Adsense

Khamis, 10 Mac 2011

borak kosong

borak kosong


Artis cantik dari Korea ini dipaksa melayan 31 orang lelaki

Posted: 10 Mar 2011 09:00 PM PST

Meski telah dua tahun berlalu, orang ramai masih tertanya-tanya dengan apa yang menjadi penyebab aktris Korea, Jang Ja Yeon, memutuskan mengakhiri hidupnya dengan bunuh diri. Perlahan-lahan penyebab kematian aktris tersebut memang kini mulai terbongkar. Pada 6 March lalu 'The 8 O'Clock News' yang ditayangkan SBS mengungkapkan jika selama ini Jang Ja Yeon dipaksa untuk melayani nafsu berahi 31 orang lelaki. Fakta itu terungkap setelah adanya dokumen yang ditulis tangan sendiri oleh Jang Ja Yeon.

Jang Ja Yeon, meninggal dengan tragik gantung diri kerana dijadikan budak seks lelaki

Hal itu ternyata membuat artis cantik ini merasa lelah dan kecewa kerana dijadikan budak seks bagi  orang-orang penting yang memiliki pengaruh di dunia hiburan di negeri Ginseng tersebut. Diyakini hal itulah yang membuat Jang memutuskan untuk mengakhiri hidupnya dengan penuh tragik. Dia seperti sudah tak sanggup lagi menanggung beban hidup yang pahit ini. Apalagi, selama ini, dia juga harus menjalani kehidupan yang berat dan menyedihkan kerana kematian orang tuanya.

Orangtua Jang meninggal dunia kerana kemalangan kereta yang terjadi pada tahun 1999 lalu. Sejak ditinggal orangtuanya, artis yang lahir pada 8 Disember 1982 ini hidup bersama dengan adik dan kakaknya. Jang memang memiliki keinginan yang kuat untuk maju di dunia entertainment. Dia mulai cuba untuk bersaingan di industri hiburan di negaranya.

Dengan berbekal keinginan yang keras, usaha Jang Ja Yeon tak sia-sia. Dia memulakan kariernya sebagai artis dengan membintangi iklan di televisyen. Wajahnya yang cantik membuat dia mendapatkan tawaran untuk membintangi siri drama. Anjakan terbesar dalam kariernya adalah ketika dia mendapatkan peranan di drama 'Boys Before Flowers' yang turut dilakonkan Lee Min Ho sebagai watak utama. Drama bersiri yang dibuat berdasarkan cerita dari Jepang 'Hana Yori Dango' ini, Jang berperanan sebagai Sunny. Sunny adalah salah satu trio yang selalu memusuhi dan iri dengan heroin didalam siri drama itu.


Setelah itu, artis yang meninggal dunia pada usia 26 tahun ini kembali mendapatkan tawaran untuk membintangi filem.  Jang mendapatkan dua filem sekaligus. Pada hari kematiannya, sebenarnya Jang sedang menunggu dua filemnya yang akan segera dirilis. Dia berlakon untuk filem 'They Are Coming' dan 'Penthouse Elephant'.

Dari tulisan yang dibuatnya sebelum dia bunuh diri diketahui jika kerjasamanya dengan managervartis yang menaungi Jang tidak berjalan dengan betul. Diketahui Jang menghadapi kesulitan ketika merintis kariernya sebagai artis. Managernya diduga telah memanfaatkan dan menuntut Jang untuk melayani para lelaki yang memiliki pengaruh dalam industri hiburan Korea dengan alasan untuk memudahkan kariernya sebagai artis. Dia dipaksa tunduk pada peraturan tersebut.

Sebelum kematiannya, artis ini diketahui menderita tekanan sampai harus mendapatkan rawatan perubatan selama satu tahun. Sebelum ditemukan bunuh diri di biliknya, di rumahnya di kawasan Bundang Seongnam, pada 7 March 2009 lalu, kakaknya mengatakan adiknya itu sempat mengeluh jika dia mengalami stres berat dan ingin mati. Ia mengatakan hal tersebut kepada kakaknya melalui telefon.

