Adsense

Selasa, 12 April 2011

Sensasi

Sensasi


Miss Malaysia Versi Pondan

Posted: 12 Apr 2011 09:08 AM PDT



Kalau sebut pasal Pondan ramai yang rasa sinonim negara Jiran iaitu Thailand yang banyak menganjurkan program seperti Miss Thailand (pondan), bahkan di Thailand pun Pondan diberi peluang untuk menjadi Pramugari.

Tapi Sensasi rasa ramai yang tak sangka sebenarnya kat Malaysia nie pun memang ada Majlis seumpanya..Miss Malaysia (Pondan)..

Dah lama okay...Semenjak 6 tahun lepas lebih kurang nyer,Sensasi masa tue belajar lagi kat sebuah Universiti di KL,lepas tue buatla keje part time banquet kat Hilton hotel Kl Sentral,masa tue Sensasi buat banquet untuk launching Nokia N series tak silap sensasi...Dekat Ball room sebelah siap ada Event Miss Malaysia Pondan okey.

Derang sume tinggi lampai,seksi,slim tapi agak boroi sket. Sekali pandang nampak mcm perempuan tapi bila tengok susuk tubuh yang tinggi dan agak2 tegap,rambut panjang,ada breast tp suara mcm garau je,ada yang suara lembut sket tp still suara lelaki..hadui...Masa tue baru sensasi tahu rupenyer kat Malaysia nie memang ada Miss Pondan..Cuma majlis seperti nie tak di hebahkan jer...kira mcm dibuat private untuk enjoy oleh golongan2 mereka dan penganjur mereka.

Kisah Sang Helang yang dan pilihan hidupnya

Posted: 12 Apr 2011 08:59 AM PDT



Helang merupakan sejenis burung yang mempunyai umur paling panjang didunia. Umurnya boleh mencapai 70 tahun. Tetapi untuk mencapai umur sepanjang itu seekor helang harus membuat suatu keputusan yang sangat berat pada umurnya yang ke 40. Ketika helang berumur 40 tahun, cakarannya mula lemah, paruhnya menjadi panjang dan membengkok hingga hampir menyentuh dadanya. Sayapnya menjadi sangat berat kerana bulunya telah tumbuh lebat dan tebal, sehingga sangat menyukarkan waktu terbang.

Pada masa itu, helang hanya mempunyai dua pilihan: Menunggu kematian, atau mengalami suatu proses transformasi yang sangat menyakitkan – suatu proses transformasi yang panjang selama 150 hari. Untuk melakukan transformasi itu, helang harus berusaha keras terbang ke atas puncak gunung untuk kemudian membuat sarang ditepi gaung, berhenti dan tinggal disana selama proses transformasi berlangsung.

Pertamanya, helang harus mematukkan paruhnya pada batu karang sampai paruh tersebut terlepas dari mulutnya, kemudian berdiam beberapa lama untuk menunggu tumbuhnya paruh baru. Dengan paruh yang baru tumbuh itu, dia harus mencabut satu persatu kuku-kukunya dan ketika kuku yang baru sudah tumbuh, ia akan mencabut bulu badannya satu demi satu.

Satu proses yang panjang dan menyakitkan. Lima bulan kemudian, bulu-bulu helang yang baru sudah tumbuh. Helang mula dapat terbang kembali. Dengan paruh dan cakar baru, helang tersebut mulai menjalani 30 tahun kehidupan barunya dengan penuh tenaga!

Dalam kehidupan kita ini, kadangkala kita juga harus melakukan suatu keputusan yang sangat berat untuk memulakan sesuatu proses pembaharuan. Kita harus berani dan mahu membuang semua kebiasaan lama yang mengikat, meskipun kebiasaan lama itu adalah sesuatu yang menyenangkan dan melenakan. Kita harus rela untuk meninggalkan tingkahlaku lama kita agar kita dapat mula terbang lagi menggapai tujuan yang lebih baik di masa depan.

Hanya bila kita bersedia melepaskan beban lama, membuka diri untuk belajar perkara-perkara yang baru, kita baru mempunyai kesempatan untuk mengembangkan kemampuan kita yang terpendam, mengasah bakat baru dan menatap masa depan dengan penuh keyakinan.
Halangan terbesar untuk berubah terletak di dalam diri sendiri dan andalah penguasa atas diri anda.Jangan biarkan masa lalu menumpulkan asa dan melayukan semangat kita. Maka itu, kita harus berubah!

Applikasi Iphone 5 yang jauh lebih hebat dan Variety berbanding Iphone 4

Posted: 12 Apr 2011 08:54 AM PDT



Dah tengok ke Video nie?amacam?serba boleh dan macam-macam adaa...

Yang kelakar nyer,sempat lagi dia perli wpun Iphone nie sangat variety kebolehannya tapi satu je yang dia bermaslah,iaitu masalah dengan drop call T_T..

Masih ada lagi ke masalah drop call dengan iphone 4? partner Sensasi pakai iphone 4 takda masalah drop call pun..

Facebook Versi Usop Wilcha ,USOPBOOK

Posted: 12 Apr 2011 08:44 AM PDT



Semenjak Filem HKLBR, Usop Wilcha dah jadi satu fenomena dah,semua org nak sebut bako,nak gelek tangan mcm usop..haha.Tapi watak usop memang kelakar ...

Terbaru,ada yang rajin edit,bila facebook jadi UsopBook...kite bako je..

Ameng Dihukum Penjara Lapan Tahun Dan 10 Sebatan

Posted: 12 Apr 2011 08:33 AM PDT

Penjara 8 tahun dan 10 sebatan bukan satu hukuman yang ringan.Kene sebat dengan rotan panjang kat Penjara sangat ngeri,pernah sensasi tengok demo Video dimana kulit pesalah sampai terkoyak dan berdarah biarpun untuk satu sebatan.

