Adsense

Sabtu, 26 Februari 2011

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Bob tak nak berdosa, katanya

Posted:

Bob tak nak berdosa, katanya

Bob tak nak berdosa, katanya



TAK ada angin tak ada ribut, pelawak terkenal Bob Lokman akhirnya menyertai parti pembangkang. Borang keahlian sudahpun diserah kepada Menteri Besar Kedah baru-baru ini.

Joyah tak mahu komen soal parti politik kanan mahupun kiri. Sebab dunia hiburan ni pun banyak sangat politiknya, kalah parti politik sebenarnya.

Yang paling Joyah terkesan apabila Bob kata dia mahu memilih watak yang tak mendatangkan dosa bila dia dah mati nanti.

Selain itu Bob juga berkata tujuan utama dia masuk parti pembangkang sebab anaknya mempunyai masalah dalam sistem kehidupan termasuklah sistem persekolahan dan pergaulan dalam masyarakat sekarang ini.

Sebab bimbang anaknya akan terpengaruh dengan perkara-perkara negatif di luar sana Bob juga baru sedar tanggungjawab pada anak-anak.

"Apa yang berlaku semuanya daripada Allah. Yang penting dalam sisa hidup, saya mahu selamat di dunia dan saya tak akan masuk neraka," kata Bob lagi.

Entahlah Bob, tetapi setahu Joyah, masuk parti mana sekalipun, tak semestinya dijamin ke syurga.

Kalau asyik duduk bergaduh, caci-mencaci, kutuk-mengutuk, susah juga nak dapat pahala, betul tak? Harap Bob tak macam itu dan dia bertemu dengan apa yang dicarinya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Karyawan perlu minta maaf

Posted:

Karyawan perlu minta maaf

Karyawan perlu minta maaf

KERANA pulut santan binasa, kerana mulut persatuan binasa. Joyah ni bukan nak sebelah mana-mana pihak tetapi Joyah nak ingatkan orang-orang persatuan yang ada di Malaysia ni supaya jangan bercakap banyak sangat, nanti boleh bawa padah juga.

Macam kes Persatuan Karyawan dan Prism (Performance and Artistes Right (M) yang sudah bercakaran sejak tahun 2002, akhirnya memihak kepada Prism.

Kalau ikut kata Pengurus Besar Prism, Ong Peng Chu, dia mahu Freddie menjaga persatuan sendiri daripada sibuk menjaga urusan persatuan orang lain yang tiada kena mengena dengannya.

Kemelut yang melanda Prism dan Karyawan apabila Freddie menuduh Prism menyeleweng duit persatuan yang berjumlah jutaan ringgit.

Krisis antara dua persatuan itu bermula pada 2002 apabila Public Performance Malaysia Sdn Bhd (PPM) dan Prism mengemukakan fail saman kepada Karyawan.

Akhirnya mahkamah memerintahkan Karyawan membayar pampasan RM10,000 kepada Prism. Kalau pihak Karyawan memohon maaf rasmi secara terbuka dalam tempoh 30 hari dengan syarat yang boleh diterima oleh Prism, bayaran pampasan itu akan dikurangkan sebanyak RM5,000.

Hmmm... Entahlah. Harap selepas ini bila kes sudah selesai, sama-samalah rapatkan saf semula. Bekerjalah dengan lebih baik untuk persatuan masing-masing. Tahniah kepada Prism kerana menang, tahniah juga kepada Karyawan sebab tak menang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.