Setelah tidak dapat di hubungi, kakaknya memutuskan untuk pulang ke rumah dan menemukan tubuh Jang yang telah tergantung di biliknya.  Kematian Jang dipercaya kerana bunuh diri. Tetapi, catatan yang dibuat Jang membuat polis melakukan penyiasatan di pejabat managernya. Polis menangkap bekas manager Jang, Kim Sung Hoon di Jepun.  Kim Sung Hoon membantahnya. Tetapi polisi tetap menjalani proses penyiasatan. Dan dia dihukum percobaan penjara selama 2 tahun dan harus menjalani kerja kemasyarakatan selama 160 jam. -ruanghati.com

[Gila] Sanggup tatoo 82 wajah Julia Robert di tubuhnya kerana minat gila

Posted: 10 Mar 2011 08:35 PM PST

Kerana terlampau fanatik pada sang idola yang disukainya, seorang lelaki yang berasal dari kota Valparaiso di Chile ini mentatoo tubuhnya dengan gambar wajah idolanya iaitu Julia Robert yang pernah popular dengan filem Pretty Woman. Di tubuhnya terdapat 82 wajah Julia Robert berbagai pose. Lelaki yang bernama Miljenko Parserisas Bukovic tersebut memang benar-benar peminat gila Julia Robert.

Bukovic terpesona pada Julia Robert setelah melihat filem Erin Brockovich

 Bukovic penjual majalah dan suratkhabar di kotanya, menceritakan ke media bahawa dia mula mentatoo tubuh untuk meletakkan gambar sang idola sejak  10 tahun yang lalu. Sebanyak  1.300 Poundsterling dikeluarkan penjaja majalah ini untuk melakukan hal tersebut.


Lelaki yang berusia 56 tahun tersebut begitu suka dengan Julia Robert setelah melihat penampilannya di salah satu acara penganugerahan Piala Oscar di tayangan televisyen. Bukovic mengungkapkan pula bahawa dirinya akan terus menambah jumlah tatoo sang Pretty Woman di tubuhnya sehingga tidak ada lagi ruang kosong y di tubuhnya.-ruanghati.com

JELAJAH BLOG 2011 : AKU INI BLOGGER LELAKI

Posted: 10 Mar 2011 08:09 PM PST


Aku  suka berblog kerana suka menulis,suka menyuarakan pendapat dan yang
berblog dapat mempertengahkan potensi diri.Dan yang lagi penting dengan
berblog aku dapat ramai kenalan baik lelaki atau perempuan.

Kreatif atau tidak bukan terletak pada jantina sama ada dia lelaki atau perempuan.
Dan blog lelaki lebih mendapat perhatian berkemungkinan kerana ramai pembaca-pembaca ini
perempuan kot.

Blog wanita yang selalu aku baca banyak kerana aku suka membaca sama ada
blog itu penulisnya lelaki atau perempuan

Calon pilihanraya berbogel untuk mengetengahkan hak golongan berbogel

Posted: 10 Mar 2011 07:40 PM PST

Gila betul..rosak kalau orang macam ini diangkat menjadi
pemimpin...
saya petik dari Berita Harian

SYDNEY: Seorang calon yang bertanding dalam satu pilihan raya negeri di Australia berbogel di sebuah pejabat suruhanjaya pengundian semalam dalam cubaan mengetengahkan hak golongan berbogel, kata satu laporan. 





Stuart Baanstra menanggalkan pakaian sebelum diiringi keluar oleh anggota keselamatan, membawa sepanduk bertulis 'berbogel bukan kurang ajar,' menurut agensi berita AAP. 
Bercakap di luar bilik suruhanjaya, di mana dia tiba memakai jubah dan tali leher kupu-kupu memaparkan bendera Australia, Baanstra berkata dia pejuang golongan bogel dan lelaki gay yang percaya hak penduduk untuk tinggal tanpa pakaian. – AFP

Replika kereta Chevrolet daripada 1.5 tan tanah liat

Posted: 10 Mar 2011 06:45 PM PST

Kerja seni yang memerlukan kesabaran dan kemahiran yang tinggi.
saya petik dari kosmo online


LONDON - Sebuah replika kereta Chevrolet saiz sebenar yang diperbuat daripada 1.5 tan tanah liat dipamerkan di daerah Clerkenwell di sini, lapor sebuah akhbar di sini semalam.

Replika model yang menelan belanja £6,000 (RM29,417) itu dibuat sempena pelancaran kereta model baru, Chevrolet Orlando yang memiliki tujuh tempat duduk.

