Adsense

Isnin, 29 November 2010

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Anith Aqilah Rasa Berbaloi Pujuk Ibu

Posted: 28 Nov 2010 08:12 PM PST


SHAH ALAM: Sebelum ini, pelakon utama Kau dan Aku musim kedua (KDA2), Anith Aqilah, 19, (gambar) akui terpaksa memujuk ibunya, Juriah Ayob untuk berlakon dalam drama tersebut.

Setelah hampir selesai penggambaran dan kini menunggu respons penonton mengenai drama itu, bekas peserta One In A Million berasa berbaloi dengan pengorbanan yang dilakukan.

Oleh sebab mahu berlakon dalam drama yang sedang disiarlkan di Astro Ria (saluran 104), setiap Selasa, pukul 9 malam itu terpaksa menangguhkan pengajian dalam bidang muzik di Akademi Seni Budaya & Warisan Kebangsaan (Aswara) selama setahun sehingga Julai tahun depan.

"Alhamdulillah, saya rasa seronok dan teruja berlakon dalam drama KDA2 walaupun sedikit stres. Dengan publisiti yang diberikan oleh pihak Astro dan media, pastinya drama ini akan dikenali ramai.

"Ikutkan, jarang ada drama yang membuat showcase dan mempunyai lagu runut bunyi seperti yang dilakukan dalam drama ini. Saya rasa bertuah, bersyukur dan beruntung," ujarnya yang memegang watak Elena.

Elena merupakan seorang yang sentiasa bercita-cita besar dan bersemangat tinggi.

Kelebihannya yang memukau dan sikapnya yang mudah mesra menyebabkan dia disenangi ramai terutama tenaga pengajar.

Namun, situasi ini tidak disenangi oleh sebahagian pelajar yang menganggapnya sebagai ancaman apatah lagi dengan statusnya sebagai pelajar junior.

Tidak dinafikan, Anith pastinya bukan sahaja mendapat pengalaman berlakon dengan pelakon lain malah turut mendapat publisiti dan populariti.

Jadi, jika ada tawaran seperti ini lagi, kenapa tidak dia mencubanya demi mengembangkan bakat dan minatnya dalam bidang lakonan.

Di sebalik kegembiraan itu, ada perkara lain yang menggusarkan Anith iaitu respons penonton yang sebelum ini menganggap dirinya sebagai pesaing Mila.

"Ramai yang memberitahu saya perlu bersedia untuk dikritik kerana ramai yang menganggap saya sebagai pengganti Mila. Kebetulan pula, Mila tidak lagi berlakon dalam drama ini manakala saya pula yang muncul.

"Jadi, saya rasa takut dan gementar kerana saya masih baru dan terus memegang watak utama. Ia bagaikan satu tanggungjawab besar buat saya," katanya yang menyanyikan dua lagu baru untuk runut bunyi KDA2.

google: anith aqila, anith aqila facebook, anith aqila blog, anith aqila twitter, photo anith aqila, gambar anith aqila, foto anith aqila, anith aqila seksi, anith aqila bogel, anith aqila kontroversi, gosip anith aqila

‘Please Forgive Me’ Hadiah Elly Mazlein Buat Peminat

Posted: 28 Nov 2010 08:11 PM PST


PETALING JAYA: Rasanya belum terlambat penyanyi Elly Mazlein, 29, untuk menebus penantian peminat yang setia menyokongnya dalam industri nyanyian.

Setelah lima tahun, baru kini Elly atau nama sebenarnya Sharifah Aida Mazlina Syed Hanafi kembali dengan album terbaru. Kemunculan single terbaru, Please Forgive Me bagaikan hadiah buat peminatnya.

Lagu tersebut akan diputarkan di corong radio dalam masa terdekat ini. Malah, Elly telah menyanyikan lagu tersebut di hadapan penonton buat pertama kalinya di majlis ulang tahun Suria FM di Studio V, One Utama, di sini, pada 24 November lalu.

Walaupun judulnya dalam bahasa Inggeris, Elly berkata liriknya dinyanyikan dalam bahasa Melayu.


Lagu yang diterbitkan di bawah Millennium Art, syarikat milik komposer Julfekar ini bagaikan suatu permulaan baru bagi Elly menumpukan kepada nyanyian.

"Pada tahun depan, saya akan fokuskan kepada dua perkara iaitu nyanyian dan lakonan. Sebelum ini, saya lebih banyak berlakon berbanding menyanyi.

"Sebenarnya, saya sudah lama memikirkan tentang album baru tetapi peluang baru muncul setelah mendapat tawaran daripada Julfekar," katanya kepada mStar Online.

Katanya lagi: "Alhamdulillah, segala yang dirancang telah termakbul dan sekarang saya sedang berusaha untuk melakukan yang terbaik kepada peminat dalam dua bidang ini.

