Adsense

Selasa, 14 Disember 2010

borak kosong

borak kosong


Reaksi orang terperanjat beruk

Posted: 14 Dec 2010 09:00 PM PST




LETAK MAKLUMAT IKLAN

[Gila] Pensyarah suruh pelajarnya masuk keranda dan 'ditanam' selama 10 minit

Posted: 14 Dec 2010 08:30 PM PST

Setiap pensyarah perlu mempunyai kreativiti untuk membuat suasana kuliah dan pembelajaran diterima mahasiswa dengan baik. Namun, bagaimana jika kreativiti itu mengharuskan mahasiswa masuk ke keranda dan membiarkannya 'terkubur' selama 10 minit.

Profesor Qiu Daneng ialah orang yang mempunyai idea gila itu. Pensyarah di Rende Medical College, Taiwan, itu yakin cara menakutkan itu akan membuat seluruh mahasiswa kedoktoran bimbingannya boleh mengapreasi, atau tak menganggap remeh nilai kehidupan.

Daneng mengatakan, memberikan wawasan kematian kepada mahasiswa kedoktoran penting sebagai bekal mempertahankan kehidupan masyarakat lmelalui karier mereka nanti.

 Daneng meminta semua mahasiswa memulakan dengan menulis satu surat wasiat. Setelah 'mengkafani' diri sendiri dengan pakaian untuk orang meninggal, mahasiswa itu kemudian diminta masuk ke dalam sebuah keranda.

Dalam keadaan tertutup rapat,keranda itu kemudian 'dikubur' di sebuah ruang di bawah lantai selama 10 minit. Namun, agar mahasiswanya boleh tetap bernafas, Daneng mencipta keranda  itu dengan sejumlah celah yang memungkinkan oksigen dapat memasuki ruang keranda itu.

"Walaupaun hanya 10 minit, kesan ketakutannya sama seperti benar-benar mengalami kematian," kata Daneng.

 "Saya merasa seperti dilahirkan kembali begitu keluar dari keranda, dan saya menjadi lebih menghargai setiap detik dalam hidup saya," kata salah satu mahasiswa, Xiao Lin.

Nenek sambut harijadi naik motor yang pernah ditunggangi oleh Valentino Rossi

Posted: 14 Dec 2010 07:47 PM PST

Jangan pernah meremehkan kecintaan seseorang akan kegemaran menaiki motor berkuasa tinggi. Seorang nenek di England merayakan ulang tahunnya yang ke-102 cara yang dahsyat iaitu memacu motor yang pernah dinaiki oleh juara dunia Valentino Rossi.

Hilda Wright,nenek ini mendapat kejutan dari cucunya, Steve Shaw. Dia tahu nenek  suka menunggang motor. Maka dia menghadiahkan Yamaha YZF-R1 yang pernah ditunggangi Rossi di Isle of Man tahun lalu.

Tanpa berlengah nenek itu terus memabawa motor 998 cc yang berkelajuan maksimumnya mencapai 299 kilometer per jam itu di sebuah trek lumba sepanjang 60 kilometer itu.

"Saya ingin memberinya sesuatu yang istimewa," ujar Shaw, 21. "Tapi siapa sangka dia langsung melompat ke atas motor." Walaupun tidak dapat membawanya pulang, nenek sangat teruja menikmati hadiah uniknya itu.Motor itu digunakan Rossi di trek lumba yang ada di pulau Isle of Man 2009.

[Ganas]Polis Kanada pukul dan bogel wanita tak bersalah

Posted: 14 Dec 2010 06:50 PM PST

Ganas betul polis ni...belasah orang sesuka hati dan yang lebih teruk bogelkan orang 
yang tak bersalah..saya prtik dari kosmo online


OTTAWA, Kanada - Satu klip video menunjukkan seorang wanita yang tidak bersalah dipukul manakala beberapa anggota polis menanggalkan pakaiannya secara paksa, lapor sebuah akhbar semalam.

Baju dan coli wanita itu, Stacy Bonds, 27, digunting oleh seorang anggota polis di sebuah balai polis di sini. Beberapa rakan setugasnya hanya memerhatikan perbuatannya.