Sebanyak lapan orang pengukir bertungkus-lumus menyiapkan ukiran kereta tersebut dalam tempoh dua minggu. - Agensi

RM 10 sahaja dapat lakukan seks

Posted: 10 Mar 2011 05:45 PM PST

Malang sungguh remaja ini..semua gara-gara dipengaruhi kawan.
saya petik dari myMetro

KOTA KINABALU: Hanya RM10. Itu bayaran dikenakan seorang remaja perempuan berusia 17 tahun yang masih bersekolah kepada rakan sekelas yang mahu mengadakan hubungan seks dengannya.

Remaja berkenaan juga tidak kisah melakukan perbuatan terkutuk itu pada siang hari di hotel murah pilihannya dan lebih memeranjatkan sudah melakukannya sejak berusia 15 tahun lagi.

Dalam pertemuan dengan wartawan Harian Metro, pelajar itu yang hanya mahu dikenali sebagai Lina berkata, dia mula membabitkan diri dengan kegiatan tidak bermoral itu selepas dipengaruhi beberapa rakan wanita lebih tua yang dikenalinya ketika melepak di kompleks beli-belah di bandar raya ini.

"Ketika itu, saya memerlukan wang untuk membeli pakaian berjenama selain mendapatkan peralatan sekolah lebih lengkap, sedangkan keluarga tidak mampu menyediakannya termasuk buku latihan disebabkan faktor kemiskinan," katanya.


Lina berkata, selepas menceritakan masalah kewangan dihadapinya, seorang rakan mempengaruhi supaya melakukan pekerjaan itu kerana boleh memperoleh wang dengan mudah.

"Pada mulanya, saya pelik dengan pekerjaan ditawarkan kerana dibawa ke sebuah bilik hotel dengan alasan untuk 'ditemu duga' sebelum didatangi seorang lelaki berusia sekitar 30-an.

"Sebelum berbual, saya melihat lelaki berkenaan menyediakan segelas air sebelum memasukkan sejenis pil lalu mengarahkan saya meminumnya dengan alasan untuk menghilangkan perasaan takut dan gemuruh," katanya.

Katanya, selepas beberapa minit meneguk air berkenaan, dia berasa ghairah sebelum lelaki berkenaan mengarahkannya berbaring.

"Saya hanya tersedar beberapa jam selepas itu dalam keadaan tidak berpakaian. Pada masa itu, saya hanya mampu menangis, namun ditenangkan rakan itu sambil menunjukkan sejumlah wang untuk saya," katanya.

Lina berkata, selepas kejadian itu, dia semakin ketagih untuk melakukan hubungan seks dan mula menawarkan diri kepada rakan lelaki yang dikenali saja.

"Selepas kejadian itu, saya sering mengulangi perbuatan sama terutama selepas waktu sekolah hingga mampu hidup senang.

"Bagaimanapun, disebabkan terlalu kerap melakukan hubungan seks dengan pelbagai lelaki, saya mengalami jangkitan kuman pada kemaluan," katanya.

Menurutnya, keadaan itu menyebabkan dia berhenti daripada kegiatan itu dan akhirnya menyesal dengan apa dilakukannya.

"Mungkin itu balasan atas perbuatan saya kerana mahu mencari wang dengan mudah. Mujur saya tidak mengandung, jika tidak pasti nasib lebih buruk," katanya.

Unik, Bulu Penguin Berbentuk Tanda Hati

Posted: 10 Mar 2011 04:25 PM PST

INILAH.COM, Jakarta- Lambang cinta nampaknya tidak hanya ditunjukkan manusia. Penguin emperor memiliki tanda lahir berbentuk hati sebagai tanda cinta. Inilah keajaiban makhluk hidup.


Pemenang penghargaan fotografi dan penerbit filem  Sue Flood berhasil menangkap gambar fenomena yang dikatakan hanya terjadi sekali pada satu juta penguin ini.

Dikutip dari Daily Mail, Flood mengaku selama 20 tahun dia mengambil gambar di Artik dan Antartika ataupun 30 tahun menghabiskan waktu di kawasan  dingin, dia tidak pernah menemui fenomena itu.

"Ini hanya satu dari satu juta dan sepanjang hidup saya sebagai fotografer, penguin itu satu-satunya yang saya lihat dengan bentuk tersebut. Ketika melihatnya, saya hampir tidak percaya," kata Flood.

