Adsense

Sabtu, 27 November 2010

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Nadia: Lancar album solo sulung

Posted: 26 Nov 2010 09:04 PM PST


BERGELAR selebriti tidak hanya mempertaruhkan bakat dan komitmen pada kerja semata-mata.

Pada khalayak, selebriti menjadi idola dan sering menarik tumpuan ramai.


Atas sebab itu, selebriti perlu menjaga penampilan mereka agar tidak disalah erti masyarakat hingga menjurus pada pandangan negatif dan mencetuskan kontroversi.


Bagi penyanyi yang makin meningkat nama menerusi bidang lakonan, Nadia Aqilah, segelintir berpandangan gadis berusia 25 tahun ini cukup berani mendedahkan sebahagian tubuhnya ketika hadir pada acara hiburan.


Namun, Nadia menyatakan dia bukan mahu bersikap kurang sopan seperti mana tanggapan orang sekeliling yang memandangnya. Sebaliknya, dia percaya selebriti harus peka dengan penampilan mengikut konsep serta tema majlis yang dihadiri.


"Soal imej, saya sendiri ambil berat dengan apa yang dipakai setiap kali muncul depan khalayak. Mungkin saya dikatakan seksi, tetapi saya masih tahu menjaga penampilan diri agar tidak keterlaluan.


"Ketika di luar bukan atas komitmen kerja, saya selesa mengenakan baby-T dan jean. Saya memang suka penampilan ringkas sebegini.


"Buat masa ini, saya tidak pernah ditegur penampilan yang sangat seksi. Namun, saya tetap ambil perhatian pada pandangan orang lain pada saya.

"Saya percaya pandangan mereka juga penting dan membantu meningkatkan imej saya agar lebih baik. Tidak kira di mana saya berada, saya lebih berhati-hati dengan penampilan sendiri.


"Saya tidak mempunyai perunding imej, tetapi saya sering melakukan kajian di Internet termasuk mendapatkan pandangan pereka fesyen," katanya.


Menyelami perjalanan kerjayanya, Nadia menyatakan dia kini sibuk dengan persiapan melancarkan album debut yang mengambil judul namanya pada 8 Disember nanti.


Tampil dengan genre R&B, dia mahu memperkenalkan diri sebagai penyanyi solo berbanding pembabitan bersama kumpulan Luscious ketika menyertai program realiti, Gang Starz musim pertama, empat tahun lalu.


"Ramai yang menyokong perjuangan karier solo saya. Begitu juga menghasilkan album umpama mengejar mimpi yang menjadi kenyataan.


"Walaupun solo, hubungan saya bersama anggota Luscious, Nur Shafinaz Mokhtar dan Ruzana Ibrahim masih baik. Sebenarnya mereka juga mempunyai fokus pada matlamat lain.


"Memang tidak dapat dinafikan, pengalaman bersama Luscious dan Gang Starz banyak membantu saya mengorak langkah sebagai penyanyi.


"Saya percaya Luscious dan Gang Starz memberikan jenama kuat pada perkembangan karier saya hingga dikenali ramai. Mungkin jika ada rezeki pada masa akan datang, kami akan bergabung semula menyanyi di pentas," katanya.


Mengenai album baru, Nadia pernah berhasrat tarik diri untuk terus jadi penyanyi kerana merasai cabaran menghasilkan album begitu mencabar dan memerlukan belanja yang banyak.


"Mempunyai album debut solo ini adalah impian yang saya tunggu selama ini. "Berbanding penyanyi lain yang menghasilkan single, saya bertuah kerana muncul bersama album penuh.


"Saya bersyukur kerana label Lakefront Record mahu bekerjasama dan menyokong usaha saya menghasilkan album ini. Menariknya, mereka menanggung kos penerbitan album ini.


"Sejujurnya saya sangat puas dengan hasil album ini. Banyak pengalaman berharga saya timba dari awal pembikinan lagu hingga album ini siap.