"Saya mahu giat mempromosikan lagu-lagu dan drama-drama saya. Saya rasa tak sabar menunggu respons peminat."

Dalam masa yang sama, dia sedang menantikan kemunculan telefilem Gadis Krokkk, drama Seruan Pulau Nami dan filem Awan Dania The Movie.

Bercerita lebih lanjut tentang lagu terbaru, penyanyi lagu Bakawali dan Usah Di Tambah Bara Yang Tersimpan ini akui semuanya berubah dan berlainan daripada lagu-lagu yang pernah dinyanyikan terdahulu.

Jelasnya, lagu baru lebih bersahaja dan sederhana. Selain lagu Please Forgive Me yang bergenre pop, Elly juga akan muncul dengan single kedua berjudul Kata Saja I Love You.

google: elly mazlein lagu baru, elly mazlein seksi, elly mazlein hot, elly mazlein bogel, album baru elly mazlein, single terbaru elly mazlein, lagu baru elly mazlein, albun dan lagu terkini elly mazlein, lirik elly mazlein, lirik lagu elly mazlein, kisah elly mazlein, elly mazlein kontroversi, gosip elly mazlein, teman lelaki elly mazlein, elly mazlein dan buah hati

Aril Tak Kisah Idea Video ‘Biar Begini’ Bercanggah

Posted: 28 Nov 2010 08:09 PM PST


SHAH ALAM: Klip video lagu Biar Begini bukanlah mengikut idea asal yang diinginkan oleh penyanyi Aril.

Biarpun berlaku percanggahan, naib juara Akademi Fantasia musim ketujuh (AF7) ini akui tidak kisah dan mengikut sahaja apa yang ditetapkan oleh pihak Astro Entertainment Sdn Bhd (AESB).

"Ikutkan, saya nak konsep lain, mungkin elemen yang lebih ganas untuk menunjukkan realiti dalam lagu tersebut.

"Tapi ia tidak diterima oleh pihak AESB kerana dikategorikan sebagai 18 PL. Sebab itu, mereka menggunakan idea yang baru yang lebih menunjukkan jalan cerita dalam lagu itu," katanya kepada mStar Online.

Selain Aril, klip video tersebut turut menampilkan pelakon Julia Ziegler dan Iqram Dinzly. Dalam video tersebut, Aril merupakan seorang pesakit mental dan berhalusinasi sedang bercinta dengan doktor yang merawatnya.

Tambahnya: "Orang tak jangka yang lelaki ini gila. Saya bersetuju dengan idea tersebut yang kelihatan gempak dan luar daripada jangkaan. Mungkin orang tak tahu bahawa orang gila boleh bermimpi dan berhalusinasi."

Klip video lagu terbaru Aril ini boleh ditonton di Astro Ria (saluran 104), Astro @15 (saluran 109) atau laman web YouTube.

Beralih kepada lakonan, Aril semakin menonjol dalam bidang ini setelah muncul dalam drama bersiri Kau dan Aku yang telah memasuki musim kedua.

Dia sendiri mengakui karakter lucu dalam dirinya lebih memudahkan komunikasinya dengan pelakon lain.

"Saya memang suka berjenaka kerana ia boleh menghilangkan stres dan memang meminati watak komedi.

"Tetapi jika berpeluang, saya mahu mencuba watak orang cacat, hantu atau pengganas," ujarnya.

Penonton boleh menyaksikan Aril dalam drama Kau dan Aku 2 yang sedang disiarkan di Astro Ria pada setiap Selasa, pukul 9 malam.

google: aril af, aril af facebook, aril af blog, aril af twitter, aril af myspace, aril af wiki, aril af album baru, single terbaru aril af, lagu baru aril af, video baru aril af, aril af dan awek, gosip aril af, cerita aril af, donwload mp3 aril af

Drama Terbaru 'Baby Bonus' Di Ntv7

Posted: 28 Nov 2010 08:07 PM PST


PETALING JAYA: Drama Baby Bonus, sebuah cerita yang menyentuh hati akan dikeudarakan di ntv7, mulai 1hb Disember, setiap Isnin hingga Jumaat, pada jam 6 petang.

Kehidupan Li Ping lakonan Felicia Chin terjerumus ke kancah maksiat akibat bergaul dengan mereka yang berkelakuan tidak senonoh.

Namun kehadiran bayi lelakinya, Olympic (Leroy Chng) kembali membawa makna dalam hidupnya.

Drama siri yang mempunyai 23 episod ini mengisahkan Li Ping, yang berasal dari keluarga yang berpecah belah.


Leroy Chng dan Apple Hong.
Ibu Li Ping, Huang Mei Ling (Xiang Yun) melarikan diri dari rumah dan membawanya sekali untuk bebas dari cengkaman ayahnya, Ah Nan (Richard Low) yang suka mendera mereka berdua.