Penguin emperor merupakan spesies penguin paling tinggi dan terberat. Mereka memakan ikan kecil dan sotong kecil. Ketika berburu, penguin emperor mampu menyelam tanpa henti selama 18 minit dengan kedalaman 535 meter. Mereka mampu mengurangi kinerja metabolisme dan menutup fungsi organ penting ketika menyelam.

Penguin emperor juga dikenal melakukan perjalanan setiap tahun dengan jarak setidaknya 120 kilometer untuk kahwin dan memberi makan anak mereka. Haiwan itu juga satu-satunya penguin yang menghasilkan keturunan selama musim dingin di Antartika.

Foto-foto eksklusif perempuan China yang berumur 700 tahun

Posted: 10 Mar 2011 10:01 AM PST

Foto-foto eksklusif perempuan China yang berumur 700 tahun ini mulai dari penemuan peti sampai pengeluaran  tubuhnya..











Nampak wajah hantu d isebuah drama Hong Kong

Posted: 10 Mar 2011 09:30 AM PST



sumber :stomp.com.sg

Fans of popular Hong Kong Drama The Rippling Blossom got a nasty shock in the middle of an episode -- a creepily real human face appears in a cliff face in one of the scenes.

STOMPer Lincoln, a fan of the series, relates what he saw:


"There is a ghost in the Hong Kong drama 鱼跃在花见

"Check out the scene in episode 20, about 30 minutes into the show.

"I was very shocked when I saw this."

Perompak bank ditangkap kerana air kencing

Posted: 10 Mar 2011 08:45 AM PST

COPENHAGEN – . Begitulah nasib sekumpulan perampok yang memasuki sebuah bank of Swedia. Gara-gara lupa menghapus jejak, mereka gagal menggunakn ratusan juta dolar Amerika dan perhiasan bertahta berlian.

Penyebabnya, mereka lupa mengambil tiga botol air kencing  setelah bersembunyi selama tiga hari di dalam almari besi bank yang beroperasi di Copenhagen tersebut.

Lelaki yang berusia 27 tahun serta rakannya menggunakan botol untuk membuang air kencingnya selama mereka bermalam di dalam almari itu.. Modus yang digunakan adalah mereka bermalam pada hujung minggu mulai Jumat petang, ketika bank tutup hingga Isnin pagi, ketika bank tersebut kembali beroperasi.

Selama itu, mereka telah membongkar 140 kotak peti deposit, dengan wang minimum di dalamnya sebanyak USD500 ribu dan perhiasan.

" Setelah itu mereka melarikan diri sehingga mereka lupa untuk mengambil air kencing ketika mereka meninggalkan tempat persembunyian. Sehingga kami boleh mendapatkan sampel DNA mereka dari botol," ungkap Jaksa Frederik Larsen, seperti dikutip Straitstimes.

Menggunakan alat bukti berupa botol yang berbau hancing itu, polis pun dengan mudah mengheret pelaku ke muka pengadilan. Hakim pun menjatuhi hukuman penjara selama 21 bulan.

Sumber : http://www.okezone.com

Pancake Tertinggi Di Dunia

Posted: 10 Mar 2011 07:00 AM PST

Dalam upaya untuk merayakan Hari Pancake dengan cara yang berkesan, orang-orang di Food Network England membangun pancake tertinggi yang pernah ada .

Pancake ini dicipta oleh staf TV saluran Food Network England. Dia memerlukan 13 jam untuk membuatnya dan diperlukan 253 biji telur, 5 kilogram tepung dan 15 liter susu, tapi itu semua layak untuk merayakan Hari Pancake. Setelah memasak 725 pancake, mereka menyusun Pancake setinggi 32 inci yang menetapkan rekod baru untuk pancake tertinggi di dunia.

Nick Thorogood, mengatakan: "Salah satu aspek terbesar dari Makanan England adalah tradisi dan perayaan peristiwa seperti Pancake Day. Kami ingin merayakan tahun ini Hari Pancake dengan sesuatu cara yang sedikit berbeza.



Anjing cuba memperkosa itik?

Posted: 10 Mar 2011 06:00 AM PST



Adakah anjing ini cuba memperkosa itik atau hanya 
sekadar bergurau...?

