Adsense

Jumaat, 25 Jun 2010

borak kosong

borak kosong


Tiga anak dara

Posted: 25 Jun 2010 11:05 AM PDT

Tersebutlah alkisah sebuah keluarga aman bahagia yang dianggotai sepasang suami isteri bersama tiga orang anak dara mereka. Nak dijadikan cerita, ketiga-tiga anak dara tersebut melangsungkan perkahwinan mereka secara serentak.......

Maka sedih bercampur gumbira menyelubungi hati dan perasaan kedua ibu bapa mereka apabila majlis perkahwinan tersebut selamat dilangsungkan....

Apabila ketiga-tiga pasangan bersiap sedia untuk pergi berbulan madu ke tempat haluan masing-masing, kedua ibu bapa mereka pun dengan tegas berpesan supaya mereka tidak lupa untuk mengirimkan berita sepanjang pemergian mereka walau dengan sepatah dua kata. Supaya tidak membebankan setiap pasangan, ibu bapa mereka mencadangkan agar mereka hanya menulis tajuk iklan yang dapat menggambarkan maksud yang ingin disampaikan. Lalu mereka semua pun bersetuju degan cadangan tersebut...........

Seminggu selepas mereka semua pergi ke arah tujuan masing-masing, si ibu menerima sepucuk surat dari anak mereka yang pertama, suratnya amat ringkas, hanya perkataan "Nescafe" yang tertera. Si ibu yang cuba menyelami maksud yang ingin disampaikan, tanpa berlengah menyemak iklan "Nescafe" di akhbar yang berbunyi "Nikmatnya tak terhingga", maka fahamlah si ibu akan maksud yang ingin disampaikan.....

Selang seminggu selepas itu, mereka menerima sepucuk surat dari anak mereka yang kedua pula, suratnya juga pendek, hanya berbunyi " Standard Chartered Bank". Apabila disiasat dengan lebih lanjut, iklan Standard Chartered Bank rupanya bermaksud " Besar, Teguh dan Peramah", maka tersenyumlah kedua orang tua tersebut....

Seperti lazimnya mereka pun tertunggu-tunggu akan berita dari anak ketiga mereka, namun minggu demi minggu tidak juga mereka menerima sebarang khabar berita. Mulanya mereka agak risau namun setelah hampir dua bulan berlalu, mereka akhirnya menerima sepucuk surat yang amat dinananti-nantikan, suratnya juga amat ringkas, hanya tertulis perkataan "MAS". Mulanya mereka agak hairan kenapalah anak mereka mangambil masa yang lama sangat untuk menulis perkataan "MAS" namun setelah membaca iklan MAS di surat khabar, mereka pun tersenyum. Di surat khabar, iklan MAS berbunyi," Tiga kali sehari, tujuh hari seminggu..."

Pasangan di tangkap jual bayi cuma US$25

Posted: 25 Jun 2010 09:59 AM PDT


Pasangan dari California telah ditangkap di luar pasaraya kerana cuba menjual bayi yang berusia 6 bulan dengan harga US$25 kepada orang awam.
Patrick Fousek 38 thn dan Samantha Tomasini 20thn di tahan setelah memperlawa 2orang wanita membeli bayinya.Mereka berdua juga dikatakan ketagih dadah dan bayinya itu kemudian di hantar ke pusat penjagaan kanak-kanak.Mereka juga dikenakan tuduhan menghisap dadah

Tumirah Dibunuh Dengan Kejam Lehernya Dipatahkan

Posted: 25 Jun 2010 09:01 AM PDT

Hanya kerana tidak mahu meminjamkan wangnya seorang janda tua,Tumirah telah di bunuh dengan kejam oleh seorang lelaki..Lehernya telah di patahkan dan dia di tinggalkan di dalam rumahnya dalam keadaan bogel.
Kematiannya diketahui apabila dia tidak membuka warung makan dan tidak mennyahut panggilan yang dibuat oleh penduduk kampung yang ingin membeli makanan di warungnya.Tumirah kebiasannya membuka warungnya pada awl-awal pagi lagi.Pembunuhnya telah ditangkap dan dipenjarakan selama 15 tahun dan kejadian ini berlaku di Bandar Lampung Indonesia.

Ibu disiasat kerana gambar anak di FB dengan botol hisap ganja

Posted: 25 Jun 2010 08:12 AM PDT


Seorang Ibu cuma ingin meletak gambar anaknya memegang botol ganja untuk tatapan kawan-kawan di FB tetapi  gambar itu menyebabkan dia disiasat oleh jabatan perlindungan kana-kanak.Budak itu baru berusia 11 bulan dan ibunya berusia 19 tahun.Siasatan di jalankan samada ibu itu ada memberikan anakya ganja.

'Suryia' Orang utan yang suka berenang

Posted: 25 Jun 2010 07:40 AM PDT

'Suryia' seekor orang utan yang suka berenang bersama jurulatihnya Moksha Bybee di Safari Beach California.
Orang Utan yang berusia 7 tahun ini hamya mengambil masa 3 minggu untuk belajar berenang dan mampu menyelam sedalam 20 kaki.
          'Suryia' mungkin orang utan yang pertama mampu berenang.