Bonds yang merupakan jurusolek artis kemudiannya ditinggalkan dalam keadaan separuh bogel di dalam penjara selama tiga jam.

Wanita itu yang tidak mempunyai sebarang rekod jenayah ditangkap pada September 2008 di sini kerana mabuk di tempat awam.

Namun, klip video itu disebarkan kepada umum termasuk di laman YouTube selepas seorang hakim menggugurkan semua dakwaan terhadap Bonds.

Ekoran pendedahan klip tersebut, beberapa pihak di Kanada mendesak supaya dasar-dasar menahan orang yang tidak bersalah oleh polis dikaji semula.

Hakim Richard Lajoie membuat keputusan pada bulan lalu bahawa cara Bonds ditahan dan diperiksa merupakan satu pelanggaran hak-hak asasi di bawah Piagam Hak dan Kebebasan Kanada.

Menurutnya, Bond yang mabuk didapati tidak mencederakan orang lain dan polis tidak mempunyai asas untuk menahannya. - Agensi





[Pelik] Menyamar jadi lelaki sebab larikan diri daripada suami

Posted: 14 Dec 2010 05:51 PM PST

Manusia yang seorang ini memang pelik..sanggup menyamar jadi 
lelaki semata-mata melarikan diri daripada suaminya.Yang lebih menghairankan
dia tinggal serumah dengan lelaki lain dan berjemaah di masjid sebagia lelaki...
petikakan dari myMetro

JEDDAH: Seorang wanita Saudi berusia 20-an ditahan kerana melarikan diri daripada suaminya di Al-Qunfudha dan tinggal selama dua bulan dengan menyamar sebagai lelaki, bergaul dengan lelaki, memandu kereta serta bersolat bersama jemaah lelaki di masjid.

Wanita itu kini ditahan di penjara kerana dakwaan melarikan diri daripada suaminya, mencuri 5,000 riyal (RM4,172) daripada akaun suaminya dengan menggunakan kad mesin teler automatik (ATM) milik lelaki terbabit. Dia turut ke pejabat bimbingan Islam di Jeddah dengan menyamar sebagai lelaki warga Emiriyah yang tidak memiliki dokumen pengenalan diri kerana mendakwa lari daripada ancaman bunuh keluarganya akibat perbezaan ideologi. Kakitangan pejabat itu yang bersimpati dengan ceritanya berjanji untuk membantu wanita itu.


Wanita itu yang menyamar sebagai lelaki warga Emiriyah kemudian tinggal bersama sebuah keluarga yang terdiri daripada empat lelaki di Jeddah. Dia tinggal bersama mereka selama dua bulan dan menjalani kehidupan sebagai seorang lelaki, malah dia turut memandu kereta dan bersolat bersama jemaah lelaki di masjid. - Agensi

Serbu sarang pelacur secara brutal gemparkan Internet

Posted: 14 Dec 2010 04:17 PM PST

razia pelacur
Sungguh ganas. Di tengah mahu menegakkan hukum dan  keadilan sosial, seorang polis dengan sewenang-wenangnya melakukan hal yang tidak terpuji ketika melakukan rserbuan di sarang-sarang pelacur dan perjudian di Zhengzhou, Henan, China.
Foto polis serbu tempat pelacuran itu tersebar luas di internet dan membuat geram ramai orang . Dalam foto yang diambil oleh media China tersebut, nampak seorang polis berpakaian preman tengah menarik rambut seorang wanita yang tidak berpakaian sama sekali. Polis itu pun memaksa agar pelacur itu difoto dalam keadaan telanjang.
Serbuan polis terhadap tempat-tempat pelacuran itu beredar video klipnya dan itu dilakukan dengan sengaja. Dalam rakaman video ini, antara lain memperlihatkan seorang polis memarahi seorang pelacur yang tanpa pakaian duduk  penuh ketakutan.

Bukti orang ini kuat workout

Posted: 14 Dec 2010 10:01 AM PST

Ini baru betul-betul punya workout sampai punggung pun
berotot....

hebat bukan...

