan ia pun diundang untuk berjemaah. Ia berdiri dalam deretan dengan para mahasiswa lainnya, dipimpin imam yang bernama Ghassan. Jeffrey mulai mengikuti mereka shalat berjamaah.

Jeffrey ikut bersujud. Kepalanya menempel di karpet merah-putih. Suasananya tenang dan hening, bagaikan semua suara dimatikan. Ia lalu kembali duduk di antara dua sujud.

"Saat saya melihat ke depan, saya boleh melihat Ghassan, di sisi kiri saya, di tengah-tengah, di bawah jendela yang menerangi ruangan dengan cahaya. Dia sendirian, tanpa barisan. Dia mengenakan jubah putih panjang. Selendang (scarf) putih menutupi kepalanya, dengan desain merah."

"Mimpi itu! Saya berteriak dalam hati. Mimpi itu, sama! Saya telah benar-benar melupakannya, dan sekarang saya tertegun dan takut. Apakah ini mimpi? Apakah saya akan terbangun? Saya cuba fokus apa yang terjadi untuk memastikan apakah saya tidur. Rasa dingin mengalir cepat ke seluruh tubuh saya. Ya Tuhan, ini nyata! Lalu rasa dingin itu hilang, berganti rasa hangat yang berasal dari dalam. Air mata saya bercucuran."

Ucapan ayahnya sepuluh tahun silam terbukti. Ia kini berlutut, dan wajahnya menempel di lantai. Bahagian tertinggi otaknya yang selama ini berisi seluruh pengetahuan dan intelektualitasnya kini berada di titik terendah, dalam sebuah penyerahan total kepada Allah SWT.

Jeffrey Lang merasa Tuhan sendiri yang menuntunnya kepada Islam. "Saya tahu Tuhan itu selalu dekat, mengarahkan hidup saya, menciptakan lingkungan dan kesempatan untuk memilih, namun tetap meninggalkan pilihan krusial kepada saya," ujar Jeffrey kini.

Jeffrey kini professor jurusan matematik University of Kansas dan memiliki tiga anak. Ia menulis tiga buku yang banyak dibaca oleh Muslim AS:  Struggling to Surrender (Beltsville, 1994); Even Angels Ask (Beltsville, 1997); dan Losing My Religion: A Call for Help (Beltsville, 2004). Ia memberi kuliah di banyak kampus dan menjadi pembicara di banyak konferensi Islam.

Ia memiliki tiga anak, dan bukan sebuah kejutan anaknya memiliki rasa keingintahuan yang sama. Jeffrey kini harus menghadapi pertanyaan-pertanyaan yang sama yang dulu dia lontarkan kepada ayahnya. Suatu hari ia ditanya oleh anak perempuannya yang berusia lapan tahun, Jameelah, usai mereka shalat Ashar berjamaah. "Ayah, mengapa kita shalat?"

"Pertanyaannya mengejutkan saya. Tak sangka berasal dari anak usia lapan tahun. Saya tahu memang jawaban yang paling jelas, bahwa Muslim diwajibkan shalat. Tapi, saya tak ingin membuang kesempatan untuk berbagi pengalaman dan keuntungan dari shalat. Bagaimana pun, usai menyusun jawaban di kepala, saya memulai dengan, 'Kita shalat kerana Tuhan ingin kita melakukannya',"

"Tapi kenapa, ayah, apa akibat dari shalat?" Jameela kembali bertanya. "Sulit menjelaskan kepada anak kecil, sayang. Suatu hari, jika kamu melakukan shalat lima waktu tiap hari, saya yakin kami akan mengerti, namun ayah akan cuba yang terbaik untuk menjawab pertanyaan kamu."