Li Ping yang dibesarkan dalam suasana yang kurang baik, membuat keputusan terburu-buru untuk berhenti belajar dan akhirnya menjadi ibu tunggal.

Li Ping yang menganggur sering kali menganggap anaknya, Olympic, sebagai bebannya dan selalu meninggalkannya dalam jagaan jirannya, Lee Jia Cheng (Tay Ping Hui).

Li Ping pula akan sibuk dengan permainan snuker untuk mendapatkan "nafkah". Jia Cheng yang bekerja di sebuah kedai perabot milik Zheng Fa Cai (Zhu Hou Ren), merupakan seorang yang bertimbang rasa yang sering kali membantu menjaga Olympic dan menyayanginya dengan sepenuh hati.

Jia Cheng juga mempunyai perasaan terhadap anak perempuan majikannya, Xiao Yang (Jesseca Liu).


Tay Ping Hui dan Felicia Chin.
Li Ping bukan sahaja menemui kesukaran dalam menyarai dirinya dan anaknya, tetapi juga banyak berhutang.

Apabila mendapat tahu bahawa Fa Cai merupakan teman dahulu ibunya, Li Ping cuba untuk menjual Olympic kepadanya untuk melangsaikan hutangnya.

Fa Cai yang menginginkan seorang cucu untuk sekian lama, meletakkan kepercayaannya kepada Li Ping yang dianggap seperti anak perempuannya dan Olympic pula cucunya.

Kedua-dua Mei Ling dan Jia Cheng yang kemudiannya mendapati bahawa Li Ping telah menjual Olympic kepada keluarga Zheng, berasa kecewa dengan tindakannya dan memutuskan untuk tidak menghiraukannya lagi.

Dalam usaha untuk mendekati cucunya, Mei Ling memberanikan dirinya untuk memasuki keluarga Zheng dan menjadi pengasuh Olympic. Kemunculan Mei Ling dan Olympic bakal mengubah kehidupan keluarga Zheng.

Anak Fa Cai, Guo An yang tidak menyukai kanak-kanak dan belum lagi mempunyai anak, terpaksa untuk mengambil Olympic sebagai anaknya di atas permintaan ayahnya itu.

Keputusan Guo An memaksanya untuk berdepan dengan bantahan isterinya, Angel (Apple Hong), yang kemudiannya memutuskan untuk meninggalkan keluarga Zheng, yang sekaligus meletakkan hubungan di antara suaminya dalam ujian.

Fa Cai yang mempunyai nasib yang sama seperti anaknya itu, dipersalahkan isterinya Bao Yin (Lin Mei Jiao) yang salah faham terhadap hubungan suaminya dengan Mei Ling dan justeru itu meninggalkan rumah keluarga Zheng.

Dalam pada itu, Li Ping yang mulai menyesal atas tindakannya selepas dilarang daripada menjengkuk Olympic, membuat keputusan untuk mengubah dirinya.

Dia mulai mencari beberapa kerja dengan harapan untuk menebus kembali Olympic daripada keluarga Zheng dengan duit yang dicarinya sendiri.

Dalam keadaan huru-hara dalam keluarga Zheng, bekas suami Mei Ling, Ah Nan mengambil tindakan untuk menculik Olympic dan kemudiannya memeras ugut Fa Cai.

google: baby bonus, baby bonus preview, rancangan baby bonus, pelakon baby bonus, pengarah baby bonus, tanyangan baby bonus, baby bonus sinopsis, jalan cerita baby bonus

Dafi & Farah Serius Ceburi MLM Power Impian

Posted: 28 Nov 2010 08:06 PM PST


SHAH ALAM: Penyanyi Dafi dan Farah serius menceburi perniagaan jualan langsung (MLM) Power Impian, anak syarikat Kumpulan Power Root sejak April lalu.

Selain mereka, aktor Rosyam Nor turut terlibat dalam perniagaan tersebut.

Kata mereka, setelah dilantik sebagai duta Power Root, secara automatik mereka menjadi ahli Power Impian.

Farah menjadi duta Power Root sejak tahun 2004 manakala Dafi pula bergelar duta sejak April tahun ini.

"Agak sukar juga hendak mengendalikan perniagaan MLM ini kerana kami juga perlu mencari orang di bawah kami.


Ahmad Dhani menjadi perhatian ramai penonton.
"Namun setelah dibantu oleh ketua, saya semakin seronok untuk menerokai bidang ini. Walaupun kadangkala perniagaan ini bergerak perlahan, kami cuba melakukan sesuatu," kata Farah kepada mStar Online.