"Pengalaman ini cukup menarik dan untuk memberi kepuasan, label memberikan saya kebebasan untuk tonjol kreativiti saya sendiri. "Sebanyak 10 lagu baru ditampilkan dalam album saya ini. Semua lirik adalah hasil karya saya sendiri termasuk bekerjasama dengan komposer Daniel Veerapan.


"Saya menampilkan dua single iaitu D.I.V.A untuk lagu Melayu manakala Free dalam bahasa Inggeris. Sebanyak tujuh lagu dalam bahasa Inggeris dan tiga lagu Melayu termasuk Percaya dan Teman.


"Sebenarnya, saya memang berminat menulis lirik sejak zaman sekolah. Bagi saya, membaca dan menulis adalah terapi terbaik untuk diri sendiri.


"Album ini boleh dikatakan luahan ekspresi hidup saya yang mengisahkan perjalanan hidup saya termasuk kisah cinta, persahabatan dan kegagalan yang pernah dilalui," katanya.


Kata Nadia, pemilihan lebih banyak lagu bahasa Inggeris dalam album ini adalah idea label sebagai strategi pemasaran terbaik untuk menembusi pasaran antarabangsa.


"Untuk lagu Free, saya juga duet bersama penyanyi rap antarabangsa, Chrome Cats. Label ini sebenarnya mempunyai cawangan di Los Angeles.


"Adanya lagu sebegini, ia memberi peluang untuk pasarkan lagu saya ke sana. Bagi saya, muzik sepatutnya tiada jurang menerusi bahasa tertentu.


"Saya percaya jika pemasaran dilakukan dengan strategik dan saya sendiri mengukuhkan jenama dan imej di sini, lagu kita mempunyai potensi diminati peminat luar negara," katanya.


Mengenai lakonan, Nadia berkata dia mahu berehat seketika untuk memberi fokus pada promosi album debutnya ini. Namun, dia berharap dapat kembali berlakon pada tahun depan.


"Kini, saya juga terbabit dengan satu pementasan teater muzikal. Maklumat mengenai pementasan ini masih belum boleh diceritakan dan tunggu saja pengumuman dari pihak produksi nanti.


"Antara berlakon teater dan drama, kedua-duanya memberi keseronokan dan pengalaman berbeza. Jika drama lebih pada cabaran beraksi depan kamera, teater pula lebih mencabar ekspresi diri berlakon secara langsung depan penonton.


"Sejak mula terbabit dalam bidang seni, saya suka mencuba apa saja bidang termasuk pernah menjadi penari dan penyanyi latar.


"Atas komitmen pada nyanyian dan lakonan, saya harus memberi fokus sepenuhnya. Soal kahwin, saya rasakan belum sampai masanya lagi.


"Apa yang penting, saya mahu kerja keras untuk capai kejayaan dalam bidang seni ini dan mungkin suatu hari nanti, saya ingin mencapai impian terbesar menghasilkan konsert solo," katanya.




>PROFIL:
NAMA: Nadia Aqilah Bajuri
TARIKH LAHIR: 16 Ogos 1985
USIA: 25 tahun
ASAL: Subang Jaya, Selangor
KERJAYA: Penyanyi, penari dan pelakon
STATUS: Bujang
DRAMA: Emil Emelda, Sindarella, Merah Putih dan Tari Tirana
TEATER: Puteri Gunung Ledang The Musical (2005) dan P Ramlee The Musical (2008)
PENCAPAIAN: peserta Gang Starz musim pertama (2006)

google: nadia aqilah, nadia aqilah facebook, nadia aqilah blog, nadia aqilah twitter, nadia aqilah myspace, nadia aqilah wiki, nadia aqilah profile, nadia aqilah bio, nadia aqilah biography, nadia aqilah seksi, nadia aqilah hot, nadia aqilah panas, nadia aqilah bogel, nadia aqilah buah dada, nadia aqilah kontroversi, nadia aqilah gosip, cerita nadia aqilah, kisah nadia aqilah, terbaru nadia aqilah, terkini nadia aqilah, gambar nadia aqilah, foto nadia aqilah, photo nadia aqilah, album baru nadia aqilah, single terbaru nadia aqilah, lagu baru nadia aqilah, download lagu nadia aqilah, mp3 download nadia aqilah, video nadia aqilah, nadia aqilah youtube

Tetap Pendirian: Ayu Enggan Pamer Suami dan Anak

Posted: 26 Nov 2010 08:36 PM PST


PETALING JAYA: Juara One In A Million (OIAM) kedua, Norayu Damit atau lebih dikenali sebagai Ayu, 21, menegaskan bahawa dia tidak akan mempamerkan suami, Syed Fauzi Syed Baharuddin, 23, dan anaknya, Syed Nashrul Haikal, 1, kepada umum.

