Adsense

Khamis, 2 Disember 2010

Celebrity News

Celebrity News


Misteri Jalan Lama

Posted: 02 Dec 2010 09:31 AM PST



Huh tak sabar memancing ikan...baca je la di bawah sinsopsis


Satu lagi drama arahan Afdlin Shauki yang sudah pasti mencuit hati sesiapa meminati filem ini.


Pengarah : Afdlin Shauki 
  Syarikat Penerbit : Tayangan Unggul Sdn. Bhd. 
  Bahasa : Bahasa Melayu 
  kategori : Filem Cereka 
  Genre : Kelua
rga, 
Drama Klasifikasi : U - Untuk tontonan umum 
  Tarikh Tayangan : 2011 

Sinopsis:

Sebuah kisah yang menakjubkan tentang dua dunia berbeza, namun berlandaskan kasih sayang.  Dua beradik, Indra dan Ilya dalam perjalanan pulang ke kampung halaman mereka untuk urusan pengebumian ayah mereka, Iskandar.  Indra adalah anak kandung Iskandar yang menjadi pelumba kereta profesional, tetapi kuat berjudi dan seringkali meminjam daripada ah long.  Hidupnya kini diburu gangster.  Manakala Ilya pula adalah anak angkat Iskandar yang diberikan oleh 'seseorang' ketika Iskandar melalui sebatang jalan lama 25 tahun dahulu.  Ilya seorang anak yang baik, yang banyak membantu Iskandar membina kerjayanya. Iskandar juga sangat sayangkan Ilya.  Ini jugalah yang menjadi punca ketidakpuasan hati Indra, lalu membawa diri jauh daripada keluarga.   

Pada hari kematian Iskandar, buat pertama kalinya selepas 15 tahun, Indra ke pejabat ayahnya untuk mengambil surat wasiat yang ditinggalkan untuknya.  Indra diminta membawa Ilya pulang, kerana Ilya tidak tahu memandu.  Ketika di lebuhraya, Indra dikejar oleh gangster.  Lalu Indra mengambil keputusan menggunakan jalan lama.
Ketika melalui jalan lama, tidak semena-mena mereka memasuki 'dunia lain'.  Pelbagai peristiwa pelik dialami mereka sepanjang berada di dunia tersebut.   Daripada diganggu oleh makhluk mengerikan hinggalah kepada sesuatu yang mengasyikkan.  Apakah akan terjadi kepada mereka berdua ? siapakah sebenarnya sebneranya mereka ? apakah yang terdapat di jalan lama tersebut ?

ok alls semalam malam % good night 
                           

Sinopsis Ratu The Movie

Posted: 02 Dec 2010 09:12 AM PST

  
Sinopsis:
Filem "Ratu The Movie" mengisahkan tentang 10 orang calon Pertandingan Ratu Cantik yang akan bertanding di peringkat akhir. Kesemua 10 calon itu telah dikumpulkan di sebuah jeti dan dibawa menaiki sebuah kapal layar ke lokasi yang ditetapkan. Sewaktu dalam pelayaran tiba-tiba berlaku ribut yang sangat kuat sehingga krew kapal dan kesepuluh-sepuluh calon itu terpaksa mendarat di sebuah pulau.

Sepanjang malam mereka berada di pulau itu pelbagai kejadian aneh dan misteri telah berlaku. Mereka telah diserang dan satu demi persatu calon-calon itu hilang. Sehinggalah calon akhir berjaya diselamatkan dan diistiharkan sebagai pemenang.  
Sehubungan itu, segala kejadian aneh dan misteri itu merupakan salah satu daripada perancangan pihak penganjur untuk mencari ratu cantik yang sebenarnya di mana kesemua calon telah dinilai bukan sahaja daripada segi kecantikan, malah mereka turut dinilai daripada aspek kelakuan dan sikap serta kekuatan mereka menghadapi cabaran.

  


  Syarikat Penerbit : Lineclear Motion Pictures Sdn. Bhd. 
  Bahasa : Bahasa Melayu 
  kategori : Filem Cereka 
  Genre : Pengembaraan 
  Klasifikasi : U - Untuk tontonan umum 
  Tarikh Tayangan : 10 Mac 2011 

Kereta elektrik Proton pertama dilancarkan

Posted: 02 Dec 2010 08:53 AM PST

2010/12/01KUALA LUMPUR: Kereta elektrik pertama Malaysia mulai terbentuk dengan siapnya prototaip kenderaan itu berdasarkan model Proton Saga terbaru.

Prototaip yang dilancarkan buat pertama kalinya hari ini, dibina dengan kerjasama antara Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dengan Proton, pembuat kereta nasional.

Pengarah Urusan Kumpulan Proton, Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir, berkata prototaip itu memberikan mereka keyakinan untuk membuat kenderaan elektrik yang lebih baik dan berharap ia akan dikeluarkan secara besar-besaran tidak lama lagi. 
"Peringkat pertama pengesahan produk secara menyeluruh telah siap. Ini memberikan kami banyak keyakinan yang sistem itu akan berjaya digunakan sebagai sebuah kereta.



"Dan saya rasa peringkat berikutnya ialah ujian awal oleh orang ramai dan menambah jumlah produk, dan akhirnya kami akan melaksanakan pengeluaran besar-besaran,

 
 
p/s  Klu tak guna minyak dan tinggi prestasinya , boleh juga....brape harganya?

[18SX] "Handset abg"

Posted: 02 Dec 2010 08:48 AM PST

kisah ni berlaku semasa aku kerja kilang dulu..biasa ler bergosip2 bercerita cerita untuk mengelakkan sunyi sepi di kilang jd terkeluarlah 1 cerita ni
selepas bersiap untuk pulang kerja maka makcik ni tunggu ler suaminya di depan pintu guard seperti biasa.setelah beberapa minit tunggu maka muncullah suami yang disayangi menaiki motosikal. setelah menyarungkan helmet makcik pun naik belakang bersama suami.semasa dalam perjalanan henset suami berbunyi dan oleh kerana pakcik sibuk mencilok di jalan raya dia pun berkata:

suami makcik: "maknyer!ambilkan hanset bapaknyer kat dalam seluar ni"
makcik: "belah mana bapaknyer"
suami makcik : "belah kanan"


makcik: "yang ini ker?"
suami makcik: "bukan tu rokok"
makcik: yang ini ker(sambil memicit-micit takut terlepas panggilan)
suami :"opocot!adoi!!"bukan yg tu maknyer,tu handset untuk maknyer waktu malam ler"
maknyer: "ohh..ingatkan henset baru td"

maka maknyer tersipu sipu malu..

Digi Jadi Penaja konsert Wings dan Search

Posted: 02 Dec 2010 07:35 AM PST

Nampaknya kedua-dua kumpulan yang masih diminati sehingga hari ini mampu tersenyum kerana ada pihak yang menanggung semua kos konsert mereka.

Wings dan Search kini mampu menarik nafas lega apabila konsert mereka DiGi Live - Konsert Gemuruh DT Search & Wings yang akan diadakan pada bulan depan mendapat kerjasama daripada DiGi.