Adsense

Khamis, 28 Oktober 2010

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


GAMBAR Diana Amir Berambut Pendek Ala Tomboy, Kini Sudah Tidak Ayu Lagi

Posted: 27 Oct 2010 07:19 PM PDT









google: diana amir, diana amir rambut pendek, diana amir tomboy, diana amir rambut baru, style rambu diana amir, diana amir dan rambut baru, diana amir dan tomboy, gambar diana amir rambut pendek, foto terkini diana amir rambut pendek

GAMBAR Vanida Imran Di Malam Festival Filem Malaysia 23 (FFM23)

Posted: 27 Oct 2010 07:16 PM PDT





google: vanida imran, vanida imran di festival filem malaysia 23, gambar vanida imran terbaru, vanida imran terkini, foto vanida imran terkini di ffm23

Aidil Zafuan Tidak Tuntut Anak, Hanya Tangguh "Sulh"

Posted: 27 Oct 2010 07:12 PM PDT

PETALING JAYA: Pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abdul Radzak,23, menafikan mahu menuntut hak penjagaan anak daripada isterinya, pelakon Rita Rudaini Mokhtar,34, sebaliknya kunjungan dia ke Mahkamah Tinggi Syariah, Seremban, Selasa, adalah untuk menangguhkan permohonan sulh (perbincangan) yang dibuat sebelum ini.

Aidil berkata, laporan sebuah akhbar tabloid, Rabu mengenai tuntutan itu dipetik daripada sumber yang salah kerana dia tidak mempunyai apa-apa masalah mengenai hak penjagaan anak, Airit Rayyan Rizqin yang berusia setahun tiga bulan.

"Saya mengaku bersama peguam saya ke Mahkamah Tingi Syariah di Seremban, semalam (Selasa) tetapi untuk menguruskan permohonan penangguhan sulh yang saya buat sebelum ini. Bukan untuk tuntut hak penjagaan anak seperti yang dilaporkan," katanya di sini, Rabu.

Aidil berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan kononnya dia menuntut hak penjagaan anak daripada Rita melalui proses mahkamah selepas segala kemelut yang berlaku terhadap rumah tangga mereka selama ini tidak dapat diselesaikan.


Rita Rudaini dan suaminya Aidil Zafuan mahu menjadi pasangan bahagia tetapi sayang sekali rumah tangga mereka sering diuji. Gambar Utusan Malaysia.
Sulh adalah proses perbincangan di antara dua pihak yang ingin mencari perdamaian melalui proses mahkamah.

Kata Aidil, penangguhan itu dibuat kerana masalah rumah tangga mereka semakin baik berbanding ketika permohonan itu dibuat semasa Hari Raya Aidilfitri lalu.

"Semasa Hari Raya Aidilfitri lepas saya ada buat permohonan ini (sulh) kerana tiada jalan lain untuk saya mendapat nasihat tetapi sekarang hubungan saya dengan Rita semakin baik.

"Disebabkan itulah saya perlu membuat penangguhan tersebut melalui peguam saya agar tidak menyusahkan pihak mahkamah nanti," katanya.

Aidil yang sedang berlatih untuk mewakili Negeri Sembilan bagi menentang Kelantan dalam perlawanan bola sepak Piala Malaysia Sabtu ini mengakui sayangkan Rita apatah lagi selepas memikirkan isterinya itu mengandung tiga bulan anak kedua mereka.

Ditanya kenapa dia tidak membatalkan penangguhan sult itu, katanya jika ditakdirkan sekiranya timbul masalah dalam rumah tangga mereka kelak, dia tidak perlu membuat permohonan tersebut semula.

Sementara itu Rita Rudaini pula berkata dia tidak membantah tindakan Aidil itu jika langkah tersebut dapat menyelesaikan masalah mengenai rumah tangga mereka.

Katanya selama ini jika mempunyai masalah sekalipun dia tidak pernah keluar dari rumah sebaliknya mendapatkan kebenaran suami terlebih dahulu untuk melakukan sesuatu tindakan.