Inilah gadis Bali yang sanggup dirinya dilukis dalam keadaan bogel

Posted: 14 Dec 2010 09:01 AM PST

Keindahan tubuh wanita seringkali menjadi inspirasi kepada jiwa seni. Begitu juga dalam dunia seni lukis, wanita kerap menjadi objek yang boleh menghasilkan karya yang begitu tinggi nilainya

Dalam dunia seni lukis Idonesia, ekploitasi tubuh wanita masih dianggap sebagai karya seni, beza dengan dunia fotografi. Meski itu lukisan wanita telanjang mahupun setengah telanjang nampaknya masih dimaafkan.

Lukisan wanita telanjang, tidak sekadar hasil dari imajinasi si pelukis. Namun, para pelukis menunjukkan kreatifivitinya  dengan model wanita yang betul-betul telanjang dan Bali lah surganya seni lukis seperti yang anda inginkan.



ini semua dilakukan kerana wang...wang mengaburi mata wanita ini..
kesian...


[Pelik] Kenapa wanita ini masuk dalam mini market dalam keadaan telanjang?

Posted: 14 Dec 2010 08:40 AM PST

Suatu pagi di sebuah kedai mini market di Russia, keadaan masih pagi akan tetapi sudah banyak kereta ditempat letak kereta didepan mini market itu Tib-tiba nampak seorang wanita masuk kedalam mini market itu. Hal yg nampak aneh adalah, dia sama sekali 100% telanjang.

Didalam dia mengambil sebotol vodka dan sebotol lemonade dari rak, kemudian menuju ketempat bayaran dan membayar  dan langsung minum minumannya.

Orang ramai yang berada disana semua terkejut dan terdiam. Setelah meneguk beberapa tegukan, dia kemudian berlalu meninggalkan mini market. Tidak seorangpun tahu mengapa dia masuk  dan belanja dalam keadaan telanjang bulat.



[Gila] Satu kelas pakat hamil bersama

Posted: 14 Dec 2010 06:30 AM PST

Gila! Entah apa yang ada di fikiran para remaja  yang belum genap 17 tahun ini. Mereka yang masih berstatus pelajar di Gloucester High School di  Massachusetts, Amerika Syarikat, bersepakat untuk hamil secara bersamaan.

Kelakuan mereka ini tentu saja membuat pihak berkuasa,guru-guru, dan  orangtua pening kepala. Mereka tak mengerti apa sebenarnya yang ada dalam fikiran para pelajar ini.

Peristiwa yang menggegarkan ini, berlaku ketika cuti musim panas  Ketika mula belajar kembali di sekolah, ternyata  17 pelajari hamil secara bersamaan. Uniknya mereka tak hanya satu sekolah, tetapi juga satu kelas. Di sekolah tersebut, memang setiap habis cuti selalu diadakan ujian kehamilan.

Namun, sampai saat ini siapa saja ayah kepada bayi belum diketahui. Pasalnya bila umur lelaki yang menghamili pelajar tersebut telah lebih dari 20 tahun, boleh kena hukuman penjara kerana berhubungan seks dengan anak di bawah umur.

Berdasarkan selidikan pihak sekolah  ternyata para pelajar yang hamil telah sepakat untuk hamil bersamaan, bukan hanya ke-17 pelajar itu saja tetapi semuanya dan hanya 17  yang sah hamil. Yang lebih teruk pelajar di kelas itu yang tidak hamil mengaku merasa kecewa kerana gagal hamil.

Gelagat monyet curi roti

Posted: 14 Dec 2010 06:00 AM PST






[Cool] lukisan dibuat atas bekas letak telur

Posted: 14 Dec 2010 05:00 AM PST

Bila orang seni melukis dimana-mana pun cantik








Woi! tak malu tak pakai bra

Posted: 14 Dec 2010 04:00 AM PST

Nasib baik dia binatang..kalau manusia habis kena ngendap...
agaknya manusia yang suka berjalan ditepi pantai tanpa pakai bra
sama spesis dengan mereka ni kot....