Walaupun telah mengaku statusnya sebagai isteri dan ibu pada April lalu kepada pihak media, Ayu tetap dengan pendiriannya, enggan keluarganya ditonjolkon dalam dunia glamor hiburan tempatan.

Menurut Ayu, keputusan itu dibuat atas dasar permintaan suami dan kedua-dua belah pihak keluarganya.

"Bagi saya, keluarga adalah bersifat peribadi. Mereka enggan ditonjolkan secra terang-terangan.

"Lagipun saya menghormati permintaan suami dan keluarga. Kalau nak kata saya sembunyikan mereka tidak juga. ini kerana bila kami keluar berjalan macam biasa dan orang ramai boleh namapk. Cuma mereka tidak dipamerkan dalam mana-mana media cetak atau elektronik.

"Alhamdulillah, setakat ini suami juga memberi sokongan dan merestui kerjaya nyanyian saya," katanya yang ditemui di studio rakaman milik penerbit lagu, Rudy Muhammad, di sini, Jumaat.

Dalam pada itu, Ayu mengakui bahawa kehidupannya kini lebih mencabar berbanding sebelum dirinya berkahwin.

Menggalas tanggungjawab sebagai seorang isteri dan ibu di usia yang muda sedikit sebanyak mengubah karakternya.

"Sekarang ini saya hanya fokus pada dua perkara sahaja iaitu kerja-kerja di rumah serta karier.

"Diakui, menjadi seorang isteri dan ibu bukan mudah. Malah karakter saya juga berubah kepada seorang yang kuat membebel.

"Lagipun ibu yang menjaga anak saya di kampung buat masa ini. Malah ibu saya menetapkan saya boleh mengambil anak ketika usianya dua tahun. Maklumlah, kini saya sedang dalam proses kemunculan semula dengan album baru, jadi ia memerlukan fokus yang lebih.

"Apa yang tidak seronoknya, anak saya memanggil ibu saya dengan panggilan mak dan saya pula anak panggil kakak. Rasa sedih dan pada masa sama juga kelakar," selorohnya yang sedang sibuk dengan pembikinan album keduanya.


Ayu bersama penerbit album keduanya, rudy Muhammad.
Kemunculan semula dengan album kedua Ayu pasti akan dinanti-nantikan oleh peminat-peminatnya.

Membawa sebanyak enam lagu saduran dan sebuah lagu baru, Ayu gembira kerana dia tidak sabar melihat respon yang diberi oleh masyarakat.

Dengan kesediaan 100 peratus, Ayu yakin bahawa album kedua kali ini bakal menjadi langkah pertama untuknya kembali bertapak dalam industri muzik tempatan.

"Dalam album ini, saya ingin menunjukkan bahawa saya masih lagi ada bakat dan boleh menyanyi lagi.

"Menariknya, lagu-lagu lama yang pernah popular seperti Flora Cinta yang dinyanyikan oleh Min Malek dan Salam Buat kekasih (Nadia) akan diberi nafas baru.

"Kemudian, selepas selesai album ini saya akan pulang ke Sabah dan hanya membuat persembahan di Sabah sahaja. Semua ini demi anak, saya mahu meluangkan masa dengannya.

"Bagaimanapun, saya tidak akan lama, cuma dalam masa enam bulan saya tinggal di Sabah dan akan berulang-alik ke Kuala Lumpur.

"Dengan cara itu juga saya dapat merapatkan hubungan dengan peminat di sana pula," tuturnya.