[SUBHANALLAH] Gambar seorang sedang sholat menghadap Kaabah di peta dunia

Posted: 15 May 2011 01:40 AM PDT

image

image

image

Cuba di perhatikan dan Lihatlah muka manusia di Jordan, Badannya di Iraq, Jari telunjuknya kanan di Kuwait. Tangan sebelah kiri di Sungai Tigris dan Furat. Mereka sedang solat berzikir kepada Allah swt. setiap masa dan sedang mengucapkan kalimah La ilaha Illallah dan menghadap kiblat di Makkah. Itulah antara bukti Zikir-zikir semua makhluk Allah kepada Allah swt. Dan bukti kebenaran Islam. Subhanallah.
Gambarnya cuba dilihat dan dicernakan,, terutama gambar pertama, coba perhatikan baik-baik yang dilingkari tu . Bentuknya mirip orang sedang tahiyat, kalau masih bingung lihat gambar berikutnya gan
Baca:
memang ni peta/batas negara dibuat oleh Manusia tapi kita sebagai Makhluk Allah patut mengucapkan tasbih atas apa yang sudah Allah tetapkan seperti gambar diatas .SEMOGA DAPAT BERMANFAAT DAN LEBIH MENDEKATKAN DIRI KITA KEPADA ALLAH SWT.

sumber :http://www.kaskus.us/showthread.php?t=8504694

Pemuda ini Kirim SMS ke Ibunya agar Melihat Jenazahnya

Posted: 15 May 2011 12:00 AM PDT

Dering telefon tangan membuat Emy Mewengkang, warga Paal IV lingkungan 6, Tikala  terjaga. Waktu menunjukan pukul 02.00 pagi. Rupanya ada pesan ringkas masuk ke telefon yang dikirim anaknya bernama Christo Kaunang alias Ito (22).

 Matanya terbeliak ketika menatap SMS itu. Tertulis "Ma' jangan lupa liat mayat di kamar.".Mengantuk Emy langsung hilang dan berganti panik. Sang ibu langsung menyambangi bilik anaknya. Bilik itu terkunci rapat, terdengar keras lagu Taxi Band mengalun lewat teleefon yang disambung ke speaker.

 Saat mengintip di jendala bilik Emy menyaksikan tubuh Christo tergantung seutas tali nilon hijau, menjerat lehernya. Tak pelak,tangisan Emy memecah kesunyian pagi hari itu "Kiapa so ba bodok bagini, ampun akang Tuhan, nyanda sangka Ito, jadi bagini," ujar ibu tiga anak ini.

 Tangis Emy membuat, tetangga terjaga, cerita pilu pun segera tersebar, rumah keluarga Kaunang Mewengkang yang terletak di dalam gang itu pun penuh dengan kehadiran tetangga.

 Setelah melaporkan ke Polis, Tubuh Christo pun diturunkan, tali yang terikat di atas balok langit-langit rumah di potong. Tubuh yang mengenakan baju merah itu kemudian dibaringkan di tempat tidur.

 Korban meninggalkan dua saudari, tertua bernama Stela dan si bungsu Angel. Personel identifikasi Polresta kemudian mengambil cap jari korban. Emy dan Angel terlihat menangisi jenazah abangnya. Sedangkan Stela, berdiri menatap di depan bilik dengan cucuran air mata.

 Penyelidikan lanjut menemukan, ada indikasi korban bunuh diri dari pesan-pesan singkat di telefonnya. Dari isi pesan - pesan tersebut, korban berhubung dengan kekasihnya hingga akhirnya hubungan kedua insan itu berakhir, satu pesan mengungkapkan, disyaki bahawa kekasih korban punya lelaki idaman lain. Pesan ringkas terakhir, dikirimkan korban ke ibunya, sebelum mengakhiri hidupnya.

 Kematian Christo membuat keluarga terkejut. Stela, kakak korban tak menyangka, adiknya nekad mengakhiri hidup. Setahu dia, memang adiknya itu punya masalah dengan kekasihnya. Sehari sebelum mengakhiri hidup, Chrsito dan kekasihnya terlihat bertengkar di dalam bilik rumah korban.
 Bahkan kata Stela, Christo sempat melukai diri. "Dia lukakan badan,kita nintau bakalae apa, mama ada marah pa dia (korban), lantaran iris-iris," tuturnya terisak.

 Kata Stela, ia tak mengenal kekasih adiknya, walaupun, kekasihnya itu sering datang menginap di rumah "Soalnya jarang dia komunikasi, kita tahu dia jururawat di Rumah sakit Malalayang," ucapnya.

 Dari pesan singkat di telefon, korban sering menyebut nama Rhini. Soal Asmara, Stela mengaku, adiknya jarang bercakap kepadanya.

