Adsense

Jumaat, 1 April 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Lagu Tema AGE OF GLORY 2 Menang Anugerah Asia Rainbow

Posted: 01 Apr 2011 10:34 PM PDT

LAGU TEMA AGE OF GLORY 2 MEMENANGI ANUGERAH ASIA RAINBOW TV

ntv7, Saluran Ceria Anda, berjaya melakar sejarah di Anugerah Asia Rainbow TV yang berlangsung di Hong Kong malam tadi. Lagu tema untuk drama popular yang disiarkan di ntv7, Age of Glory II bertajuk "Linger", telah merangkul anugerah Lagu Tema Terbaik di anugerah berprestij yang dianjurkan oleh Hong Kong Television Professionals Association (HKTVA) dan The TV Production Committees of China TV and Broadcasting Association.

Dinobatkan sebagai pemenang di peringkat Asia sememangnya telah menaikkan martabat industri tempatan kita, " kata Airin Zainul, Pengurus Besar Kumpulan untuk ntv7 dan 8TV. "Segala usaha yang menyumbang ke arah perkembangan industri hiburan tempatan telah membuahkan hasil bagi stesen, penonton dan para pelakon.

Dinyanyikan oleh penyanyi dan komposer, Yise Loh, bersama salah seorang pelakon utama drama itu, Leslie Chai, lagu tersebut telah berjaya mengalahkan finalis dari China, seperti Three Kingdoms dan Marriage Battle.

Yise Loh yang persembahkan lagu itu secara langsung di majlis anugerah tersebut menyatakan bahawa dia terkejut, namun gembira, apabila lagunya diumumkan sebagai pemenang. "Saya tak sangka gubahan ini mampu menang! Ribuan terima kasih saya ucapkan kepada ntv7 dan Double Vision atas peluang yang diberikan kepada saya untuk menonjolkan bakat menerusi Age of Glory II," kata Loh.

Anugerah ini amat bermakna baginya kerana beliau merupakan satu-satunya peserta Malaysia yang bertanding dalam penganugerahan itu. Rakan duetnya, Leslie Chai yang tidak dapat hadir ke majlis itu, juga berasa amat gembira apabila dapat tahu lagu yang dinyanyikannya telah menang. Dia berasa amat berbesar hati atas pencalonon antarbangsa ini kerana finalis lain yang bertanding semuanya hebat-hebat belaka. Beliau menganggap kemenangan ini adalah kerana bakat penggubahan lagu Loh dan berharap untuk mendapat peluang untuk menyanyi bersamanya lagi.

Digelar sebagai Anugerah Emmy untuk Asia, Anugerah Asia Rainbow TV tahunan yang pertama ini melibatkan rancangan televisyen dari 13 negara yang bertanding untuk 24 kategori. Dianjurkan bersama oleh Hong Kong Television Professionals Association (HKTVA) dan TV Production Committees of China TV and Broadcasting Association, penganugerahan ini terbuka kepada negara-negara Asia. Tujuan utamanya adalah untuk mengeratkan negara-negara terbabit, di samping menggalakkan perkembangan industri penerbitan televisyen Asia.

Age of Glory II merupakan drama tempatan milik ntv7 yang diterbitkan bersama oleh syarikat penerbitan tempatan Double Vision. Drama yang melibatkan kos RM3 juta ini berlatarbelakangkan keadaan semasa 1930 hingga 1970 dan dihidupkan oleh pelakon tempatan Goh Wee Ping, Frederick Lee dan Leslia Chai.

Untuk maklumat selanjutnya, sila layari www.ntv7.com.my atau www.tonton.com.my.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Anugerah Era, Anugerah Era, Pemenang Anugerah Era, Ulasan Anugerah Era 07
  • Nabil Zamanhuri Menang di The 11th Pan Asia Music Festival 2010
  • Filem 'A Case De Alice' dari Brazil menang Anugerah Perdana KLIFF 2008
  • Astro Menang Program Permainan Kuiz Terbaik di Asian Television Awards 2010
  • Keputusan Pemenang KL International Film Festival KLIFF 07
  • Pemenang Anugerah Juara Lagu ke-23 18 Januari Ini
  • Senarai 14 Lagu Finalis Ke Anugerah Juara Lagu Ke-24
  • Jaclyn Victor Menang Anugerah Pelakon Harapan Wanita di FFM22
  • Photo of The Day: Tema Anugerah Skrin 2009 Arabian Night
  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza di Petang ABP2008
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Gaya Moden Klasik Lords Tailor Anugerah Bintang Popular 2010

    Posted: 01 Apr 2011 07:00 PM PDT

    Dua hari lagi menjelang Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010, macam-macam ramalan dari pak nujum yang Budiey dengar. Agak-agak siapa yang akan menang ya? Ada yang kata Zizan Raja Lawak, ada yang kata Lisa Surihani yang akan menang Anugerah Bintang Paling Popular. Tak kurang ada yang kata Shaheizy Sam.

    Apa-apa pun, pada hari Ahad ini segalanya terjawab. Sebanyak 16 kategori Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH 2010) akan diumumkan di malam kemuncaknya di Arena of Stars Genting Highlands.

    VIDEO SELEBRITI SALIN BAJU TAJAAN LORDS TAILOR

    Bagi mereka yang tidak berpeluang ke Arena of Stars, acara gemilang ABPBH2010 ini boleh diikuti di TV3 selain radio HotFM kerana kedua-dua stesen penyiaran itu turut membuat siaran secara langsung.

    Budiey sebagai pemerhati dah tentu tak sabar untuk melihat gaya fesyen selebriti di karpet biru ABP.

    Yang pastinya, tema untuk edisi yang ke-24 ini, ABP mengenakan tema Moden Klasik. Pakaian kenalah kena dengan tema. Nanti ada pula yang kena carut sebab baju tak kena dengan tema.

    Pada jam 4 petang semalam (1 April 2011), Budiey dijemput untuk melihat sendiri fesyen Modern Classic rekaan Lord's Tailor untuk pelakon-pelakon lelaki yang akan digayakan di ABPBH2010. Artis yang mendapat tajaan dari Lord's Tailor ialah Shaarnaz Ahmad, Zizan Raja Lawak, Aaron Aziz, Kamal Adli, Shaheizy Sam, Norman Hakim, Fizz Fairuz, Aeril Zafriel, Fizo Omar dan Iqram Dinzly.

    Best betul diorang ni dapat set pakaian lengkap termasuklah diberi topi dan kaca mata. Tapi untuk kaca mata tu, cuma untuk aksesori masa sesi foto semalam je. Nanti untuk acara red karpet, diorang ni kena bawa prop sendiri.

    Siapa paling kacak dan bergaya?

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    ABPBH2010

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Lords Tailor Taja Baju Zizan Raja Lawak ABPBH 2010
  • Majlis Minum Petang High Tea Lord's Tailor di Hotel Genting
  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza di Pelancaran Pembukaan Lord's Tailor
  • Gambar Faralyna di Malam Gala ABP Rafflesia
  • Senarai Finalis Top 5 Anugerah Bintang Popular 2010
  • Gambit Saifullah & Lisa Surihani Menang Best Dress ABP 2009
  • Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2008 Pada 12 April 2009
  • Mawi Mengaku Cinta Ekin Wanita Paling Istimewa
  • Gambar Stacy di Anugerah Bintang Popular 2008
  • Gone With the Wind Filem Klasik Sempena Krismas
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.