Adsense

Jumaat, 25 Jun 2010

[LANGGANAN] Artikel Berita Semasa Online

[LANGGANAN] Artikel Berita Semasa Online


(Jawatan Kosong) Universiti Malaysia Pahang UMP

Posted: 25 Jun 2010 01:21 AM PDT

Biasalah pelajar-pelajar Institut Pengajian Tinggi (IPT) akan mula mendaftar sebagai pelajar baru tidak lama lagi. Kemasukan baru pelajar merupakan rezeki bagi pencari jawatan kosong terutamanya di Universiti Malaysia Pahang (UMP). Kini…giliran mereka membuka peluang kepada yang berminat dan berkelayakan untuk memohon. JAWATAN KOSONG : PERJAWATAN BUKAN AKADEMIK (TEKNIKAL) 1. PEGAWAI LATIHAN VOKASIONAL (3 KEKOSONGAN) 2. PEGAWAI PENYELIDIK (1 [...] Related posts:
  1. (Jawatan Kosong) Universiti Utara Malaysia UUM
  2. (Jawatan Kosong) UTeM Melaka 2010
  3. (Jawatan Kosong) Universiti Pertahanan Nasional Malaysia

Kes Buli di Sekolah Dikalangan Pelajar-pelajar

Posted: 25 Jun 2010 12:02 AM PDT

Benda sudah pun terjadi. Seorang lagi pelapis negara “gugur” sebelum berjuang apabila dibunuh rakan seperjuangan sendiri. Berteriak pun tiada gunanya. Yang perlunya sekarang, apa langkah-langkah yang telah dibuat sebelum ini dan akan datang bagi membanteras kes buli sampai mati ini? Kes buli di sekolah dikalangan pelajar-pelajar sudah lama dah. Yang lebih tepatnya kes buli pelajar [...] Related posts:
  1. Pelajar Cemerlang & Sekolah Terbaik (Result SPM 2009)
  2. Pelajar Sekolah Hari Ini Semakin “Naik Tocang”?
  3. (Bongkar) Masalah Disiplin Pelajar di Sekolah

Semakan Semula Syarat Pinjaman PTPTN

Posted: 24 Jun 2010 07:16 PM PDT

Kebiasaanya pelajar-pelajar bila dapat sahaja pinjaman PTPTN, mereka punya gembira jangan cakapla…..sampai ada yang lupa diri. Mulalah joli sakan untuk benda-benda yang kurang priority. Tapi bukan semua……ada yang pandai berjimat dan ada juga yang dapat separuh daripada pinjaman PTPTN. Yang ini mahu tidak mahu perlu kerja part time atau ikat perut. Mereka datang pula daripada golongan [...] Related posts:
  1. Pinjaman PTPTN Akan Dipotong Atau DiHapuskan?
  2. Sistem Gred SPM Terbaru, Syarat Kemasukan Ke IPTA
  3. (Hapus) Geran SMIDEC Tukar Pinjaman Mudah SMIDEC

Dokumentari Projek Empangan Bakun Dibongkar Semula

Posted: 24 Jun 2010 04:51 PM PDT

Dokumentari kontroversi bagi super mega projek, Empangan Bakun ini di mana dua siri pertamanya pernah disiarkan oleh RTM2 Mei lalu, tetapi siaran bagi tiga lagi baki sirinya dibatalkan kerana didakwa mengandungi ‘elemen sensitif. Tiga siri yang dibatalkan siarannya berdurasi selama 30 minit. Kini anda boleh lihat kesemua videonya bawah ini…. Menurut penerbit dokumentari tersebut, Chou Z [...] Related posts:
  1. [BONGKAR] Laporan Ketua Audit Negara Dedah Kerugian RM1 Billion Projek Landasan Berkembar Elektrik
  2. Syarikat Rokok Diajak Taja Bola Sepak Malaysia Semula?
  3. Semakan Semula Syarat Pinjaman PTPTN

(Ramalan) Perang Dunia Ke 3?

Posted: 23 Jun 2010 10:49 PM PDT

KEBIADABAN Israel semakin menjadi-jadi. No wonder. Tetapi sampai bila? Selagi hayat Yahudi masih wujud, selagi itu  keamanan, kedamaian dan keharmonian dunia akan terjejas. Pengarah Hollywood, Mel Gibson pernah mengatakan Yahudi punca kerosakan dunia. Dah lama tahu bukan? Sebenarnya ramai masyarakat antarabangsa  sudah menyedari kejahatan bangsa Yahudi sepanjang sejarah kemanusiaan….. Dulu…iaitu semasa awal abad ke-20, Henry Ford, [...] Related posts:
  1. Pembunuhan Pakar Nuklear Iran. Konspirasi Amerika?
  2. [MUKTAMAD] Amerika Bersalah Dalam Perang Iraq 2003
  3. [Sekatan Ekonomi] Hoi Amerika, Takut Ker Nuklear Iran?