Lelaki terpendek didunia ditahan polis kerana menyangka dia budak-budak

Posted: 10 Mar 2011 05:00 AM PST

Khagendra Thapa MagarLiputan6.com, New South Wales: Anda masih ingat, pemegang rekod lelaki terpendek di dunia yang diumumkan sekitar lima bulan lalu? Ya…Khagendra Thapa Magar. Lelaki itu harus berurusan dengan polis Australia gara-gara naik kereta tidak menggunakan kerusi untuk kanak-kanak.

Menurut laporan media Australia, The Daily Telegraph, pihak polis setempat mengira Khagendra adalah seorang budak kecil. Tubuh kecil Khagendra memang hanya berukuran bayi berusia enam bulan. Kerana tidak memakai tali pinggang keledar dan kerusi anak-anak, akhirnya polii pun menghentikan kereta yang ditumpangi oleh lelaki supermini itu.

Halaman situs Metro.co.uk, (9/3), juga mewartakan, Khagendra sedang berada di New South Wales, Australia, dalam rangka berkeliling dunia untuk mengumpulkan dana amal bersama pasukan yayasannya "Khagendra Thapa Magar Foundation" yang memiliki kepedulian pada perdagangan seks. Namun, setelah polii tersebut melihat pasport Khagendra, mereka membolehkan dirinya melanjutkan perjalanan.

Khagendra merupakan pemegang rekod dunia yang terdaftar di Guinness World Record sebagai lelaki terpendek. Dia menderita primordial dwarfism atau kekerdilan. Tak hanya banyak membuat bingung orang-orang, ia juga mengaku agak kesulitan jika ingin memakai toilet awam, meski ia tidak terlalu mempersoalkannya.

Bila traktor berlaga dengan kereta

Posted: 10 Mar 2011 04:35 AM PST






Syoknya anjing ini naik basikal jalan-jalan dengan tuannya

Posted: 10 Mar 2011 03:00 AM PST

Di seret ke makhkamah kerana suara ayam

Posted: 10 Mar 2011 02:00 AM PST

POWYS – Apa jadinya jika Anda memiliki ayam yang terlalu bising dan akhirnya di seret ke mahkamah?

Hal ini terjadi di Kota Powys, England. Sepasang suami isteri mengadukan seekor ayam tetangganya yang terlalu berisik ke pengadilan.

Pemilik ayam Roy dan Valerie Rylands diketahui memelihara sekira 52 ayam betina dan lima ayam jantan. Demikian seperti dilaporkan BBC, Khamis (10/3/2011).

Dewan kota pun melakukan penyiasatan berkait dengan keluhan yang diladukan oleh para tetangganya dengan memasang alat perakam di ruang tidur para tetangga Roy.

Pada 10 Ogos 2010, rakaman tersebut mendapatkan suara kokok ayam yang sangat memekakkan telinga.

Pada hari berikutnya terdapat 74 kali ayam-ayam tersebut berkokok dengan ketinggian suara mencapai 74 desibel.

Datu Bandar Jonatahan Salmon mengatakan, Organisasi Kesihatan Dunia telah mengeluarkan pernyataan bahawa suara tidak boleh melebihi 60 desibel ketika berada di luar jendela.

Sumber : http://www.okezone.com

Remaja 18 tahun yang tinggi 56 cm ini mirip bayi

Posted: 10 Mar 2011 01:30 AM PST

TEMPO Interaktif, London – Remaja berasal Filipina, Junrey Balawing, bakal mencipta rekod sebagai orang terpendek di dunia di usia 18 tahun pada Jun yang akan datang.

Dengan tinggi 56 sentimeter, Junrey nampak seperti bayi berusia satu tahun. Dia bakal memecahkan rekod jika tidak bertambah tinggi pada bulan Jun ini.

Junrey lebih pendek 11 cm dari pemegang rekod orang terpendek di dunia, Khagendra Thapa Magar, 18 tahun. Magar memiliki tinggi 67 cm.

Junrey bakal mengalahkan lelaki terpendek di dunia yang sudah meninggal, Gul Mohammed. Gul Mohammed berasal dari India dengan tinggi 57 cm. Gul Mohammed yang dikenal sebagai perokok berat meninggal di usia 40 pada 1997.

"Jika saya dinobatkan menjadi lelaki terpendek di dunia, itu bakal sangat menyenangkan," ujar Junrey dari Zamboanga del Norte, Filipina.