Ambil kesempatan betul atok ni

Posted: 14 Dec 2010 03:35 AM PST

Orang lain sibuk mencuba komputer ,dia pulak sibuk bukak web lain....


Candiru ikan yang lebih kejam daripada piranha

Posted: 14 Dec 2010 02:00 AM PST

Candiru atau disebut juga canero merupakan jenis ikan air tawar yang sekeluarga dengan ikan lele. Ikan ini dapat ditemukan di sungai amazon dan sungai Oranoco, ikan ini memiliki reputasi sebagai ikan yang paling ditakuti oleh penduduk tempatan, ikan ini lebih di takuti daripada ikan piranha. Ikan ini hanya dapat berkembang sampai seukuran 1 sampai 2 inci dan lebar 4 sampai 6 milimeter, memiliki bentuk seperti seekor belut dan hampir transparan, membuatnya hampir mustahil untuk dilihat di dalam air. Ikan yang cepat, perenang yang kuat, lembut dan licin, dengan gigi yang tajam.



Terdapat 3 spesies candiru: candiru berukuran jari dan candiru berukuran tusuk gigi yang biasanya makan dengan cara memasuki ikan yang lebih besar, candiru paus(whale candiru) merupakan pemakan bangkai yang lebih memilih untuk makan dari ikan yang sudah mati

Ikan candiru merupakan parasit, modus operandinya sangatlah simle dan kejam: untuk menemukan ikan, ikan candiru pertama mengecap air, berusaha untuk mengetahui aliran air yang berasal dari ikan lain, setelah mengetahui dari mana aliran air tersebut, ikan itu akan langsung menuju celah-celah sirip ikan itu, duri yang ada di kepala candiru akan melukai insang ikan dan mengeluarkan darah selagi ikan candiru berada di dalam ikan tersebut. Ikan candiru disebut sebagai ikan vampire di Brazil.

Ikan ini ditakuti kerana ia tertarik pada air seni atau darah, dan bila seseorang berenang telanjang ia akan masuk ke celah bontot, atau bahkan bila ikannya kecil ke lubang kemaluan dan mungkin ke dalam urethra.. Bila ini terjadi ikan candirĂº sangat sulit dikeluarkan kembali kecuali lmelalui pembedahan. Kerana ikan ini menemukan mangsanya dengan mengikuti aliran air dari insang ke sumbernya, kencing sambil berenang meningkatkan kemungkinan candirĂº masuk ke urethra manusia.

Cara untuk membunuh ikan ini adalah dengan pengubatan tradisional, dengan air dari dua tanaman : Xagua dan apel Buitach yang dimasukkan ke kawasan yang terkena. kedua tanaman ini akan melarutkan ikan tersebut.


Desa terkaya di China setiap penduduk ada duit US$ 250 ribu dollar

Posted: 14 Dec 2010 01:00 AM PST

Sungguh mengejutkan. Desa Huaxi yang berada di Daerah  Jiansu dinobatkan sebagai desa terkaya di China. Dengan memiliki penduduk 36 ribu orang setiap warga memiliki kekayaan yang tak dapat dibayangkan.

Setiap keluarga memiliki paling tidak satu rumah, dua biji kereta, dan  duit tabungan 250 ribu dollar AS.

Sejumlah pengkaji dari penjuru wilayah di China  datang ke kota  ini untuk mengetahui bagaimana desa yang dulunya sunyi dan berpenduduk hanya 576 orang menjadi kaya.

Tak hanya itu, pelabur dari luar juga rela membina perusahaan mereka yang nilainya jutaan dollar hanya untuk tinggal di daerah ini.


Setiap orang memiliki rumah mewah, kendaraan mewah seperti Mercedes, BMWs dan Cadillac, serta mendapatkan pakaian ,makanan yang berkualiti demi kesihatan.

Mereka hanya bekerja di perusahaan industri di desa itu. Agar penduduk tidak meninggalkan bandar itu pemerintah setempat membangun replika menara Eiffel, Gedung Opera Sydney, dan Arc de Triumf.

Apa rahsia kejayaan mereka itu? Seperti dikemukakan melalui video, Huaxi: Secrets of China's richest village, pemimpin di desa itu menggabungkan prinsip dasar sosialis komunis dan pasar bebas.

