Adsense

Selasa, 19 Oktober 2010

Himpunan Kisah Sensasi

Himpunan Kisah Sensasi


Sembilan GRO ‘sardin’ dicekup

Posted: 18 Oct 2010 01:00 PM PDT

ne 06.1 Sembilan GRO 'sardin' dicekup

ANGGOTA polis memeriksa dokumen perjalanan sembilan GRO warga asing yang ditahan di Taman AST, Seremban semalam.


SEREMBAN – Tindakan sembilan pegawai perhubungan pelanggan (GRO) warga asing bersembunyi dan berhimpit-himpit seperti sardin di dalam bilik menyimpan barang yang sempit memakan diri apabila kesemua mereka ditahan dalam serbuan di sebuah pusat hiburan di Taman AST di sini kelmarin.

Serbuan pukul 8 malam itu dilakukan selepas polis menerima maklumat awam dan risikan bahawa premis berkenaan menggaji pekerja asing tanpa permit.

Dalam serbuan itu, polis menahan seramai tujuh wanita warga China dan dua wanita warga Thailand berusia di antara 20 dan 31 tahun.

Pegawai Turus Bahagian Anti Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri, Deputi Supritendan Habibi Majinji berkata, pada mulanya polis hampir putus asa apabila mendapati tiada GRO yang bekerja ketika serbuan dibuat.

"Bagaimanapun, selepas kita membuat pemeriksaan dengan teliti, kita dapati ada sesuatu yang mencurigakan dalam bilik menyimpan barang.

"Sebaik dibuka, kita dapati sembilan GRO sedang bersembunyi di dalam bilik itu dalam keadaan berhimpit-himpit. Mereka mungkin bertindak demikian selepas dapat menghidu kehadiran kita," katanya di sini semalam.

/// kosmo ///

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.