 Sebelum ditemukan tak bernyawa, korban sempat memasang lagu Taxi Band lagu itu terdengar warga sejak pukul 22.00. Dibunyikan berulang-ulang secara automatik, di bilik korban ditemukan, sebuah kerusi plastik biru tanpa sandaran di atas meja kayu, diduga kerusi itu di jadikan pijakan untuk mengikat tali, sebelum akhirnya mengakhiri hidup.

Lembu masuk dan tawan kedai baju

Posted: 14 May 2011 11:00 PM PDT

VIVAnews - Sejumlah pejalan kaki di sebuah jalan di Brazil kecoh ketika melihat seekor lembu di dalam sebuah kedai baju. Mereka mengira, lembu itu sengaja ditaruh di balik kaca bersama baju-baju yang hendak dijual sebagai bentuk seni.

Ternyata,lembu ini masuk kedai tanpa izin, sama sekali di luar kemahuan pemilik kedai, dan sempat 'membuat para pekerja kedai menyembunyikan diri selama satu jam. Pekerja yang ketakutan dengan keberadaan lembu ini  mengurung diri di toilet. Kemudian petugas polis dan warga menangkap lembu yang tiba-tiba keluar dan memecahkan kaca pintu.

Menggunakan beberapa utas tali, polis dan orang ramai menggiring lembu ke dalam trak yang sudah disediakan. Diketahui, lembu ini lari dari trak yang mengangkutnya.


Gila..isteri bersuami dua

Posted: 14 May 2011 10:00 PM PDT

Suami beristeri dua, itu wajar. Tapi jika isteri bersuami dua, ini namanya kurang ajar! Dan wanita paling kurang ajar ini bernama Umi, 29. Gara-gara dia nikah siri dengan bekas suami pertama, terpaksa Margi, 36, suaminya kini melaporkan kes ini ke Polres Lamongan.

 Islam membolehkan lelaki menikahi 4 wanita. Tapi jika wanita bersuami dua, agama manapun tak pernah ada aturannya. Kerana perilaku ini menjadikan wanita seperti haiwan saja. Kucing misalnya, dia biasa habis "meong-meongan" dengan si kembang asem, beberapa jam berikutnya sudah "meong-meongan" lagi dengan si kembang benguk. Namanya juga kucing.

 Tapi manusia berbudaya dan beragama, sangat dilarang wanita bersuami dua. Tapi agaknya Umi, warga Desa Dati Kecamatan Pucuk, tak peduli dengan semua itu. Meski masih jadi isteri sah Margi, bahkan sudah punya anak satu, dipujuk untuk dinikah dengan suami pertama dulu, mahu sahaja. .

 Sekitar 4 tahun lalu Umi masih isteri Darmo, 38, warga Sidatapa Surabaya. Kerana persoalan ekonomi, rumahtangga itu kemudian pecah  meski sudah memiliki tiga anak. Tapi kerana tubuh dan wajah Umi memang mengasyikkan, hanya nganggur setengah tahun dia sudah dapat pasangan baru. Dia lalu menikah dengan suaminya kini, Margi, warga Dati Kecamatan Pucuk. Dari perkahwinan gelombang kedua ini, telah lahir anak berusia 2 tahun.

 Sewaktu  suami tak di rumah, Umi diminta pulang oleh orangtuanya di Gresik. Ternyata, di sana telah menunggu Darmo bekas suaminya dulu. Kini dia sudah mempunyai kekuatan ekonomi. Dan dengan alasan untuk rujuk kembali, pihak keluarga sangat merestui meski Umi sekarang sudah jadi milik orang.

 Maka dalam perkahwinan siri yang baru berlangsung 4 bulan ini, Umi sudah hamil lagi dengan suami pertama dulu.

 Enak bagi pasangan Darmo – Umi, sangat menyakitkan bagi Margi yang haknya diambil orang lain. Setelah sekian bulan kehilangan tanpa istri, dia terkejut sekali menemukan fakta bahawa isteri sahnya sudah dikahwini lagi oleh bekas suami terdahulu. Ini peraturan dari mana? Masih punya suami ,masih menerima suami yang lain lagi.

 Sudah barang tentu Margi tidak terima. Dia melaporkan isteri sekaligus dua mertuanya dan suami Umi yang baru. Tapi sebelum diproses secara hukum, keduanya telah menemukan titik temu. Artinya, Umi siap kembali ke Margi dan bercerai dengan Darmo. Tapi bagaimana dengan "anak" hasil genetik suami pertama?