Namun keadaan tubuhnya tersebut cukup mengganggu aktivitinya. Balawing tidak boleh berdiri lama dan sangat bergantung kepada ibunya, Concepcion, 35 tahun. "Junrey hanya boleh berjalan dengan bantuan dan ia tidak boleh berdiri terlalu lama kerana kesakitan," ujar Concepcion.

Adik-adik Junrey, Jaycel dan Jay-art, membesar seperti anak biasa. Kedua adik Junrey sekolah, sementara Junrey sendiri terpaksa tinggal di rumah.

Concepcion mengatakan, "Saya ingin sekali boleh bekerja sementara anak-anak saya sekolah. Tetapi saya tidak boleh meninggalkan Junrey. Ia perlu perawatan saya setiap minit, setiap hari."

Concepcion pertama kali menyedari ada kelainan dalam pertumbuhan Junrey ketika Junrey berusia dua tahun. Tetapi, doktor-doktor tidak boleh membantunya.

"Junrey selalu sakit dan kami menyedari dia tidak tinggi. Jadi, kami membawanya ke doktor. Namun mereka angkat tangan," tambah Concepcion.

Doktor hanya menganjurkan agar Junrey memakan lebih banyak vitamin. Namun, kerana keadaan ekonomi keluarga yang kurang mampu, mereka tidak bioleh memenuhi saranan doktor.

Junrey tinggal di kampung yang jarak satu jam dari kota terdekat. Mereka tinggal 920 kilometer dari ibu kota Filipina, Manila. Ayah Junrey, Reynaldo, bekerja sebagai tukang besi dan hanya berada di rumah pada akhir minggu.

Inilah kereta kasut raksasa dari China

Posted: 10 Mar 2011 12:40 AM PST

BEIJING – Sebuah idea bijak yang sangat unik  dari China. Bagaimana tidak, sebuah kilang kasut di China, membuat kasut berukuran raksasa yang dipasangkan enjin kereta elektrik sehingga terciptalah sebuah kereta elektrik berbentuk kasut berukuran raksasa.

Kereta ini dapat membawa dua orang hingga 250 mil dengan kelajuan hingga 20 mph dalam satu kali full-charged bateri yang diletakkan di bawah kerusi pemandu.

Badan kereta yang berlapiskan kulit lembu asli ini dibuat dengan cara yang sama dengan pembuatan kasut normal. Bezanya "kasut" yang satu ini bibuat dengan skala yang jauh lebih besar dan menghabiskan kulit daripada lima ekor lembu.


Seorang juru cakap dari perusahaan kasut yang bernama The Kang Shoe, mengatakan, perancangan dan pembuatan kereta raksasa ini memakan waktu enam bulan dengan kos sebanyak 4.000 poundsterling.

The Kang Shoe mempamerkan kereta unik tersebut di sekitaran wilayah China Timur,daerah Zhejiang, demikian laporkan Orange.

Para pekerja berbaris untuk dapat berkesempatan memandu kasut raksasa yang memiliki panjang 10 meter dengan tinggi lebih dari tiga meter ini.

Presiden Perusahaan, Wang Zhengtao, mengatakan keretaa ini sengaja dibuat sebagai promosi perusahaannya. Dia merancang  membuat kasut  raksasa ini untuk 40 kedai di seluruh negara.

Sumber : http://www.okezone.com

Isteri pemimpin ini ada timbunan emas sebanyak 20 tan

Posted: 09 Mar 2011 11:45 PM PST

INILAH.COM, Dubai – Isteri kedua Pemimpin Libya Safia Farkash tak seperti first lady Arab lain yang menjadi sorotan ketika negaranya bergolak. Namun, dia juga memiliki harta yang sama banyak dengn first lady Arab yang lain. Yakni timbunan emas sebanyak 20 tan!

Safia yang isteri kedua Pemimpin Libya Muammar Khadafi, memiliki sebuah syarikat penerbangan, Buraq Air, yang beroperasi di Internasional Mittiga, Tripoli. Perusahaan itu, pesaing terbesar syarikat nasional Libya dan memonopoli pengangkutan jemaah haji Libya. Khadafi juga telah menyetujui bisness isterinya ini.

Laporan mengenai kekayaan Safia bermacam-macam, Namun salah satu yang menonjol adalah  Saif Al Islam ini memiliki 20 ton emas. Hal ini sesuai dengan cerita kontroversi WikiLeaks, dalam salah satu dokumen rahsianya.