Farah dan Dafi menjayakan persembahan nyanyian sempena Konvensyen dan Anekarama Mengejar Impian di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC), di sini, Sabtu. Turut serta dalam menjayakan majlis itu adalah Rosyam Nor dan penyanyi Indonesia, Ahmad Dhani dan Maha Dewi.

Majlis anjuran Power Root itu turut menyalurkan sumbangan bernilai RM30 bagi setiap 200 tiket pertama kepada Tabung Prihatin SACC.

Farah juga berkata biarpun banyak cerita kurang baik tentang MLM yang tersebar sebelum ini, dia tidak pernah putus semangat untuk meneruskan bidang tersebut.

"Saya tidak takut menceburi MLM Power Impian kerana perniagaan ini mempunyai lesen," ujarnya bersungguh-sungguh.

Sementara Dafi menganggap dirinya tidak pernah terfikir untuk menceburi bidang tersebut pada usia 22 tahun ini.

"Saya masih mencuba melakukan MLM dan pihak Power Impian banyak memberikan tunjuk ajar. Saya selalu turun padang dan mengikuti acara yang mereka anjurkan seperti majlis pada hari ini," ujarnya yang turut menyampaikan beberapa buah lagu.

Tambah Dafi, Power Root dijangka akan meluaskan pasaran mereka ke Indonesia pada bulan Disember ini. Jadi, sebab itu mereka turut menjemput artis dari Indonesia seperti Ahmad Dhani dan Maha Dewi untuk menjayakan persembahan tersebut.

Lara Hati Putri Mardiana Rindukan Anak

Posted: 28 Nov 2010 08:05 PM PST


TIDAK pernah terlintas di benak fikirannya untuk menagih simpati atas kekosongan yang menghuni hati apabila berjauhan dengan anak-anak sendiri.

Jauh sekali untuk pelakon bernama Putri Mardiana ini cuba meraih publisiti murahan menerusi kesedihan yang dicanangkan.

Namun, itulah kepahitan yang harus ditelan oleh wanita yang mesra disapa Nina ini tatkala berbicara tentang anak.

Kini selepas hampir dua tahun berpisah dengan bekas suami, Shahnaz Norwawi, naluri keibuannya tidak mampu menangkis kerinduan yang bersarang terhadap Alia Wirdani, 7, Amir Firman, 5 dan Airell Zuhair, 4, yang dijaga oleh bekas mertuanya di Bentong, Pahang.

"Memang bunyinya klise. Malah, sudah berkali-kali isu ini diluahkan tetapi perasaan rindu terhadap anak-anak saya tidak pernah pudar walau sesaat pun.

"Bayangkan betapa luluhnya hati setiap kali selepas berjumpa dengan mereka. Sebaknya saya apabila terpaksa menghantar mereka pulang ke Pahang dan berpisah dengan mereka semula. Setiap kali itu juga saya pasti menangis.


Nina cekalkan semangat dan bekerja-keras demi mengukuhkan kewangannya yang selama ini menjadi faktor pemisah dengan anak-anaknya.
"Saya tidak salahkan mana-mana pihak kerana saya bencikan perbalahan. Saya mahu hubungan dengan bekas suami dan mertua terjalin dengan baik demi anak-anak. Cukuplah, jika saya tahu kebajikan anak-anak terbela sekalipun mereka berjauhan dengan saya," katanya.

Melanjutkan perbualan, Nina mengharapkan agar kes perbicaraan terhadap hak penjagaan anak yang bakal bersidang sedikit masa lagi menyinarkan sedikit harapan buatnya kelak.

Hingga detik itu, mahu tidak mahu pelakon berdarah kerabat diraja Kelantan ini harus cekalkan semangat dan bekerja-keras demi mengukuhkan kewangannya yang selama ini menjadi faktor pemisah dengan anak-anaknya.

"Ketika berpisah dengan bekas suami kira-kira dua tahun lalu, kedudukan kewangan saya masih tidak kukuh kerana baru hendak bermula dalam bidang lakonan. Justeru, anak-anak terpaksa diserahkan di bawah jagaan keluarga mertua.

"Walaupun naluri saya meronta-ronta mahu menjaga anak sendiri biar susah atau senang sekalipun tetapi saya harus realistik dan tidak boleh mementingkan diri sendiri.

"Kesejahteraan anak-anak adalah keutamaan saya. Mahu tidak mahu saya akur dengan keputusan yang dibuat ketika itu. Cuma saya berharap apabila perbicaraan hak penjagaan anak berlangsung nanti, ada sinar harapan untuk saya," luahnya sayu.

Kekosongan hati kembali terisi

Bagai pengubat lara hatinya terhadap anak-anaknya yang jauh di mata, kekosongan jiwa Nina kembali terisi sejak bertemu semula dengan teman lama yang sudah 10 tahun terpisah.


