Adsense

Isnin, 25 April 2011

Blog Sensasi Ohbayu

Blog Sensasi Ohbayu


Sai Baba Meninggal Dunia

Posted: 24 Apr 2011 04:32 PM PDT

New Delhi – Pemimpin spiritual terkemuka dari India, Sathya Sai Baba, meninggal dunia pada 24/4/2011 pagi. Sebelum ini lelaki ini amat diyakini oleh pengikutnya bahawa Sai Baba adalah manusia setengah Tuhan kerana mempunyai beberapa kuasa-kuasa luar biasa.

Sai Baba sebelum ini menjalani rawatan intensif selama tiga bulan akibat penyakit jantung yang kronik.


Ribuan pengikut Sai Baba telah berkumpul di hospital tempat Sai Baba menghembuskan nafas terakhirnya. Mereka akan mengiringi pengebumian mayat Sai Baba ke tempat lahirnya iaitu di bahagian selatan daerah Andra Pradesh.

Sathya Sai Baba lahir dengan nama Sathyanarayana Raju pada 23 November 1926.

Ajaran spritual yang Sai Baba yang tersebarluas, mempunyai ramai pengikut dari seluruh dunia.

Sai Baba yang sering dianggap sebagi orang suci itu menegaskan ajarannya bukan agama dan bukan pecahan dari agama yang sedia ada. Menurut jutaan orang di dunia yang mempercayainya, Sai Baba memiliki kekuatan supranatural termasuk menghilangkan benda begitu saja, mengetahui kisah kehidupan orang di masa lalu, mampu mengubati semua penyakit mematikan termasuk AIDS, bahkan ada yang mengatakan dia boleh menghidupkan kembali orang yang sudah mati.Sebab itu ada yang mengatakan Sai Baba adalah dajal.

Dengan kematian Sai Baba ini ternyata dia hanya manusia biasa sahaja. Sebelum ini hangat di youtube pendedahan Sai Baba hanyalah ahli silap mata.

p/s: Jadi jangan lupa kita pada yang mahaesa iaitu Allah s.w.t setiap kehidupan yang berada di alam semesta ini adalah ciptaan-Nya. jadi kita sebagai manusia janganlah angkuh dan sombong terhadap Allah s.w.t sampai masa kita akan dijemput dan akan menerima balasan dari-Nya yang maha berkuasa iaitu Allah s.w.t.

Sumber: isuhangat

Baca Yang Ini Pulak:-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.