"Saya sayangkan Aidil sepenuh hati dan tiada sedikit pun perasaan benci terhadapnya. Jika tindakan Aidil itu baik, saya turutkan kehendak dia," ujarnya.

Tambah Rita, dugaan yang berlaku dalam rumah tangganya membuatkan dia semakin tabah apatah lagi selepas mengetahui dirinya kini berbadan dua.

Pasangan tersebut berkahwin secara rahsia di Songkhla, Thailand pada 25 Februari 2008 tanpa pengetahuan keluarga lelaki yang pada mulanya tidak merestui perkahwinan itu.

Hezrie Hashim Persoal Tuduhan Gagal Kendalikan FFM23

Posted: 27 Oct 2010 07:11 PM PDT


PETALING JAYA: Pengacara Hezrie Hashim menganggap dia telah menjalankan tugasnya dengan baik sebagai pengacara bersama dalam Festival Filem Malaysia ke-23 (FFM23) dan tidak ada sebab untuk orang lain mempersoalkan kredibilitinya.

Hezri berkata, sepanjang tempoh kira-kira tiga jam mengendalikan rancangan itu bersama pelawak Zizan dan Sharifah Shahira, dia tidak melakukan apa-apa kesilapan di atas pentas.

"Pada saya, pengacaraan saya berjalan dengan baik. Orang mungkin membandingkan saya dengan Zizan dan Shahira memandangkan selebriti RTM jarang menerima publisiti di akhbar-akhbar tempatan. Lagipun saya seorang pengacara, bukannya pelawak.

"Setakat ini, tiada kesalahan berlaku dan yang penting perjalanan acara FFM23 tidak mempunyai sebarang masalah.

"Sama ada saya layak atau tidak berdiri di atas pentas tersebut, sukar untuk saya katakan cuma saya ingin berterima kasih kepada pihak penganjur yang mengambil saya sebagai pengacara bersama Zizan dan Shahira," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Selasa.

Tambah Hezrie, mengendalikan FFM23 juga agak mudah baginya memandangkan dia sudah biasa mengacarakan program-program televisyen di stesen RTM serta turut mempunyai programnya sendiri,Santai bersama Hezrie.

Malah, walaupun Hezrie dianggap tidak popular bagi sesetengah pihak, dia merasakan kebanyakan masyarakat mengenalinya menerusi program-program RTM yang diacarakannya.

"Mengacarakan FFM23 tidak susah kerana acara ini tidak membabitkan pengacara bercakap panjang. Cuma debarannya sedikit ada, kerana ia merupakan acara yang berprestij dan saya perlu berdepan dengan tetamu-tetamu kenamaan.

"Saya dah biasa menghadapi suasana program berbentuk siaran langsung. Cuma cabarab dalam FFM23, saya memastikan agar tidak melebih-lebih ketika bercakap.

"Lagipun, bila bercakap tentang populariti, orang sudah pun mengenali saya, dan rasanya penonton tidak merasa janggal melihat saya mengacara FFM23," ujarnya.

Sejak tamatnya acara FFM23, ramai yang memberi kritikan terhadap Hezri kerana tidak sesuai digandingkan dengan Zizan dan Shahira.

Malah Hezrie dikatakan mencacatkan acara dengan lawak jenaka yang tidak menjadi.

Bagaimanapun, penyampai radio KLFM itu tidak kecewa dengan kritikan yang diterima. Sebaliknya dia menganggap perkara tersebut sebagai lumrah dan memastikan setiap program yang diacarakan akan lebih baik daripada sebelumnya.

google: hezrie hashim, hezrie hashim facebook, hezrie hashim twitter, hezrie hashim blog, hezrie hashim myspace, gosip hezrie hashim, cerita hezrie hashim, kekasih hezrie hashim, hezrie hashim wiki, hezrie hashim bio, hezrie hashim biography

Spider Rindukan Loloq

Posted: 27 Oct 2010 07:09 PM PDT


PETALING JAYA: Setelah dua tahun menyepi, kumpulan Spider bakal muncul dengan album kelima berjudul KitaSatu yang bakal berada di pasaran pada 9 November ini.