Gambar budak melayu pakai salib

Posted: 14 Dec 2010 12:30 AM PST

sumber gambar :  http://resepirahsiaku.blogspot.com 

Aku terjumpa gambar ketika melawat satu blog dan membaca satu artikel
mengenai gejala murtad....dan bila aku terpandang gambar ini aku terperanjat...samada gambar ini
betul atau photoshop ,Wallahualam.Tetapi jika gambar ini benar ..tak tahu apa aku nak cakap...Kalau
dilihat daripada suasana bilik dengan tergantung kalimah Allah di dinding belakang menunjukkan dia seorang Islam...dan aku terfikir begitu terukkah gejala murtad di negara kita?Apakah nasib masa depan anak-anak aku?
Selamatkah nanti agamanya????

DAN SEBAGAI ORANG ISLAM AKU MALU DAN RASA TERHINA
ATAS PERBUATAN BUDAK INI.....


Ditangkap kerana nak kahwin dengan pondan

Posted: 13 Dec 2010 11:45 PM PST

PAKISTAN - Perkahwinan yang dilakukan seorang pengusaha Pakistan ini sungguh menghebohkan, kerana dia menikahi seorang pondan berusia 19 tahun.Polis membubarkan pesta perkahwinan dua sejoli yang sejati ini..

Malik Mohammad Iqbal Khan 42 tahun, seorang pengusaha baja, pondan bernama Rani, dan beberapa tetamu ditangkap polis pada malam hari di kota Peshawar, Pakistan.

"Kami menangkap kedua pasangan pengantin dan 41 orang lainnya dalam pesta pernikahan itu," ujar ketua polis Shahid Khan.Mereka di kurung dalam tahanan untuk satu hari kerana melanggar hukum syariah Islam.

Pengusaha baja tersebut sebenarnya sudah memiliki dua orang isteri yang membantah menikahi pondan tersebut, dia berkata bahawa acara pesta tersebut merupakan  cuma acara ulang tahun untuk Rani.

"Kami sedang merayakan pesta ulang tahun, tapi polis menangkap kami. Kami tidak merancang untuk menikah," ujarnya.

Peguam kanan di Peshawar mengatakan bahawa polis memberikan tuduhan atas perbuatan seks yang tidak normal dan hukuman yang dikenakan adalah seumur hidup penjara.

Pakistan merupakan negara Islam konservatif yang mengharamkan seks di luar nikah dan homoseksual adalah tindakanyang di haramkan

Komuniti pondan , termasuk hermaprodit, transeksual, waria dan homoseksual, selalu dicaci dan dihina oleh masyarakat. Biasanya pondan menjadi peminta-minta di jalan dan sebahagian lagi berakhir menjadi pelacur.

Sanggupkah kita mempertaruhkan nyawa demi ibu seperti anak gajah ini?

Posted: 13 Dec 2010 10:50 PM PST

 Ibu buaya ini digigit oleh seekor buaya...

 Dia meronta dan berusaha melepaskan belalainya...

 Tetapi tidak juga berhasil melepaskan..

 Dia nekad menyeret si buaya kedarat...

 Di darat si anak cuba membantu ibunya..walaupun dihatinya berkata
"mampukah aku?"

Dan akhirnya sianak mengambil risiko...menghempaskan badannya
keatas buaya dan hasilnya belalai ibunya terlepas dari gigitan buaya itu...

Cuba kita perhatikan daripada peristiwa dan kejadian ini .Betapa kasihnya si anak
kepada si ibu.Sanggup berkorban diri demi menyelamatkan nyawa si ibu.Bagi kita manusia
berapa ramaikah yang sanggup mempertaruhkan nyawa untuk siibu?Anak gajah yang kecil ini sanggup berusaha menyelamat ibunya adakah kita sanggup berkorban demi jasa-jasa ibu yang tak terbayar sampai ke akhir hayat?  Jangan jadi anak yang derhaka .Jadilah anak yang membahagiakan kedua ibubapa di
dunia dan di akhirat.