Hati Nina kini tertawan dengan jejaka berusia 29 tahun.
Sudah suratan, pertemuannya dengan bekas teman kuliah Mohd Hasnul Amril (Anol) secara tidak sengaja di sebuah restoran kira-kira enam bulan yang lalu memutikkan bibit-bibit cinta buat janda jelita ini.

"Saya betul-betul tidak sangka, pertemuan saya dengan Anol selepas 10 tahun berpisah membawa makna baru dalam hidup.

"Sebelum ini, kami pernah berkawan ketika menuntut di Malaysian Institute of Art. Namun, hubungan kami hanya sebagai kawan saja ketika itu. Apabila saya meninggalkan kampus kerana masalah keluarga, kami terus terpisah dan membawa haluan masing-masing.

"Mungkin sudah suratan, kami bertemu kembali pada Jun lalu dan keikhlasannya menerima saya seadanya membuatkan saya selesa menerimanya," katanya.

Jelasnya, cinta yang baru bersemi sejak enam bulan lalu itu bukan saja membahagiakannya, malah turut mendapat restu daripada anak-anak dan keluarga.

"Mungkin kerana keikhlasan kami berkawan, baik keluarga saya mahupun keluarganya merestui hubungan kami. Malah, apabila Anol bertemu dengan anak-anak saya, mereka tidak kekok untuk menyapa Anol dengan panggilan daddy.

"Melihatkan kemesraan itu, saya percaya anak-anak saya senang untuk menerima kehadiran Anol dalam hidup saya dan mereka," katanya dalam nada ceria.

Akui bekas pramugari ini, hatinya tertawan dengan jejaka berusia 29 tahun itu kerana keikhlasan dan kematangannya mencurahkan kasih sayang.

"Saya seorang yang manja, suka dibelai dan diberikan perhatian. Ketika arwah ayah masih ada, saya terlalu rapat dan manja dengannya.

"Apabila berkahwin, saya dapat bermanja dengan bekas suami pula tapi selepas bercerai saya akui kesunyian dan hilang tempat bermanja.

"Sejak mengenali Anol, keadaan mula berubah. Saya lihat dia cukup ikhlas mencurahkan kasih sayangnya. Pendek kata, saya bahagia dan gembira di sampingnya," katanya.

Diusik pula mengenai perancangan untuk mengakhiri status janda yang digalas itu, Nina tidak menolak kemungkinan untuk berumahtangga semula.

Walaupun pernah kecundang dalam perkahwinan yang lalu, anak ketiga daripada empat beradik ini sama sekali tidak gusar untuk bergelar isteri buat kali kedua.

"Saya tidak bimbang atau ragu-ragu untuk berkahwin semula seandainya jodoh saya tertulis bersama Anol. Namun, buat masa ini belum ada perbincangan yang serius ke arah itu.

"Biarlah saya kukuhkan kerjaya dulu kerana terlalu banyak perkara yang ingin dicapai dan begitu juga dengan Anol yang ingin memantapkan lagi perniagaannya.

"Berdasarkan cerita dan pengalaman orang yang pernah gagal dalam perkahwinan pertama, kebiasaannya perkahwinan kali kedua mereka akan berkekalan. Saya harapkan perkara yang sama andai ada jodoh dengan Anol," katanya.

Menyelak jurnal seninya pula, aktres yang membina nama menerusi filem Santau (2009) ini mengakui jadual hariannya terus dihujani pelbagai tawaran lakonan.

Selain kemunculan dalam filem terbaru iaitu Ngangkung yang kini ditayangkan di pawagam, Nina bakal melabuhkan tirai 2010 menerusi filem seram arahan Ahmad Idham iaitu Damping Malam yang menjengah pawagam pada 30 Disember depan.

Terbaru, Nina kini sibuk di lokasi penggambaran drama bersiri 13 episod Klik arahan Hashim Rejab untuk siaran Astro Ceria (Saluran 611). Selain itu, wajahnya kini boleh ditonton di TV9 menerusi drama Takut Bini Sayang Suami.

google: nina, nina facebook, nina blog, nina twitter,  nina myspace, nina wiki, nina bio, nina biography, nina profile, nina seksi, nina hot, nina panas,  nina bogel, nina seksi, buah dada nina, nina dan anak, nina dan suami, gambar nina dan anak, photo gambar anak nina

Natrah 2: Antara Penelitian Dan Kehambaran

Posted: 28 Nov 2010 08:00 PM PST


DUA perkataan yang boleh dirangkumkan selepas menonton teater Natrah musim kedua di Istana Budaya, malam Rabu lalu adalah penelitian dan kehambaran.

Mungkin kombinasi ini agak canggung bersatu tetapi itulah realiti yang boleh disimpulkan tentang teater arahan Erma Fatima ini.