Selain lagu Flora Cinta dan Salam Buat Kekasih, lagu seperti Penghujung Rindu, Dendam Dalam Diam, Setia kekasih dan Kabut Serangkai Mawar turut dimasukkan dalam album kedua Ayu.

google: ayu oiam, ayu oiam dan anak, ayu oiam keluarga, keluarga ayu oiam, ayu oiam kahwin, gambar ayu oiam kahwin, gambar ayu oiam nikah, suami ayu oiam, gambar suami ayu oiam, gambar anak ayu oiam, foto ayu oiam dan anak, foto ayu oiam dan suami

Penonton Malu Mengaku Tonton Filem 2 Alam

Posted: 26 Nov 2010 08:34 PM PST


PETALING JAYA: Empat remaja lelaki yang ditemui selepas selesai menonton filem 2 Alam malu untuk mengakui telah menonton filem yang dikatakan mampu mengutip kutipan RM40 juta.

Menurut mereka, filem terbitan Dr Rozmey Che Din melalui syarikatnya DR Movie Productions itu juga secara tidak langsung telah memberi persepsi buruk kepada filem Melayu lain.

"Kami menonton filem ini kerana ingin mengetahui apa sebenarnya yang orang perkatakan tentang filem ini.

"Namun setelah menonton selama sepuluh minit sahaja kami sudah mengerti apa yang mereka katakan selama ini tentang filem 2 Alam ini.

"Secara jujurnya ia telah memberi tanggapan buruk kepada filem-filem Melayu yang lain," ujar Azlan, 23, iaitu salah seorang remaja yang enggan nama sebenar mereka didedahkan media.

Bagi Irwan Noh, 25, pula memberitahu filem ini mempunyai jalan cerita yang tidak bertaraf sebuah filem.

"Apa yang saya dapat tonton sepanjang satu jam setengah ini tidak seperti sebuah filem, malah banyak drama di televisyen lebih baik dari filem ini.

"Saya harap selepas ini pihak yang bertanggungjawab lebih pentingkan kualiti sesebuh filem yang akan ditayangkan bukan sekadar siap dan memenuhi piawaian sahaja," katanya.


Barisan pelakon filem 2 Alam
Manakala bagi Aiman Roslin, 28, memberitahu filem ini tidak mungkin mencapai sasaran disebabkan kualiti dan jalan cerita yang terlalu membosankan.

"Saya bukan pengkritik filem tetapi bagi pandangan mata penonton biasa seperti saya filem ini terlalu membosankan.

"Selain terlalu bangak adegan sama yang berulang-ulang, pelakon-pelakon juga kurang memberi lakonan yang baik, saya hairan bagaimana produser filem ini boleh menyasarkan sebanyak RM40 juta," ujarnya.

Ketika tinjauan dibuat di beberapa pawagam utama sekitar Lembah Kelang iaitu di e-Curve, Mid Valley, One Utama dan Pavillion, tempat duduk di setiap bilik yang menayangkan filem ini hanya dipenuhi kurang dari sepuluh penonton sahaja.

Malah ketika tayangan sedang berlangsung beberapa penonton mengambil keputusan untuk keluar dari pawagam.

Dalam pada itu, maklumat dari Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) kutipan filem tersebut baru mencecah RM230,000 atau RM0.23 juta dan masih terlalu jauh mencapai sasaran seperti yang dilaungkan oleh produsernya iaitu RM40 juta.

google: dr rozmey, dr rozmey, dr rozmey blog, dr rozmey facebook, dr rozmey twitter, dr rozmey myspace, dr rozmey bio, dr rozmey biodata, dr rozmey profile, dr rozmey biography, dr rozmey wiki, dr rozmey 2010, dr rozmey 2 alam, kutipan 2 alam, filem 2 alam, review filem 2 alam, dr rozmey dan filem, dr rozmey panas, dr rozmey kontroversi, poster dr rozmey, ost dr rozmey, soundtrack dr rozmey, pelakon dr rozmey, pengarah dr rozmey, penerbit dr rozmey, penerbit 2 alam, ost 2 alam, poster 2 alam, soundtrack 2 alam, pelakon 2 alam,