Khadafi, menurut web ini, merupakan ketua keluarga yang amat kuat dan kaya. Namun keluarganya berpecah-pecah dan mengalami disfungsi. Safia, menurut WikiLeaks adalah seseorang yang rendah hati. Dia naik pesawat sewaan dan  naik kereta biasa untuk pergi kemana saja tujuannya.

Ketika mengadakan pesta sekalipun, dia tak foya-foya. Seperti ketika mengadakan perayaan Revolusi 1969 di kompleks Bab Al Azizia, tempat tinggal utama keluarga Khadafi. Pascakrisis akibat pemboman Lockerbie, sekitar 1992, kekayaan Khadafi dilaporkan mencapai US$80 milion dan Safia US$30 milion.

Muhsin Hendricks Imam gay yang buat umat Islam marah

Posted: 09 Mar 2011 10:45 PM PST

Muhsin Hendricks, yang mengaku gay (homo) sekaligus sebagai imam di Afrika Selatan, mengundang kontroversi di dunia Islam.

REPUBLIKA.CO.ID, –Dia berbahaya bagi Islam. Dia harus mati.  Radio Netherland Wereldomroep, yang pertama kali menyiarkan susuk Mushin Hendricks, seorang imam yang mengaku gay (homo) dari Afrika Selatan.Pendapat imm gay ini mendapat banyak reaksi dari pembaca dan pendengar.

Ada di antaranya sangat ekstrem, seperti ingin Hendricks dibunuh saja. Terutama dari dunia Arab.

Reinhard Luhulima dari Indonesia menulis "Perkataan Hendricks merupakan refleksi dari kepercayaannya sendiri. Jika setiap orang mengekspresikan kepercayaannya sendiri mengenai Tuhan maka dunia akan kacau. Hendricks harus digantung kerana sesat."

Sementara dalam web Arab: "Yang saya tahu, tidak ada tempat bagi homoseksual dalam Islam. Siapa yang menyatakan hal itu dianggap jahat. Apakah mungkin dia itu imam jahat?"

Di Belanda hanya sedikit yang simpati dengan cerita imam yang berkeyakinan bahawa ada ruang bagi homoseksual dalam Islam. Ketika Hendricks baru-baru ini memberikan kuliah di Belanda, hanya dua dari lima puluh tamu undangan yang datang.

"Saya merasa bahawa masyarakat Islam di Belanda belum siap untuk secara terbuka berdiskusi mengenai seksual, apalagi homoseksual. Saya fikir seorang imam tidak mahu mengangkat hal ini. Mereka bahkan menghindari topik ini," katanya.

Artikel mengenai imam gay digunakan oleh stesen mitra RNW dan banyak web lainnya. 1.200 pembaca memberikan reaksi dalam sebuah forum di Afrika Selatan dan 400 orang Senegal memberikan pendapat mereka di situs seneweb.com. Dimana-mana cerita itu mengundang perdebatan antara pihak yang pro dan kontra.


Ada pembaca memuji Hendricks kerana dia mahu berjuang melawan fundamentalisme dalam Islam: "Bagus. Akhirnya Islam sedikit demi sedikit mula meninggalkan abad pertengahan!"

Tapi reaksi majoriti masih negatif. Misalnya, Hendricks dipandang bahaya bagi Islam "Kerana dia mengertikan imannya dengan cara yang salah. Al-Quran dan hadts tidak memberikan tempat bagi homoseksual."

Hendricks menilai dirinya sebagai penganut muslim yang ingin membuka perbincangan mengenai topik tersebut di tengah masyarakat muslim. Dia tinggal beberapa tahun di Pakistan untuk belajar mengenai Islam. Dia tidak lagi takut akan ancaman mati yang dia terima:

"Al-Quran mengundang para muslim untuk bertanya. Dan saya menggunakan hak tersebut. Saya tidak berfikir bahawa Allah, yang telah menguruniakan hak tersebut, akan menghukum saya kerana saya menggunakan hak yang Dia berikan. Beberapa muslim bereaksi terlalu emosional mengenai topik ini. Banyak orang tak bersalah yang mati keraa konsep yang salah bahawa Islam menentang homoseksual," katanya.

bk-bahaya hukum diertikan untuk kepentingan diri sendiri