Jika dilihat pada satu sisi, kupasan Erma kali ini adalah lebih cermat, teliti dan bijak. Namun, kesan pada penelitian yang dipaparkan itu lantas mengundang kehambaran pada perjalanan cerita yang berlangsung sepanjang lebih dua jam itu.

Mungkin bagi penonton yang hanya ingin berhibur tanpa mahu dibebankan dengan paparan emosi dan monolog yang sarat dan mendalam, pasti sukar berkompromi dengan aspek itu.

Namun, tiada apa celanya dengan perincian mahupun kupasan fakta yang dipaparkan itu cuma ia tidak boleh lari daripada satu kesan iaitu hambar dan bosan.


Babak cemas yang menyaksikan Natrah dipisahkan daripada ibu angkat dan suaminya, Mansor Adabi dalam teater Natrah 2.
Positifnya Natrah pada kali ini adalah penggunaan props yang lebih besar skalanya. Ia sekaligus memberikan impak lebih dramatik pada persembahan teater ini.

Penekanan pada beberapa babak monolog sebenarnya memberikan lebih jiwa pada pementasan ini. Babak monolog Natrah pada tiga peringkat usia, monolog Natrah pada usia tua (lakonan Sofea Jane) dan monolog di antara ibu angkat Natrah iaitu Che Aminah (Umie Aida) dan ibu kandungnya Adeline Hunter (Susan Lankaster) menegakkan hak masing-masing terhadap Natrah adalah paparan yang tinggi nilainya.

Menyentuh aspek lakonan, Umie Aida, Sofea Jane dan Susan Lankaster cukup meyakinkan menerusi penjiwaan watak masing-masing.

Fizz Fairuz juga layak dipuji kerana penterjemahan yang lantang dan tepat sebagai peguam Ahmad Ibrahim.

Bagaimanapun, Maya Karin (Natrah) dan Remy Ishak (Mansor Adabi) lebih berkesan sebagai penyeri cerita yang mengasyikkan pandangan.

Menariknya juga untuk musim ini, penonton turut berpeluang untuk melihat aksi tarian Mansor ketika berdendang ria bersama Natrah. Meskipun Remy tampak pelik ketika menari, namun postur tubuhnya menghayun tari menjanjikan satu hiburan yang istimewa.

Cuma agak meralatkan apabila nama-nama besar yang dihadirkan bagi menyerlahkan teater musim ini tidak memberikan banyak makna pada Natrah.

Selain Susan Lankaster yang menggantikan Samantha Schubert untuk watak ibu kandung Natrah, Ziela Jalil sebagai ibu kepada Mansor Adabi dan Fizz Fairuz sebagai Ahmad Ibrahim, muka-muka baru yang lain seperti Liyana Jasmay, Nabila Huda, Aaron Aziz dan Rahim Razali sekadar melengkapkan kembara Natrah kali ini.


Muka baru seperti Liyana Jasmay sekadar melengkap kembara Natrah kali ini.
Pementasan Natrah kini sedang berlangsung sehingga 5 Disember depan setiap hari pada pukul 8.30 malam di Istana Budaya (IB), Kuala Lumpur.

Tiket-tiket yang berharga RM30, RM50, RM70, RM100 dan RM150 boleh dibeli di kaunter box office IB atau menerusi tempahan di laman web 2u.biz. Untuk keterangan lanjut, sila hubungi 03-40265558 atau layari istanabudaya.gov.m

google: natrah, teater natrah, tiket natrah, sejarah natrah, pelakon teater natrah, gambar natrah, profile natrah, bio natrah, biography natrah, natrah wiki, pelakon natrah, pengarah natrah, berita natrah, cerita natrah, gosip natrah, , maya karin natrah, liyana jasmay natrah, buku natrah, tiket natrah, harga tiket natrah, poster natrah, lokasi teater natrah, promosi natrah

Peserta Kamilah Bintang Berbakat

Posted: 28 Nov 2010 07:57 PM PST


KETIKA bertemu dengan enam peserta program pertandingan nyanyian, Kamilah Bintang, mereka sibuk dengan sesi latihan vokal di Federal Academy Balet, Petaling Jaya bersama mentor mereka pada minggu ini, Aizat Amdan.

Enam peserta tersebut adalah Dayang (Dayang Nazilah Awang Astillah), Wani (Syazwani Sapari), Aiman (Mohammad Aiman), Faisal (Raja Mohd Faisal Khairullah Raja Abdul Halim Shah), Farhan (Muhammad Fathullah Farhan Muhammad Rosdi) dan Qistina (Qistina Amira Rohaizad).

Aizat kelihatan seperti seorang abang yang melayan karenah adik-adiknya pula. Manakan tidak, masing-masing tidak melepaskan peluang untuk 'berkepit' dengan penyanyi kesayangan mereka.