KEMAKMURAN 2

Posted: 25 Jun 2010 07:02 AM PDT

Kemakmuran dapat dicapai dengan merendah diri tanpa mengira status yang kita ada.Semakin kita merendah diri,semakin kita bahagia kerana semakin ramai orang yang akan gembira berada di samping kita.Bila kita sentiasa berada di kalangan mereka yang gembira ,kita juga turut bergembira.
Orang kaya yang suka meninggi diri tidak akan di sukai oleh orang yang berada di sekelilingnya.Sementara orang yang miskin yang meninggi diri boleh dikatakan sebagai orang gila dan akan dibenci.Sebenarnya banyak kelebihan merendah diri.Anda bukan sahaja memperolehi ramai kawan tetapi juga ilmu dan pengalaman.

SUKSES 2

Posted: 25 Jun 2010 05:27 AM PDT

Kejayaan dapat dicapai dengan memastikan kualiti dalam setiap pekerjaan yang di buat.Jangan melakukan sesuatu secara melulu tanpa memikirkan keputusan atau kesannya.
Sebagai contoh mereka yang pernah berjaya sering memastikan setiap pekerjaan yang di lakukan menepati kriteria bagi mendapatkan hasil yang terbaik.
Mereka yang gagal biasanya akan melakukan sesuatu secara sambil lewa dan sering berkira untuk melakukan lebih daripada apa yang ditetapkan.Sebenarnya tidak rugi melakukan sesuatu dengan berkualiti atau lebih baik dari tahap yang ditetapkan.
Ingat apa yang kita beri,balasanya pasti ada.Bersabar dan buat saja

KEMAKMURAN

Posted: 25 Jun 2010 01:52 AM PDT

Kemakmuran dapat dicapai dengan mengamalkan kesederhanaan di dalam kehidupan seharian.Ini termasuklah dari semua sudut berpakaian,makan,bekerja dan sebagainya.
Sebagai manusia,kita tidak boleh lari dari melakukan kesilapan.Kita cenderung melakukan sesuatu yang di sukai secara berlebihan dan yang tidak disukai pula dikurangkan atau tidak dilakukan langsung.
Sebenarnya terdapat keburukkan melakukan sesuatu secara berlebihan.Jika anda idamkan kehidupan yang aman dan makmur sehingga keakhir hayat,sentiasalah bersederhana dalam apa jua perkara yang dilakukan.Islam juga mengajar umatnya bersederhana.

SUKSES

Posted: 25 Jun 2010 01:01 AM PDT

succes Pictures, Images and Photos


Kejayaan dapat dicapai dengan mengambil contoh mereka yang telah berjaya.Ikut cara mereka dan bertindak seperti mereka.Masyarakat hari ini lazimnya suak mengambil contoh mereka yang gagal  dalam membuat keputusan atau bertanyakan sesuatu kepada mereka yang belum berjaya.
Percayalah,jika anda meminta pendapat mereka yang belum pernah berjaya ,maka jawapan yang di beri akan mendorong anda kearah kegagalan.
Cuba dapatkan nasihat daripada orang telah berjaya.Anda pasti akan mendapat sesuatu yang positif daripada mereka.Bertanya biarlah pada orang yang benar-benar mampu menjawabnya.

Ulama nak masuk Umno???

Posted: 25 Jun 2010 12:15 AM PDT


100 orang ulama nak masuk UMNO.Siapakah ulama yang nak masuk UMNO?Dapatkah mereka ini nanti menasihatkan  pemimpin -pemimpin UMNO TENTANG JUDI ITU HARAM??.Sebenarnya dalam UMNO sendiri telah ada biro agamanya tetapi apabila pemimpin membuat sesuatu yang tidak selaras dengan hukum -hakam agama KENAPA TAK ADA SATU ORANG YANG MENASIHATKAN PIMPINAN.Adakah nanti dengan kemasukan ulama-ulama ini UMNO dapat di bersihkan????
Sebenarnya walaupun sejuta ulama yang nak masuk UMNO TETAPI diri sendiri yang tak nak berubah.Aku rasa tak ada gunanya.SEMUA ITU BERGANTUNG PADA DIRI SENDIRI SAMADA NAK BERUBAH ATAU TAK NAK.
P/S pendapat peribadi aku...bagus kalau mereka dapat membersih kan segala kekotoran yang membuat orang semakin jauh daripada UMNO

Ada 245 juta janda di dunia

Posted: 24 Jun 2010 09:48 PM PDT


Ternyata begitu ramai wanita yang hidup menjanda dan kebanyakkan mereka hidup dalam kemiskinan.Bukan setakat mengurus diri sendiri tetapi juga sebagai ibu tunggal.Malahan ramai juga yang jadi mangsa penghinaan masyarakat sekeliling dan hampit 115 juta yang hidup terlampau miskin.Demikian hasil kajian terbaru yang di umumkan oleh isteri bekas Perdana Menteri Britain Cherie Blair
Menurut laporan Cherie, negara dengan jumlah janda tertinggi pada tahun 2010 ini adalah China (43 juta), India (42,4 juta), AS (13,6 juta), Indonesia (9,4 juta), Jepang (7,4 juta), Rusia (7,1 juta), Brasil (5,6 juta), Jerman (5,1 juta), Banglades dan Vietnam masing-masing 4,7 juta. Lebih dari 500 juta anak dan remaja bergantung hidup dengan janda-janda itu.