Album kelima ini memuatkan lima buah lagu baru dan dua lagu bunus ini masih mengekalkan genre muzik Ska Rock, namun kali ini tanpa sentuhan daripada komposer terkenal Allahyarham Rosli Khamis atau Loloq.

Menurut Vokalis Spider, Rustam Mustafah atau Tam berkata, pemergian Loloq merupakan kehilangan besar bagi mereka, bagaimanapun semangat Loloq masih lagi kuat dalam karya Spider.

"Kami sangat rindukan Loloq, ketika proses pembikinan lagu kami sentiasa ingatkan dia. Segala idea yang diberi dan karya-karya dia banyak menjadikan Spider sebuah kumpulan muzik yang tersendiri.

"Album kali ini tiada sentuhan dia, tapi kenangan bersama dengannya menguatkan lagi semangat kami untuk berjuang dalam industri ini," ujarnya ketika ditemui di Majlis Pra Dengar Album KitaSatu, di sini, Rabu.

Dalam pada itu, Tam juga mengakui tidak mendapat kepuasan sepenuhnya dalam album kelima ini kerana sebelum ini Spider mengeluarkan 10 buah lagu dalam setiap album mereka.

"Jika nak bercakap tentang kepuasan memang saya tidak puas. Bagi saya sebuah album adalah sebuah perjalanan, namun saya memahami peredaran sistem sekarang.

"Kalau dulu kita perlu membeli sebuah album untuk mendengar lagu tersebut, tapi kini boleh membeli melalui muat turun sahaja," katanya.

Album ini memuatkan lagu berjudul Ajaib, KitaSatu, Rasakan Resapkan, Bukan Salah Aku, Tapi Bagaimana, KitaSatu (Akustika) dan Tapi Bagaimana (Akustika).

Selain itu, selepas single pertama Spider berjudul Ajaib mendapat sambutan pendengar, single kedua berjudul KitaSatu ciptaan Tam Spider dan lirik oleh Keon bakal dimainkan dalam masa terdekat ini.

"Lagu berentak perlahan ini merupakan kesinambungan daripada lagu Rela Ku Pujuk. Kita masih mengekalkan unsur Ska dalam lagu ini.

"Menurut Keon lagu ini juga sebagai hadiah kepada perkahwinan saya tahun lalu," ujar Tam.

Keseluruhan lagu dalam album ini adalah ciptaan Tam Spider dan Spider sendiri serta mendapat sentuhan M.Nasir menerusi lirik Bukan Salah Aku dan Rasakan Resapkan, selain Keon dalam lagu KitaSatu dan Buddhi hikayat menerusi lagu Ajaib.

Spider masih lagi mengekalkan ahli terdahulu yang terdiri daripada Tam (Vokalis & Gitar), Tony (Bass), Hanafie (gitar) dan Ayie (Dram).

Album KitaSatu ini juga diterbitkan sepenuhnya oleh Spider dibawah syarikat rakaman Luncai Emas Sdn Bhd, manakala Universal Music Sdn Bhd bertindak sebagai pengedar dan wakil pemasarannya.

google: spider, lagu baru spider, album baru spider, single terbaru spider, gosip terkini spider, terbaru spider, spider lagu download, download lagu mp3 spider, download album mp3 spider

"Aku Tak Bodoh" Bukan Filem Ciplak

Posted: 27 Oct 2010 07:08 PM PDT


Barisan pelakon filem Aku Tak Bodoh (dari kiri) Amy Mastura, Riezman Khuzaimi, penerbit eksekutif Ahmad Puad Onah, penerbit Brando Lee, Ariel Zafrel, Aizat Hassan pada sidang media filem itu, Selasa. - Foto The Star oleh SHAARI CHE MAT

PETALING JAYA: Wakil penerbit filem Aku Tak Bodoh iaitu Ahmad Puad Onah dan Brando Lee menyangkal dakwaan kononnya filem tersebut meniru filem komedi dari Singapura iaitu I Not Stupid Too (2006).