Malah, salah seorang peserta, Farhan begitu teruja sehinggakan lututnya menggigil ketika pertama kali melihat kemunculan Aizat.

"Memang saya tak sangka Aizat berada bersama saya dan rakan-rakan dalam memberi nasihat tentang persiapan mengadakan persembahan pada konsert minggu ini.

"Sampai kaki terketar-ketar dibuatnya," ujar kanak-kanak kelahiran Pekan Pahang itu.

Pada sesi bersama mentor itu, sambil bermain piano, Aizat dan peserta-peserta itu menyanyi bersama-sama dan setiap seorang daripada mereka akan bersoal jawab dengan penyanyi itu mengenai teknik nyanyian dan cara lontaran suara.

Beritahu Aizat, dia gembira dapat menghabiskan masa bersama mereka dan terkejut dengan bakat unik yang dimiliki setiap seorang.

"Bila melihat mereka dengan sekali pandang, keenam-enam peserta ini hanyalah seorang kanak-kanak yang normal seperti yang lain.

"Tetapi di sebaliknya pula mereka memiliki faktor 'wow' dalam bidang muzik. Cuma saya risau jika perangai mereka berubah bila dah jumpa dengan orang baru dalam industri. Maklumlah, mana-mana kita pergi, pasti ada orang yang baik dan buruknya.

"Saya harap mereka perlu ada rasa sifat kebudakan dan jangan hilang sifat itu. Mereka juga memiliki potensi untuk berjaya dalam bidang nyanyian kerana semangat tinggi yang dimiliki," katanya.

Tambah Aizat, ketika diberi tugasan sebagai mentor buat peserta-peserta tersebut, dia tidak merasakan langsung ada jurang antaranya dan dia dapat melihat antara peserta yang paling menyerlah ialah Dayang yang memiliki suara yang lunak dan memiliki ton suara seperti wanita dewasa.

"Suara dia sedap gila! Dia begitu 'sempoi' dalam setiap lagu yang dibawakan. Mungkin dia juga ada potensi untuk menang jika kekal dengan gaya persembahan yang tersendiri.

"Kalau Dayang serius dalam dalam bidang nyanyian, bagus juga dan saya akan menyokongnya. Tapi pastikan akademiknya juga tidak terabai.

"Secara keseluruhan, saya suka berborak dengan mereka. Saya menganggap mereka juga memiliki pemikiran yang dewasa dan jelas, mereka bijak berkomunikasi," ujarnya lagi.

Dalam pada itu, keenam-enam peserta ini telah pun bersedia untuk memberi persembahan terbaik untuk minggu ketiga kali ini.

Menurut Faisal, dia memiliki beberapa tips sebagai persiapan untuk mendapatkan persembahan yang terbaik.

"Buat masa ini, saya menjaga pemakanan saya seperti mengurangkan makanan yang berminyak, elakkan coklat dan kurangkan ais.

"Sebelum menyanyi, saya akan memastikan memakan sekeping roti sebagai alas perut ataupun memakan nasi putih berlauk ayam goreng dengan amaun yang sedikit.

Qistina dan Wani lebih berhati-ati dalam penjagaan vokal agar tidak sumbang ketika menyanyi. Manakala Aiman pula memastikan dirinya tidur secukupnya.

Keenam-enam peserta bakal bersaing merebut gelaran juara dan beraksi menerusi program Kamilah Bintang pada setiap Jumaat, pukul 5.30 petang menerusi saluran 611 Astro Ceria.

Juara Kamilah Bintang akan menerima hadiah pakej percutian ke Taman Tema Gold Coast, Australia sekeluarga, komputer riba VAIO, dua tiket VIP ke Dewan Filharmonik Petronas dan sebuah Ipod Sudffle.

Bagi naib juara pula akan membawa pulang hadiah pakej percutian ke Taman tema Hong Kong bersama keluarga, dua tiket VIP ke Dewan Filharmonik Petronas dan sebuah Ipod Shuffle.

Manakala tempat ketiga akan membawa hadiah pakej percutian ke Pulau Sentosa Singapura sekeluarga, dua tiket VIP ke Dewan Filharmonik Petronas dan sebuah Ipod Shuffle.

google: kamilah bintang, program kamilah bintang, rancangan kamilah bintang, tatangan kamilah bintang, peserta akhir kamilah bintang, juara kamilah bintang

Suria FM Kekalkan Formula Lama

Posted: 28 Nov 2010 07:56 PM PST


SABAN hari dan waktu, stesen radio Suria FM tetap mendapat tempat di hati pendengar dan rakan artis tempatan.