Group anti ISLAM di FB

Posted: 24 Jun 2010 08:33 PM PDT

Anti Islam Pisslam sucks!! All Muslims are born terrorists!! Mohammed was a pedo!! The only good Muzzie is a dead Muzzie! Hail Humanity, Fuck Islam!! Freedom will dominate the world, Muzzies can kiss my arse!! ;)

 

TENGOK KOMEN MEREKA MENGENAI ISLAM DAN NABI JUJUNGAN KITA (NABI MUHAMMAD SAW)

inilah yang mereka katakan kebebasan bersuara??? mereka sanggup menggunakan kebebasan ini untuk menghina orang lain.klik gambar untuk layari FB mereka yang terkutuk ini.Lihat bagaimana mereka menghina Islam.

Si Jelita Terbinasa

Posted: 24 Jun 2010 08:00 PM PDT

Seorang ibu muda mendakwa sebelah mata kirinya berhadapan engan risiko menjadi buta 
gara-gara kecuaian pasukan perubatan di sebuah hospital di Perlis yang merawatnya ketika
hendak bersalin.
Yang lebih menyedihkan lagi,wajah wanita itu kini cacat dan turut kehilangan bayinya yang meninggal dunia kerana tersangkut pada saluran peranakan ketika bersalin.Dia mendakwa doktor yang merawatnya 'mencucuk sesuatu' pada lehernya.

p/s bermacam-macam cara Tuhan menguji hambaNya

Gambar Micheal Jackson Yang Belum Pernah Disiarkan Akan Di jual

Posted: 24 Jun 2010 07:28 PM PDT

Pelik orang sudah tiada tapi masih ada yang mengambil kesempaan dan mengambil keuntugan daripada insan yang bernama Micheal Jackson.Kerana mungkindia popular,ramai peminat membuatkan ramai yang mengambil kesempatan.Bila dia sudah tiada barulalah mereka menyedari bahawa dirinya sangat berharga dan tiada tolok bandigannya.
Sebelum MJ meninggal ada seorang jurugambar dari Peranchis Arno Bani telah mengambil gambar bersama superstar itu.Banyak gambar yang menarik dan berkualiti yang dipeolehi.Ekoran daripada itu Aron Bani  menjangkakan pada  bulan Disember ini gambar Micheal Jackson yang terbaik akan dijual sebanyak 12 keping.

p/s kenapa orang yang sudah meninggal baru kita hargai jasanya?

Oscar the bionic cat

Posted: 24 Jun 2010 06:36 PM PDT

Oscar seekor kucing yang kehilangan kaki belakang 9 bulan lalu.Kini kaki telah di gantikan.Oscar merupakan kucing yang pertama di dunia menjalankan pembedahan menggantikan kaki dengan kaki 'bionic'.

p/s dunia semakin canggih

Kaki Ekor Puja Penjara Pudu

Posted: 24 Jun 2010 06:12 PM PDT

Mereka sanggup datang beratu-ratus batu ke ibu kota semata -mata untuk mendapatkan serpihan batu Penjara Pudu.Serpihan batu dipercayai digunakan untukmupacara 'menurun' untuk mendapatkan nombor ekor melalui ilmu hitam.Perbuatan 'puja penjara' ini dilakukan oleh segelintir individu yang percaya objek aneh dan serpihan batu itu boleh dijadikan azimat paling berkesan untukmendapatkan nombor ekor selain ramalan keputusan perlawanan bola sepak piala dunia-harian metro

p/s penanggan judi sampai hilang flikiran yang waras...

'Saya mahu elak di liwat'

Posted: 24 Jun 2010 05:52 PM PDT

"Saya hanya berniat untuk mencederakannya bagi mengelak daripada diliwat."kata penghantar tong gas yng di dakwa membunuh tukang urut di Makhmah Tinggi Georgetown Pulau Pinang.Menurutnya pergelutan itu berlaku selepas mangsa cuba meliwatnya ketika mengurut pada malam kejadian-Harian Metro

Di serang bapa pelajar

Posted: 24 Jun 2010 05:31 PM PDT

Seorang guru terpaksa menerima beberapa jahitan di  kening dan di telinga akibat di tumbuk dengan buku lima oleh seorang bapa.Selain itu dia juga di tendang bertalu-talu keana membongkar perbuatan anak lelakinya yang mencuri jam tangan pelajar lain.Dia diserang ketika mengemaskan setor.-Harian metro

p/s patutkah waris pelajar terus menyerang guru tanpa usul periksa?