Menurut Puad yang ditemui pada sidang media filem itu di Cathay E@Curve, Damansara, Selasa, filem Aku Tak Bodoh yang diarahkan oleh pengarah baru Boris Boo itu merupakan adaptasi daripada filem arahan pengarah Singapura, Jack Neo.

Bagi menyesuaikan dengan selera dan trend penonton di Malaysia, pihak Primeworks Studios dan beberapa syarikat produksi terlibat telah pun mendapatkan persetujuan daripada penerbit filem asal itu untuk mengadaptasinya kepada versi Bahasa Malaysia.


Ahmad Puad Onah
"Filem Aku Tak Bodoh tidak meniru atau 'ciplak' I Not Stupid Too arahan Jack Neo. Malah, kami juga bekerjasama dengan Neo sendiri dalam penerbitan filem versi Bahasa Malaysia ini.

"Tak dinafikan konsep dan jalan ceritanya sama tetapi kami tidak tiru bulat-bulat. Aku Tak Bodoh diubahsuai mengikut kesesuaian budaya, bahasa dan sensitiviti masyarakat Malaysia. Jadi, isu sebegini tidak sepatutnya timbul," katanya.

Brando yang juga penerbit bersama filem komedi keluarga itu menambah, Aku Tak Bodoh bukan sahaja diubahsuai daripada aspek persembahan dan isi kandungannya sahaja malah ia juga melibatkan pelakon, krew produksi dan dana daripada Malaysia.


Brando Lee
"Aku Tak Bodoh adalah filem Malaysia yang mengadaptasi filem Jack Neo. Bukan saja pelakon yang digunakan adalah pelakon dari Malaysia, malah krew penerbitan serta dana yang dilaburkan untuk filem ini juga datangnya daripada syarikat-syarikat di Malaysia.

"Senario mengadaptasi filem lain adalah sesuatu yang normal dalam dunia penerbitan filem di dunia tetapi kita memastikan filem adaptasi ini dihasilkan dengan sentuhan yang berbeza dan mengandungi elemen tempatan," katanya.

Filem yang bakal ditayangkan pada 2 Disember depan bersempena dengan musim cuti sekolah ini membariskan pelakon-pelakon popular dan baru tanah air seperti Riezman Khuzaimi, Amy Mastura, Ariel Zafrel, Aizat Hassan, Wan Noor Aizat, Namron dan Adibah Noor.

Aku Tak Bodoh yang menelan kos penerbitan sebanyak RM1.3 juta ini berkisar kepada konflik ibu bapa yang gagal memahami dan meluangkan masa bersama anak-anak ekoran kesibukan kerja sehingga menyebabkan anak-anak terjerumus kepada perkara-perkara negatif.

google: aku tak bodoh, filem aku tak bodoh, ost aku tak bodoh, soundtrack aku tak bodoh, poster aku tak bodoh, pelakon aku tak bodoh, pengarah aku tak bodoh, penerbit aku tak bodoh, kutipan aku tak bodoh, tanyanganaku tak bodoh, preview aku tak bodoh, video aku tak bodoh

Zed Zaidi Seru Artis Sambung Belajar

Posted: 27 Oct 2010 07:06 PM PDT


PETALING JAYA: Para artis dan selebriti diseru menyambung pengajian peringkat ijazah yang ditawarkan di Universiti Utara Malaysia (UUM) untuk pengambilan kedua yang akan bermula pada Disember ini.

Exco Seniman Muda, Persatuan Seniman Muda (Seniman), Zed Zaidi,27, (gambar) berkata, para artis harus merebut peluang itu yang jarang sekali diadakan buat mereka.

"Kami telah mengadakan kerjasama dengan UUM untuk membolehkan para artis dan selebriti di negara kita mempunyai ilmu pengetahuan dalam bidang pendidikan," katanya.

Kursus yang ditawarkan UUM ialah dua pengajian ijazah sarjana muda dalam bidang komunikasi dan pengurusan perniagaan.