Biarpun kini menduduki tempat ke-4 antara stesen radio Melayu tempatan manakala tempat ke-6 secara keseluruhannya, Suria FM tidak pernah berhasrat untuk menukar formula yang memartabatkan segenap penjuru muzik tempatan seiring dengan tagline 'Muzik Terbaik 90-an dan Terbaru'.

Ditambah pula dengan sokongan penyampai-penyampai yang juga merupakan tulang belakang Suria FM iaitu Halim Othman, Zizi, Myra, Bob, Naim, Linda Onn, Tuah Zoqarnain, Lin, Othoe dan Lotter.

Menurut Ketua Pegawai Operasi Suria FM dan Red FM, Azrul Mohd Nor, stesen radio tersebut sentiasa mementingkan kehendak pendengar dengan sentiasa melakukan kajian.

"Berdasarkan kajian yang dilakukan baru-baru ini, 1.9 juta pendengar dan artis memberikan respon yang bagus.


Kehadiran rakan artis turut menyerikan majlis.
"Jadi, kami akan meneruskan formula menampilkan lagu-lagu artis otai dan yang baru naik serta lebih memantapkan lagi Suria FM pada masa akan datang," katanya di sisi Ketua Pegawai Penyiaran Suria FM, Yusri Abu Samah ketika majlis ulang tahun Suria FM ke-3 di Studio V, One Utama, Rabu lalu.

Tanggal 24 November merupakan tarikh ulang tahun Suria FM.

Pendengar sasaran stesen radio ini terdiri dari lingkungan umur 18 hingga 35 tahun.

Setelah pelbagai cabaran yang ditempuhi, Suria FM sudah berjaya menunjukkan pencapaian yang baik sekaligus membuktikan stesen radio ini adalah setanding dengan radio tempatan lain.

Berdasarkan kaji selidik radio Nielsen kedua 2010, Suria FM merupakan nombor satu dalam peratusan peningkatan jumlah pendengar iaitu peningkatan sebanyak 172 peratus dari tahun ke tahun.

Segmen Breakfast@Suria bersama Zizi dan Halim serta segmen Suria Drive kelolaan Linda Onn meletakkan Suria FM menjadi nombor satu dalam peningkatan pendengar waktu pagi dan petang jika dibandingkan dengan stesen radio Melayu lain.


Ketua Pegawai Operasi Suria FM dan Red FM, Azrul Mohd Nor (kiri) dan Ketua Pegawai Penyiaran Suria FM, Yusri Abu Samah.
Tambahnya: "Alhamdulillah, jumlah pendengar semakin meningkat. Kami akan sentiasa mendekati pendengar dan artis dengan melakukan acara-acara tahunan termasuk karnival secara besar-besaran.

"Bermula Januari tahun depan, kami akan menganjurkan acara-acara yang lebih hebat berbanding tahun lepas dengan mengunjungi bandar-bandar besar seperti sebelum ini. Cuma lokasinya berubah sedikit dan akan ditentukan nanti."

Stesen radio yang kini menduduki tempat ke-4 dikalangan stesen radio Melayu tempatan juga akan melancarkan pejabat dan studio di Kota Kinabalu pada suku pertama tahun hadapan.

Seramai lebih 40 artis yang menghadiri majlis ulang tahun Suria FM seperti Sabhi Saddi, Ifa Raziah, Ikhwal, AXL's, Reshmonu, Jay Jay, Azharina Azhar, Farah Ashikin, Elly Mazlein, Tilu, Daus, Farina dan Faradhiya.

Apa kata artis sempena ulang tahun ke-3:



Sabhi Saddi.
Sabhi Saddi:

"Sambutan ulang tahun Suria FM sangat happening dengan kedatangan ramai artis kerana ini merupakan kali pertama saya menghadiri upacara ini. Tahniah kepada Suria FM kerana telah melakukan yang terbaik. Suria FM banyak melakukan peningkatan dan saya sukakan Suria FM sebab banyak memutarkan lagu lama dan baru."

Izwan Pilus:

"Saya doakan tahun ketiga Suria FM lebih mantap. Banyak perkembangan, pembaharuan dan semakin hari pendengar semakin bertambah dari tahun sebelumnya. Untuk ulang tahun ke-3 ini, saya ucapkan selamat menyambut ulang tahun kepada krew, DJ dan belakang tabir Suria FM. Kepada pendengar, teruskan mendengar berita dan hiburan di Suria FM."

Shila:



Shila.
"Setelah tiga tahun, saya rasa Suria FM antara radio yang fast growing, tidak tertumpu kepada satu sasaran pendengar sahaja sebaliknya range pendengar sangat besar. Saya banyak kali terlibat dengan acara yang dianjurkan oleh Suria FM dan mereka banyak menyokong saya. Kami saling bertolak ansur dan memerlukan antara satu sama lain."