Dadah,Sensasi tak faham kenapa org sanggup nak mencuba,atau ambik dadah,padahal dah tau dadah mmg pemusnah hidup.Mula-mula nak cuba just for fun,lepas tue dah ketagih,masuk keluar pusat serenti pun belum tentu dapat lepas dari ketagihan.

Jadi elakkan je dari awal,jangan terjebak langsung..

Sayangi diri,hidup anda,keluarga dan org tersayang..





Penyanyi kumpulan Spring, Wan Aminuddin Wan Ismail atau lebih dikenali sebagai Ameng, dihukum penjara lapan tahun dan dikenakan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, Selasa kerana kesalahan dadah.

Hakim Abu Bakar Katar menjatuhkan hukuman itu selepas Ameng, 42, mengaku bersalah terhadap kesemua tiga pertuduhan yang dikenakan terhadapnya.

Ameng, didakwa bersama-sama isterinya Sabariah Zakaria, 41, bagi pertuduhan pindaan pertama dan kedua. Sabariah yang mengaku tidak bersalah kemudiannya dibebaskan selepas pihak pendakwaan menarik balik kedua-dua pertuduhan terhadapnya.

Bagi pertuduhan pindaan pertama, Ameng dihukum penjara lapan tahun dan 10 sebatan selepas mengaku bersalah memiliki kanabis seberat 105.90 gram dalam sebuah bilik hotel di Jalan Melaka Raya 3, Taman Melaka Raya, Bandar Hilir di sini pada 5.20 petang 1 Februari lepas.

Dia didakwa mengikut Seksyen 6, Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 39A (2), Akta yang sama dan dibacakan bersama di bawah Seksyen 34 Kanun Keseksaan, yang membawa hukuman penjara seumur hidup atau penjara tidak kurang dari lima tahun dan sebatan tidak kurang dari 10 sebatan.

Bagi pertuduhan pindaan kedua, Ameng dihukum penjara dua tahun setelah mengaku bersalah pada waktu, tempat dan tarikh yang sama, memiliki dadah methamphetamine seberat 0.22 gram.

Dia didakwa mengikut Seksyen 12, Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 12 (3), akta yang sama dan dibaca bersama mengikut Seksyen 34 Kanun Keseksaan, yang membawa denda tidak lebih RM100,000 atau penjara tidak lebih lima tahun atau kedua-duanya.

Bagi satu lagi pertuduhan, Ameng dihukum penjara satu tahun dengan dua tahun pengawasan polis selepas dia mengaku bersalah melakukan pemberian diri sendiri dadah jenis methamphetamin, di pejabat siasatan jenayah narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah Melaka Tengah di sini, pada 6 petang 1 Februari lepas.

Dia didakwa mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 (pindaan 2003) dan boleh dihukum mengikut Seksyen 15(1)(b) akta yang sama dan dibaca bersama Seksyen 38b akta sama, yang membawa hukuman denda tidak lebih RM5,000 atau penjara tidak lebih dua tahun dan dua tahun pengawasan.

Hakim Abu Bakar memerintahkan hukuman penjara bagi tiga pertuduhan tersebut berjalan serentak bermula tarikh dia ditangkap pada 1 Feb lepas, bermakna Ameng menjalani hukuman penjara sebanyak lapan tahun dan 10 sebatan serta dua tahun pengawasan oleh polis.

Mengikut fakta kes, pada hari kejadian, sepasukan anggota polis yang menyerbu bilik hotel berkenaan dan menjumpai sebuah beg hitam di bawah sofa dan Ameng sedang duduk bersila di lantai berhadapan kerusi itu.

Apabila beg itu dibuka, terdapat satu beg kertas yang telah terkoyak dan di dalamnya terdapat bungkusan plastik berwarna biru lut sinar mengandungi ketulan daun mampat dipercayai ganja.

Semasa serbuan itu, isteri Ameng dan seorang kanak-kanak lelaki, dipecayai anak mereka, turut berada dalam bilik itu.Terdahulu dalam merayu agar dikenakan hukuman yang ringan, peguam Azrul Zulkifli Stork, yang mewakili Ameng, berkata penyanyi itu menyesal atas perbuatannya dan berjanji tidak mengulangi kesalahan itu.

Timbalan Pendakwa Raya, Iffa Sirrhu Samsudin, berkata sebagai seorang yang dikenali umum terutama golongan remaja, kesalahan seperti itu memberi impak tidak baik kepada golongan tersebut.

Beliau memohon mahkamah mengenakan hukuman yang berat agar menjadi pengajaran kepada tertuduh dan juga masyarakat supaya tidak terjebak dengan dadah yang memusnahkan kehidupan.

Ridzuan Hashim bersama kekasih muda

Posted: 12 Apr 2011 08:47 AM PDT

Gambar-gambar dibawah nie korang rasa kenal tak siapa..
hmm..tp bagi sensasi rupa wajah,mata,kulit,dan ke"halusan"(botak) kepala nya sama sebijik mcm Ridzuan Hashim. Even,dalam Drama Spa Qistina dulu pun dia botak mcm nie jugak.

Menurut sumber,gambar-gambar nie adaah gambarnya bersama kekasih yang masih muda berusia 20-an lagi. Wah wah zaman skrg nie ramai pula artis veteran yang semakin ligat...ada setengah org ckp, for men "life start at 40's"..

Tapi sebenarnya nie sume "bale" bak kata usop Wilcha... Dalam Islam,bila umur dah masuk 40, kalau belum berubah,tertutup pintu hati sudah utk berubah..huu..ngeri kan..