Sebagai contoh katanya jika para artis mempunyai tahap komunikasi yang tinggi, mereka tiada masalah untuk berhadapan dengan orang ramai termasuklah wartawan

"Kami telah membina kerjasama dengan UUM untuk menggalakkan ramai artis mengikuti ijazah dalam bidang komunikasi. Sekurang-kurangnya, apabila mereka belajar tentang komunikasi, tiadalah timbul isu artis tidak tahu adab apabila bercakap dengan wartawan," katanya kepada mStar Online.

Sebelum ini, pelakon Emelda Rosmila, Diddy Hirdy, Akim AF dan vokalis kumpulan Hujan, Mohammad Noh Salleh, merupakan antara 38 penggiat seni yang melanjutkan pelajaran di universiti itu untuk kampus Kuala Lumpur.

Turut mengikuti kurus berkenaan ialah personaliti Astro Awani, Ashwad Ismail yang terlibat dalam misi kemanusiaan ke Gaza, Palestin Mei lepas serta pembaca berita Rizal Zulkapli.

Mereka ditawar mengikuti Program Khas Pengajian Luar Kampus (PLK) bagi kursus Sarjana Muda Komunikasi dengan Kepujian (PLK) dan Sarjana Muda Pengurusan Hal Ehwal Antarabangsa dengan Kepujian (Mode Eksekutif) dan telah memulakan pengajian pada Ogos lalu.

Amirah Ali Serasi Dengan Patrick Terbrack

Posted: 27 Oct 2010 07:06 PM PDT


PETALING JAYA: Penyanyi dan komposer Amirah Ali,27, mengaku serasi melakukan persembahan dengan iringan saksofon Patrick Terbrack, pemain saksofon jaz dan komposer dari Amerika Syarikat (AS).

Baru-baru ini, Amirah atau nama sebenarnya Amirah Ameer Ali muncul bersama Patrick ketika membuat persembahan di Power Down Music Festival sempena kempen cintai alam yang dikenali sebagai Go Green Campaign.

Selain itu, pasangan itu juga pernah sama-sama membuat persembahan di kelab No Black Tie. Mengenali Patrick, Amirah selesa bekerja dengan pemuda berasal dari Lansing, Michigan A.S itu.

"Patrick merupakan seorang pemain saksofon dan komposer yang hebat dan dia telah membuat persembahan dengan ramai pemuzik hebat antarabangsa seperti Benny Golson, Curtis Fuller, Jimmy Heath dan Jimmy Cobb.


Amirah bersama Patrick ketika membuat persembahan di Power Down Music Festival sempena kempen cintai alam yang dikenali sebagai Go Green Campaign baru-baru ini.
"Patrick juga terlibat dalam rakaman EP saya untuk lagu Malaysia dan Joget Lebaran bagi menampilkan unsur pop dan jaz," kata Amirah kepada mStar Online.

Amirah terkenal sebagai penyanyi yang membawakan lagu-lagu menggabungkan irama etnik. Sekarang dia telah menghasilkan sebuah EP bertajuk Koleksi Lagu Aidilfitri Syawal Amirah Ali yang memuatkan lima buah lagu iaitu Syawal, Joget Lebaran, Dondang Raya, Katakanlah dan Malaysia.

Selain Patrick, Amirah turut bekerjasama dengan pemain selo, Mariamlisa Zainal Abidin dan pemain saksofon, Julian Chan dari New York.

Amirah pernah belajar di Northen Illinois, Amerika Syarikat dalam bidang gamelan, seni Asian dan teater. Selepas menyelesaikan pengajian sarjananya pada Mei 2009, anak sulung dari dua beradik itu mencuba nasib sebagai penggubah lagu selama setahun di negara itu.

google: amirah ali, amirah ali facebook, amirah ali blog, amirah ali twitter, album baru amirah ali, lagu baru amirah ali, amirah ali seksi, amirah ali hot, amirah ali wiki, amirah ali bio, amirah ali 2010, single terbaru amirah ali, terkini amirah ali, terbaru amirah ali